• یکشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97082713220
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه خبر داد

تغییر ۶۴ مدیر گروه در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی/ ممنوعیت حضور بیش از دو دوره متوالی

تغییر ۶۴ مدیر گروه در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی/ ممنوعیت حضور بیش از دو دوره متوالی

مدیرگروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هماهنگی با سیاست‌های کلان آموزشی و استقرار حاکمیت آکادمیک را از مهمترین اولویت‌های انتخاب مدیران جدید عنوان کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتخاب مدیران گروه‌های آموزشی و پیشنهاد اعضای این گروه‌ها، ۶۴ مدیرگروه جدید پس از طی فرآیندهای لازم تعیین شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیایی، با اشاره به اینکه زمان مدیریت دوساله بیش از ۷۰  نفر از مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه تا ابتدای مهرماه  به پایان رسیده بود، گفت: با بررسی‌های انجام شده در چهار دانشکده پزشکی، دندانپزشکی (تعدادی از رشته‌ها)، پیراپزشکی و داروسازی که دوره مدیریت مدیران گروه‌های آنها به پایان رسیده بود و با توجه به این موضوع، مدیران جدید گروه‌ها تعیین شدند.

وی با بیان اینکه طبق آیین نامه انتصاب مدیران گروه در شورای عالی فرهنگی و بر اساس سیاست های آموزشی دانشگاه، شیوه نامه‌ای در هیات رئیسه برای تعیین مدیران جدید گروه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تدوین شد،  تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه جدید، کسانی که دو دوره به طور متوالی مدیر بودند، نمی‌توانند در دوره سوم شرکت کنند و این سنت خوب فرصتی است تا همه افراد با صلاحیت بتوانند در این مسولیت‌های اجرایی به دانشگاه کمک کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در برخی گروه‌های دانشگاهی، گفت: این شیوه‌نامه در سه سطح عمل می‌کند؛ به این صورت که افرادی که خود را شایسته این کار می‌دانند، می‌توانند برای مدیریت گروه داوطلب شوند. همچنین در هر دانشکده مجموعه‌ای متشکل از هیات رییسه و دو نفر از اساتید پیشکسوت دانشکده و یک نفر نماینده معاونت آموزشی شرایط متقاضیان را متناسب با شیوه‌نامه بررسی کرده و در مرحله بعدی هیاتی در معاونت آموزشی با حضور استادان پیشکسوت افراد حائز شرایط را به رئیس دانشگاه معرفی می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در نهایت حکم انتصاب افراد با توجه به برنامه‌های ارائه شده، مصاحبه‌ها و میزان هماهنگی با برنامه‌های دانشگاه از سوی رئیس دانشگاه صادر می‌شود، گفت: در این روند تمام سعی مجموعه بر آن بود تا شایسته‌ترین افراد انتخاب شوند و هماهنگی آنها با سیاست‌های کلان آموزشی دانشگاه و استقرار حاکمیت آکادمیک از مهمترین عواملی بود که در این انتخاب دخیل بود.

ضیایی با اشاره به ملاک‌های انتخاب مدیران جدید گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها گفت: مدیران گروه‌ها علاوه بر مقبولیت در گروه باید برنامه‌ای داشته باشند که بر اساس آن ارزیابی شوند. بر این اساس به هر میزان که این برنامه‌ها مورد ارزیابی آن گروه آموزشی قرار گیرد و در راستای تامین سیاست‌های کلان آموزشی دانشگاه انجام شده باشد، افراد می‌توانند در دوره‌های بعدی نیز مورد توجه قرار گیرند و انتخاب شوند.

وی روند انتخاب مدیران گروه‌های آموزشی در سایر دانشگاه‌ها را نیز مطابق با حاکمیت آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد.

به گفته ضیایی در هر مجموعه‌ای اختیارات باید متناسب با مسولیت‌ها باشد و این مسئله در حوزه مدیران گروه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد. انتظار بر این است مدیران آموزشی گروه‌ها را به سمت برنامه‌های دانشگاه سوق دهند و به نتایج ملموسی دست پیدا کنند، طبیعی است که در این مسیر باید اختیارات لازم را هم داشته باشند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، معاون آموزشی دانشگاه  در پایان  با اشاره به برنامه مهم دانشگاه در جهت رسیدن به جایگاه دانشگاه های نسل سوم و چهارم، یادآور شد: مدیریت در محیط‌های آموزشی از جنس هدایت است نه رئیس و مرئوس، همچنین مدیریت در گروه های آموزشی با دستورالعمل و بخشنامه نیست و هیات علمی باید با منطق علمی و همگام در پیشبرد  اهداف دانشگاه باشد تا بتوان دانشگاه را به سمت جلو پیش برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha