• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97052915636
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مشاور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خبرداد

فعالیت ۱۱ شعبه آموزش زبان فارسی در خارج کشور

فعالیت ۱۱ شعبه آموزش زبان فارسی در خارج کشور

مشاور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۱ شعبه فارسی‌آموزی این دانشگاه در خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا هاشمی ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری با روسا و مدیران پژوهشی دانشگاه‎های مشهد که در مجتمع آبان مشهد برگزار شد، با اعلام اینکه دانشگاه فردوسی مشهد، برند آموزش فارسی به غیر فارسی‌زبانان است،اظهار کرد: ما طی ۴ گذشته حدود ۱۲۰۰ زبان‌آموز فارسی از ۲۴ کشور دنیا پرورش داده‌ایم.

وی گفت: همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از دوره‌های زبان‌آموزی ما استفاده می‌کنند و ۱۰۰ مدرس نیز متخصص آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان هستند.

مشاور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: با وجود وابستگی‌های بسیار ما توانسته‌ایم بهترین اعتبارات را از ناحیه وزارتخانه اخذ کنیم. یکی از نکات مهم در دولت تدبیر و امید گشایش‌هایی بود که بعد از برجام برای ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها اتفاق افتاد که به واسطه آن دانشگاه فردوسی مشهد بزرگترین دانشگاه بین‌المللی شناخته شد و حدود ۱۸۰۰ دانشجو از ۲۲ کشور دنیا در این دانشگاه تحصیل کردند.

هاشمی اضافه کرد: دانشگاه فردوسی مشهد بعد از دانشگاه تهران دومین مرکزی است که آزمون‌های بین‌المللی فرانسه را برگزار می‌کند. در حوزه پژوهش و فناوری رتبه علمی دانشگاه فردوسی از ابتدای دولت تدبیر و امید ۷۰۸ بوده که در حال حاضر به رتبه بین ۴۸۰ تا ۵۰۰ دست پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین و مهم‌ترین نقشی که تاکنون دانشگاه فردوسی مشهد ایفا کرده است، فعالیت در الگوهای چهارگانه آموزش‌های عالی است، ادامه داد: الگو اول توسعه ناپلئونی بوده که به این می‌پردازد که دانشگاه همواره در خدمت جامعه قرار گرفته است. در قدم بعدی الگو آلمانی توسعه آموزش است که به توسعه علم و فرهیختگی می‌پردازد.

مشاور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: الگو دیگر انگلیسی یا جامعه پذیری و پرورش دانشجو است که ارتباط مستقیم با نیاز جامعه دارند. در نهایت الگو آخر بازار و صنعت است که در این ۴ مرحله دانشگاه فردوسی مشهد و بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها این مسیر را به خوبی طی کرده است.

هاشمی عنوان کرد: ما تا دهه ۱۳۶۰ اساس ما دانشگاه نوع اول یعنی دولتی و آموزش محور بوده از دهه ۱۳۷۰ بستر پژوهش محوری آغاز شد. دهه ۱۳۸۰ نیز اساس ما تربیت و جامعه‌پذیری بود و در این بازه زمانی معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد. در دهه ۱۳۹۰ نیز بازارکار و کارآفرینی رونق پیدا کرد و دانشگاه‌ها نیز به این سمت سوق پیدا کردند.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب پذیرش دانشجو در کل ایران ۱۵۰ هزار نفر بود، در حالی که امروز به بیش از ۴ میلیون رسیده است که این نشان‌دهنده توانایی‌های بسیار زیاد آموزش عالی در کشور است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha