• چهارشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97111005562
  • خبرنگار : 71567

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه خبر داد

حمایت سالیانه 20 میلیارد تومانی از دانشگاه تهران

حمایت سالیانه 20 میلیارد تومانی از دانشگاه تهران

مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران از تلاش این بنیاد برای کمک سالیانه 35 میلیارد تومان به دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر سالیانه ۲۰ میلیارد تومان حمایت مالی از دانشگاه تهران می‌کنیم.

دکتر ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، تأمین مالی دانشگاه تهران را مهم‌ترین هدف از تأسیس بنیاد حامیان دانشگاه تهران دانست و افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای تأمین این دانشگاه لازم است و تلاش می‌کنیم با کمک این بنیاد و جذب خیرین نقشی در حل نیازهای مالی دانشگاه داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌های دنیا با کمک خیرین اداره می‌شوند، گفت: مثلاً بنیاد هاروارد در سال ۲۰۱۶ حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار برای دانشگاه هاروارد کمک مردمی جذب کرده و یا اینکه بنیاد سئول حدود ۳۵ درصد اعتبارات دانشگاه را تأمین می‌کند.

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه باید سالیانه حدود ۳۵ میلیارد تومان باید برای دانشگاه جذب مالی داشته باشیم، گفت: در حال حاضر سالیانه ۲۰ میلیارد تومان حمایت مالی از دانشگاه تهران می‌کنیم و امیدوار هستیم ظرف ۱۰ سال آینده بتوانیم ۳۰ تا ۳۵ درصد هزینه‌های دانشگاه را حمایت مالی کنیم.

ساداتی‌نژاد، حمایت از دانشجویان برگزیده و همچنین دانشجویان مستعد و بی‌بضاعت دانشگاه تهران را از برنامه‌های مهم اجرایی بنیاد حامیان دانشگاه عنوان کرد و گفت: ظرفیت این حمایت‌ها بستگی به تعداد جذب خیرین در بنیاد دارد.

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه نیازهای دانشگاه تهران برای حمایت خیرین بر روی سایت این بنیاد قرار دارد، گفت: تعمیر فضاهای کاربردی و فیزیکی این دانشگاه از دیگر فعالیت‌های بنیاد حامیان خیرین دانشگاه تهران است که انجام می‌شود، ضمن اینکه با توجه به ویژگی شهر بودن این دانشگاه هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند در هر حوزه‌ای که مایل است، همکاری داشته باشد.

وی تاکید کرد: ششمین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران با هدف ترویج فرهنگ ارزشمند دینی، ملی وقف و نیکوکاری برای توسعه علم و فناوری در کشور و به منظور تکریم خیرین، واقفین و نیک‌اندیشانی که در سال جاری از دانشگاه حمایت کرده‌اند، با حضور خیرین نیک‌اندیش و ریاست دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

همچنین در سال جاری بالغ بر ۶۰۰ خیر نیک‌اندیش با حمایت‌های مالی و معنوی، یاریگر بنیاد حامیان دانشگاه تهران در راستای اهداف خود در زمینه بورسیه دانشجویان و ساخت، بازسازی و تجهیز ساختمان‌های دانشگاه تهران بوده‌اند.

به گفته ساداتی‌نژاد، اهدای اقلام فرهنگی، درمانی و ورزشی و نیز کمک به اندوخته و صندوق نیکوکاری دانشگاه و همچنین تخصیص مبالغی به منظور تأمین هزینه‌های جاری بنیاد (خیر مضاعف) از دیگر حمایت‌های خیرین نیک‌اندیش در سال جاری بوده است.

به گزارش ایسنا، بنیاد حامیان دانشگاه تهران به عنوان یک مؤسسه مردم نهاد در حوزه علم و فناوری با هدف معرفی عرصه‌ای نو به خیرین و نیکوکاران و همچنین جذب مشارکت‌های خیرخواهانه در سال ۹۳ در راستای بهره‌برداری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین، تشویق و ترغیب خیرین نیک‌اندیش برای تقویت و گسترش زیرساخت‌های دانشگاه تهران با همت جمعی از خیرین نیک‌اندیش و دانش‌آموختگان نیک‌خواه این دانشگاه به منظور حمایت و تأمین بخشی از هزینه‌های دانشگاه تهران و حمایت از دانشجویان برتر و مستعد دانشگاه تأسیس شده است.

در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه علم و دانشگاه در بهمن ماه سال ۹۶ اولین پویش تأمین نیازهای خوابگاهی کوی دانشگاه تهران با نام «منم دانشگاه تهرانی‌ام» برنامه‌ریزی و اجرا شد.

با اعلام اقلام مورد نیاز ضروری خوابگاه‌های دانشجویی از طرف کوی دانشگاه تهران پویش فوق با هدف تأمین فاز نخست اقلام مذکور به ارزش دو میلیارد ریال با اطلاع‌رسانی پویش "منم دانشگاه تهرانی‌ام" به منظور جلب مشارکت‌های حداکثری از تاریخ ۷ بهمن ۹۶ آغاز شد.

در جریان پنجمین جشنواره و واقفین دانشگاه تهران که پنجم اسفند ماه سال گذشته با مشارکت خیرین نیک‌اندیش دانشگاه برگزار شد، علاوه بر تأمین اقلام فاز نخست چهار فاز بعدی از پیش طراحی‌شده پویش فوق نیز به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان تأمین شد. همچنین بنیاد حامیان دانشگاه تهران از ابتدای سال ۹۷ نسبت به خریداری اقلام تأمین اعتبارشده اقدام کرده و در چندین مرحله اقلام مورد نیاز از جمله ماشین لباسشویی، یخچال، جاروبرقی، کولر، تخت، میز دانشجویی، موکت، پرده و … را خریداری کرده و به خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تحویل داده است.

در واقع پویش فوق اولین مشارکت جمعی خیراندیشان دانشگاه تهران است که برای تأمین نیازهای خوابگاهی دانشجویی دانشگاه با نیت رفاه دانشجویان خوابگاه و با مشارکت تعداد ۵۰ نفر از خیرین دانشگاه تهران برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha