• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97072916313
  • منبع : نمایندگی زنجان

رییس پارک مطرح کرد

افزایش بودجه از نیازهای اساسی پارک فناوری زنجان/تخصیص زمین به پارک هنوز محقق نشده است

افزایش بودجه از نیازهای اساسی پارک فناوری زنجان/تخصیص زمین به پارک هنوز محقق نشده است

​رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان بر ضرورت افزایش بودجه پارک علم و فناوری استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، داوود مرادخانی در دیدار با امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان در شروع امر با 30 شرکت دانش‌بنیان و 8 شرکت پیش از رشد فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در حال حاضر تعداد این شرکت‌ها به 62 مورد رسیده است و همچنان جای توسعه وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات پیش‌ روی پارک علم و فناوری زنجان، مشکل زمین است و هم‌اکنون نیازمند همکاری راه و شهرسازی و شهرداری در این زمینه هستیم که زمانی هم قرار بر این شد که زمین 10 هکتاری از سوی استانداری به پارک علم و فناوری تعلق گیرد، اما متاسفانه این امر هم محقق نشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان افزود: یکی از اقدامات انجام شده توسط پارک علم و فناوری، انجام تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل ورزش و جوانان در زمینه واگذاری یکی از چهار سوله این اداره‌کل به پارک علم و فناوری است تا در قالب کار مشترک برنامه‌هایی را انجام دهیم که این سوله‌ها برای مرکز «کار مشترک» ما بسیار مناسب است و در قالب این مرکز ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد. ضمن اینکه اکوسیستم کسب و کار را برای این اداره فراهم خواهیم آورد تا از این سوله‌ها بهره ببرند.

مرادخانی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری نیاز به این دارد که بودجه‌هایش افزایش یابد، گفت: جنس شرکت‌های مستقر در این پارک به گونه‌ای است که شرکتی که محصولش را تولید کرده و به مرحله تجاری‌سازی رسانده‌ باشد، در پارک استقرار می‌یابد. همچنین شرکتی که محصول تولید کرده، ولی تجاری نکرده در مرکز رشد مستقر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از مشکلاتی که در زنجان وجود دارد، این است که ایده‌های ارائه شده توسط ایده‌پردازان در حد زنجان است و این امر به دلیل‌ این است که افراد به خارج از کشور مسافرت نداشته‌اند و با تکنولوژی‌های روز آشنایی ندارند، اظهار کرد: از همین رو به دنبال این هستیم که از نخبگان و فرهیختگان کشور و جهان دعوت کنیم تا با برگزاری نشست‌هایی، دانش به‌روز را در اختیار دانشجویان ما قرار دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر پارک علم و فناوری استان زنجان با کشورهای آذربایجان، ترکیه و عمان قراردادهایی را منعقد کرده که در قالب این قراردادها کارهای مشترکی در حال انجام است.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha