• یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97040301330
  • خبرنگار : 71491

دبیر سومین رویداد اینوتک سلامت مطرح کرد

رویداد ملی اینوتک سلامت فرصتی برای عرضه محصولات دانش‌بنیان

رویداد ملی اینوتک سلامت فرصتی برای عرضه محصولات دانش‌بنیان

دبیر سومین رویداد اینوتک سلامت با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای 14، 15 و 16 تیرماه 97 در بوستان گفت‌وگوی تهران، گفت: این رویداد، فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به منظور تولید و عرضه محصولاتشان است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر محمدمهدی آخوندی، رئیس انجمن علمی جنین‌شناسی ایران در نشست خبری سومین رویداد ملی اینوتک سلامت، اظهارکرد: می‌توان گفت، تلاش زیادی در حوزه سلامت در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها از سال‌ها پیش در ارتباط با توسعه فناوری و کارآفرینی صورت گرفته است و موقعیت‌های ستادی خوبی ایجاد کرده‌اند که یکی از این موقعیت‌ها، ایجاد دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت است و رویداد ملی اینوتک سلامت نیز زیر نظر این دفتر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رویداد در حال حاضر در سه دانشگاه بزرگ کشور انجام می‌شود، گفت: امیدواریم این همکاری‌های بین بخشی افزایش یابد و همچنین محورها نیز توسعه پیدا کنند.

دبیر رویداد ملی اینوتک سلامت با اشاره به اینکه محورهای دوره سوم این رویداد شامل فناوری اطلاعات در سلامت، تجهیزات پزشکی و توانبخشی و فرصت‌های کارآفرینی در حوزه امنیت و ایمنی غذایی می‌شود، گفت: هر کدام از این سه محور توسط سه دانشگاه برگزارکننده رویداد دنبال می‌شود.

رئیس انجمن علمی جنین‌شناسی ایران اظهار کرد: با توجه به بسترسازی که در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها انجام شده است، در زمینه توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و همچنین دفاتر فناوری‌های سلامت در دانشگاه‌ها، توسعه خوبی صورت گرفته است و شرکت‌های دانش‌بنیان به تبع آن شکل گرفتند و فعالیت خود را آغاز کردند و همچنین به دنبال حمایت‌هایی که صورت گرفت، زمینه فعالیت‌ها در ارتباط با ساخت محصول و شکل گرفتن نمونه‌های اولیه‌ای که زمینه توسعه محصولات و تولید محصولات را در مقیاس بالا فراهم کند، اتفاق افتاد.

آخوندی تاکید کرد: رویداد ملی اینوتک سلامت به دنبال این است که اقدامات انجام شده گذشته را نهادینه کند و زمینه ارتباطات را فراهم کند و آموزش، علم، تولید، تجارت، صنعت و دولت را در کنار هم قرار دهد تا در یک مجموعه منسجم بتوانند حمایت کنند و شرکت‌های فناور از این فضا برای انجام مطلوب فعالیت‌های خود استفاده کنند.

دبیر رویداد ملی اینوتک سلامت با اشاره به اینکه شرایط برای شرکت‌های فناور و تولیدکنندگان در کشور دشوار است، گفت: اما ناچاریم در چنین شرایطی تمام تلاش خود را انجام دهیم و تا جایی که توان داریم، زمینه را در کشور فراهم کنیم و از پای در نیاییم.

دکتر آخوندی  تصریح کرد: در سال جاری رویداد ملی اینوتک سلامت به طور اتفاقی با رویداد اینوتکس که توسط معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، همزمان شد و این مساله اتفاق خوبی است که این زمینه فراهم شد تا این دو رویداد در بوستان گفت‌وگو در روزهای 14،‌ 15 و 16 تیرماه برگزار شود، بنابراین فرصت‌های بیشتری برای استفاده کنندگان از موقعیت ایجاد شده و زمینه‌ای است برای حمایت از شرکت‌هایی که به دنبال تولید محصول هستند و همچنین موقعیت خوبی برای شرکت‌هایی است که محصول‌ دارند و به دنبال عرضه آن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha