• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97012709870
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی شهید بهشتی

علیجانی تاکید کرد

نقش تاثیرگذار رسانه در انعکاس دستاوردها و موفقیتهای بزرگ کشور

نقش تاثیرگذار رسانه در انعکاس دستاوردها و موفقیتهای بزرگ کشور

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر توجه ویژه به حوزه سلامت از سوی دولت یازدهم و دوازدهم و همچنین مجلس شورای اسلامی، گفت: ادعا داریم که در چند سال گذشته به طور ویژه به حوزه سلامت توجه شده و در سطح منطقه و فرامنطقه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

به گزارش ایسنا، محسن علیجانی در مراسم افتتاح دفتر ایسنا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در همه امور باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم رضایت الهی را کسب کنیم، گفت: در این راستا به دنبال آن هستیم تا بتوانیم ایران عزیزمان را بر اساس اسلام بسازیم، چه در انقلاب، چه در دفاع مقدس با 250 هزار شهید عزیز و چه در بحث منطقه به عنوان شهدای مدافع حرم، بعد از 7 سال دفاع مقدس توانستیم دست داعش و در حقیقت دست آمریکا را در منطقه قطع کنیم و این تحرکات اخیر نیز نشان داد که دارند نفس های آخر خود را می کشند. در حقیقت نه تنها دستشان از ایران، بلکه از منطقه نیز قطع شد.

وی ضمن تبریک به مناسبت افتتاح دفتر ایسنا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار امیدواری کرد: این پیوند بین ایسنا و دانشگاه، برکات بسیار خوبی در حوزه سلامت برای جامعه به همراه داشته باشد.

علیجانی با اشاره به موضوعات محوری و مهم در هر کشور یعنی امنیت، مسایل آموزشی و فرهنگی و بحث سلامت، عنوان کرد: سلامت امروز جزو دغدغه‌های نظام و مقام معظم رهبری است و در برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم نیز به آن توجه ویژه شده است. از سوی دیگر نیاز و حق مردم است که باید برای آنها هزینه شود.

 وی با بیان اینکه اگر به بحث سلامت، فرهنگ و امنیت توجه کنیم درحقیقت به پایه‌های مهم و اصلی حقوق ملت توجه کرده‌ایم، تصریح کرد:  قطعا رسانه می‌تواند در این زمینه نقش داشته و کارهای بزرگ حوزه سلامت  را منعکس کند. از طرف دیگر نیاز مردم و جامعه را به سیاستگذاران حوزه سلامت منتقل کند.

به گفته وی، رسانه فعال در حوزه سلامت می‌تواند در بعد پیشگیری، فرهنگ سازی، بعد درمان و انعکاس مسایل علمی، آموزشی  و پژوهشی کشور بازوی توانمندی بوده و نقش سازنده ای ایفا کند.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف پزشکی و درمان از جمله سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، عنوان کرد: در این راستا زیرساخت‌های خوبی پایه‌گذاری شده که رسانه می‌تواند نسبت به انعکاس آنها در سطح ایران و جهان اقدام کند.

علیجانی با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در زمینه صدور خدمات پزشکی، گردشگری سلامت، طب ایرانی و سنتی، تصریح کرد: رسانه می‌تواند در انعکاس و معرفی این فعالیتها و همچنین ترویج طب ایرانی نقش موثری ایفا کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت و اثرات مثبت آن، عنوان کرد: اجرای این طرح کار بزرگی است که شروع شده و رسانه می تواند در تقویت این طرح و انتقال نیازهای مردم کمک کننده باشد.

علیجانی با بیان اینکه ما در برنامه ششم توسعه بحث پرونده سلامت الکترونیک، نظام ارجاع، پزشک خانواده  و مدیریت هزینه ها را داریم، گفت: در این عرصه همچنین باید علوم سیاستگذاری سلامت و تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مدیریتی تقویت شده و توسعه داده شود. 

وی با بیان اینکه همچنین در بحث دارو و تجهیزات پزشکی کارهای خوبی در کشور شده ، گفت: بسیاری از کشورهای منطقه به دنبال فناوریهای بکار رفته در حوزه داروهای نوترکیب و مهندسی بافت ما هستند.

علیجانی با بیان اینکه امروز در حوزه سلامت و درمان 150 میلیارد تومان هزینه می شود، گفت: این رقم کمی نیست و اینجاست که هم سیاستگذاران و هم اصحاب رسانه می توانند جهت دهی کنند تا برنامه  ها به طور اساسی و با مبانی محکمی که در برنامه ششم توسعه نیز به آنها اشاره شده، اجرا شوند.

وی با بیان اینکه سلامت مفهوم گسترده ای دارد به سلامت جسمی، روانی و سلامت معنوی اشاره کرد و گفت: از این 150 هزار میلیارد تومان، 60 هزار میلیارد تومان از بودجه منابع عمومی در بودجه 97 گذاشته شده است. 30 هزار میلیارد تومان از درآمدهای اختصاصی بیمارستانها، 30 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی که می شود جمعا 60 هزار میلیارد تومان. سهم مردم نیز بین 60 تا 70 هزار میلیارد تومان است.  سایر آن نیز پولهایی است که از صندوقهای دیگر داده می شود مثلا 18 هزار میلیارد تومان صندوق تامین اجتماعی. طبق اصول قانون اساسی و حقوق انسانی و شرعی افراد جامعه  ما نیاز هست که این دغدغه ها برطرف شود البته تا نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم.

این نماینده مجلس با تاکید بر توجه ویژه به حوزه سلامت از سوی دولت یازدهم و 12 و همچنین مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ادعا داریم که در چند سال گذشته به طور ویژه به حوزه سلامت توجه شده و در سطح منطقه و فرامنطقه حرفهای زیادی برای گفتن داریم.

وی با اظهار تاسف نسبت به عدم اطلاع رسانی و پوشش صحیح در خصوص برخی از کارهای بزرگ صورت گرفته در این حوزه، عنوان کرد: به اعتقاد بنده همین مساله منجر به یاس و نا امیدی در جامعه می شود  و شاید دلیل برخی از موارد رخ داده در دی ماه  نیز همین باشد.البته این رخدادها چندین بحث دارد ولی برخی آنقدر در کوره نا امیدی دمیدند که احساس کنیم کشور یک زمین سوخته است، در حالی که می دانیم کارهای بزرگی در حوزه امنیت و دفاعی و حوزه های سلامت و پژوهش و فناوری انجام شده است. تا جاییکه خیلی از کشورها به دنبال پژوهشهای مختلف صورت گرفته در کشور از جمله حوزه سلول های بنیادی و غیره هستند که ما نیز از این گونه ارتباطها استقبال می کنیم.

علیجانی در خاتمه ضمن تاکید بر نقش تاثیرگذار رسانه در انعکاس دستاوردها و موفقیتهای بزرگ کشور، گفت: در این راستا می توانیم حوزه گردشگری سلامت و در حقیقت صدور خدمات درمانی و سلامت را در کشور تقویت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha