• دوشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 97111407520
  • خبرنگار : 71534

۱۵ بهمن ۵۷

خونتان را برای روز مبادا نگه دارید

خونتان را برای روز مبادا نگه دارید

در روزهای گذشته مردم بسیاری از اقشار مختلف برای اهدای خون داوطلب شده‌اند و در نتیجه مراکز نگهداری خون فعلاً نیازی به خون ندارند. پزشکان بیمارستان جرجانی از مردم خواسته‌اند خونشان را برای روز مبادا نگه‌دارند و تا بیمارستان‌ها اعلام نکرده‌اند از دادن خون خودداری کنند.

امروز در بسیاری از شهرستان‌های کشور مردم به راهپیمایی ضد دولت پرداختند اما اردکان یزد گروهی از مأموران شهربانی و ژاندارمری هم به تظاهرات ۳۰ هزار نفری مردم پیوستند و تظاهرکنندگان نیز به گرمی از آنان استنقبال کردند.

در اقلید استان فارس حدود ۲۰ هزار نفر که تعداد زیادی از آنان کفن‌پوش بودند در خیابان‌های این شهر تظاهرات کردند و علیه دولت بختیار شعار دادند و آن را غیرقانونی دانستند. پیشاپیش این جمعیت آیت‌الله ابطحی و گروهی از روحانیون در حرکت بودند و در پایان اعلام کردند که مردم اقلید مانند سایر هموطنان خود، تا پیروزی نهایی به مبارزه ادامه می‌دهند.

نمایندگان «انجمن شهر» پایتخت ورود مرجع عالیقدر شیعیان ایران حضرت آیت‌الله العظمی خمینی را تبریک گفتند. از طرف دیگر جواد شهرستانی شهردار تهران که به اتهام سوءاستفاده در خرید کامیون و تریلر برای وزارت راه تحت تعقیب است دیروز استعفای خود را تقدیم حضرت امام کرد و حالا انجمن شهر باید جایگزینی برای او پیدا کنند.

مجلس شورای ملی طرحی را تصویب کرده که طبق آن تمام کسانی که بالاجبار بازنشسته شده‌اند می‌توانند به کار برگردند و دستگاه‌های دولتی موظفند شغل مناسب به آنها بدهند.

در حالی که تحصن دو هفته‌ای فرهنگیان ورامین برای برکناری رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش این شهر با پیروزی به پایان رسیده است، جامعه‌ی معلمان این شهر ضمن ابراز انزجار از کشتارهای اخیر و اعلام همبستگی با مردم مبارز، خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش از کابینه‌ی بختیار شدند.

در جنوب ایران، خوزستان، عشایر عرب طی اعلامیه‌ای که در مساجد پخش شد، از اعضای مجالس فرمایشی و نخست‌وزیرانی که از رژیم تبعیت می‌کنند ابراز تنفر کردند و کسانی را که تحت هر عنوانی با رژیم سازش کنند محکوم کردند.

دیروز در بهبهان نیز همافران نیروی هوایی به طرفداری از حضرت آیت‌الله خمینی در حالی که شعار می‌دادند «ما همافران نیروی هوایی خمینی هستیم» سوار بر اتومبیل‌های خود که مزین به عکس‌هایی از امام خمینی بود در خیابان‌های شهر به حرکت درآمدند. پشت سر اتومبیل‌های این همافران حدود پنج هزار نفر پیاده و صدها اتومبیل نیز حرکت می‌کردند. در طول مسیر گروه کثیری از مردم بهبهان همافران را استقبال و اتومبیل‌های آنان را غرق در گل و شیرینی کردند.

دانشگاهیان دانشگاه جندی‌شاپور نیز خواسته‌اند از فرار تبهکاران جلوگیری شود. کمیته‌ی اجرایی دانشگاه جندی‌شاپور طی نشستی اعلام کرد اوضاع انقلابی مملکت و درگیری ملت در مبارزات پی‌گیر و حق‌طلبانه، تبهکاران فرصت‌طلب را به فکر خروج از کشور و گریز از مجازات انداخته است.

در تبریز هم عده‌ای از دانشجویان کلاس‌های اسلام‌شناسی به راه انداخته‌اند تا افراد بی‌سواد، دانش‌آموزان و دانشجویان از اقشار مختلف همگی بتوانند از این کلاس‌ها استفاده کنند که تاکنون حدود ۵۰۰ نفر در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

امروز دانش‌آموزان چند گروه فرهنگی خواستار بازگشایی مدارس شدند. کمیته‌ی هماهنگی مبارزات دانش‌آموزان طی اعلامیه‌ای یادآور شدند که «ما می‌خواهیم مدارس را به کانون‌هایی برای کسب و تحصیل علم و همینطور مراکزی برای بالابردن سطح آگاهی سیاسی - اجتماعی و فرهنگی برای خدمت به میهن تبدیل نماییم … ما نسل جدیدی هستیم که در دامان ملتی مبارز پرورش می‌یابیم». در همین حال کمیته‌ی تنظیم اعتصابات منتخب امام خمینی گفته هنوز برای بازگشایی مدارس تصمیمی گرفته نشده است.

از آشتیان، زادگاه دکتر محمد مصدق خبر رسیده که طی یک راهپیمایی اعلام شده که با همیاری مردم به زودی مجسمه‌ی دکتر مصدق در یکی از میدان‌های بزرگ شهر نصب خواهد شد. مردم این شهر در انقلاب اخیر ایران با راهپیمایی‌ها و تظاهرات گسترده‌ای همبستگی خود را با هموطنان خود در رسیدن به هدف‌های آزادی‌بخش ملت اعلام داشته‌اند.

از طرفی یکی از شهروندان به روزنامه کیهان پیام داده و گفته «اکنون که تب تغییر دادن اسم خیابان‌ها و میدان‌ها بالا گرفته است، تأکید کنید که نام یک فرد یا شخص بخصوص روی خیابان‌ها و میادین گذارده نشود. این کار باعث می‌شود که بار دیگر، مردم بنده‌ی افراد و اشخاص شوند».

در تهران جمعی از آلونک‌نشین‌های انتهای خیابان شهباز به ساکنان خانه‌های سازمان مسکن یک ماه فرصت دادند که این خانه‌ها را تخلیه کنند و به آنها تحویل دهند. این افراد طی قطعنامه‌ای اظهار کردند که «بارها با ارسال شرح حال رنج‌ها و ناکامی‌های خودبه روزنامه‌ها و دستگاه‌های اداری دولت خودکامه و سرکوبگر وقت تقاضای رسیدگی به وضع و حال خود کردیم و هر بار این بذل توجه را بصورت ارسال بولدوزرهایی به منظور کوبیدن و خراب‌کردن این تنها لانه و پناهگاه بر سر خود دریافت کردیم … چنانچه در عرض یک ماه آینده، ساختمان‌هایی که بحق برای اهالی این آلونک‌نشین از طرف دولت ساخته شده بود، به اهالی این آلونک‌نشین که بالغ بر دو هزار نفر هستند، داده نشود، درصورت اشغال آن اهالی هیچ‌گونه مسئولیتی از خود در قبال دستگاه‌های دولتی و نظامی ندارند».

منبع: کیهان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha