• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 97071810246
  • خبرنگار : 71506

در پی حمله داعش به سالن کشتی و کشته و زخمی شدن ۱۱۷ نفر

کمپین سرپرست ایرانی کشتی آمریکا برای بازسازی سالن کشتی کابل/ اعلام حمایت جردن باروز

کمپین سرپرست ایرانی کشتی آمریکا برای بازسازی سالن کشتی کابل/ اعلام حمایت جردن باروز

سرپرست ایرانی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا که انجمن خیریه‌ای به نام HOOMANITIES دارد، اقدام به راه‌اندازی کمپین و جمع آوری کمک‌های مالی برای بازسازی باشگاه کشتی"میوند کابل" که در قتل عام کشتی‌گیران توسط داعش تخریب شده،کرد.

به گزارش ایسنا، در تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۹۷ گروه تروریستی داعش در اقدامی وحشیانه با حمله به یک باشگاه کشتی در شهر کابل پایتخت افغانستان که با انفجار ۲ بمب صورت گرفت، ۲۶ نفر را کشت و باعث مجروح شدن ۹۱ نفر شد. این جنایت داعش در حالی صورت گرفت که در میان کشته‌ها و مجروحان این حادثه تروریستی تعداد زیادی از کودکان نیز که در حال ورزش بودند حضور داشتند.

حال با گذشت زمانی در حدود یک ماه از این حادثه تاسف‌بار، هومن توکلیان کشتی‌گیر ایرانی- آمریکایی ساکن  آمریکا و سرپرست تیم ملی کشتی آزاد این کشور، اقدام به راه‌اندازی کمپین برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای بازسازی و تجهیز سالن کشتی"میوند کابل" که در این حادثه تروریستی به شدت تخریب شد، کرده است.

جردن باروز دارنده ۵ مدال طلای جهان و المپیک از آمریکا و چهره شاخص کشتی جهان نیز حمایت خود را از این کمپین اعلام کرده و خواستار کمک‌های مالی طرفداران خود برای بازسازی و تجهیز سالن کشتی شهر کابل شد.

توکلیان در گفتگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: متاسفانه در این حادثه تروریستی این باشگاه شدیدا دچار تخریب شد و بسیاری از نوجوانان و جوانان کشتی‌گیر و ورزشکار کشته و یا مجروح شدند. بدنبال بازسازی و تجهیز این سالن و کمک مالی برای درمان مجروحان این حادثه هستیم و می‌خواهیم با این اقدام به کشتی‌گیران کابل انگیزه بدهیم تا بار دیگر کار خود را در کشتی از سر بگیرند. خوشبختانه این اقدام با استقبال روبرو شد و چهره‌هایی همچون جردن باروز نیز حمایت خود را از این کمپین اعلام کردند.

رابط رسمی فدراسیون های کشتی ایران و آمریکا که به تالار مشاهیر و افتخارات فدراسیون کشتی آمریکا راه یافته افزود:جردن باروز علاقه زیادی به کارهای انسان‌دوستانه و خیریه دارد و به من گفت پس از مسابقات جهانی دوست دارد بیشتر در این راه گام بردارد و قرار است جلسه‌ای با یکدیگر برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha