• شنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 97112713910
  • خبرنگار : 71613

در انتظار ادامه شگفتی سازی حسین وفایی

مصاف حساس اسنوکرباز ایرانی با رقیبی که ۴ میلیون پوند جایزه برده است

مصاف حساس اسنوکرباز ایرانی با رقیبی که ۴ میلیون پوند جایزه برده است

مسابقات اسنوکر اوپن ولز با حضور برترین های اسنوکر حرفه ای جهان به مرحله نیمه نهایی رسیده است و حسین وفایی نماینده ایران امشب برای رسیدن به فینال به مصاف روبرتسون نفر دهم رنکینگ جهانی می‌رود.

به گزارش ایسنا، مسابقات آزاد اسنوکر ولز که از مسابقات معتبر جهان محسوب می‌شود به مرحله نیمه نهایی رسیده است. حسین وفایی، نیل روبرتسون، استوارت بینگهام و جو او کانر چهار اسنوکر باز راه یافته به نیمه نهایی این مسابقات هستند که امشب برابر هم به میدان می‌روند تا شانس خود را برای رسیدن به فینال امتحان کنند. این در حالی است که بزرگان اسنوکر جهان مانند رونی سالیوان، هیگینز و سلبی از دور مسابقات کنار رفته‌اند.

حسین وفایی نماینده ایران که رنکینگ ۳۷ جهان را دارد در این مسابقات موفق شد عملکرد قابل قبولی ارائه دهد. او با شکست چهار بر سه مارک سلبی نفر اول اسنوکر جهان شگفتی ساز این مسابقات شد و امیدواری‌ها را برای رسیدن به فینال بیشتر کرد. این اسنوکر باز در مرحله نیمه نهایی هم کار سختی برابر روبرتسون دارد. حریف ۳۷ ساله وفایی که در گذشته سابقه رسیدن به رنکینگ یک جهان را هم دارد، در اولین بازی خود در مسابقات ولز موفق شد مقابل جوردن بروان رکورد استثنایی برک (break) ۱۴۷ را به جا بگذارد؛ یعنی در یک نوبت ۱۴۷ امتیاز پیاپی گرفت. او علاوه بر این ۱۲ سال قبل موفق شده که عنوان قهرمانی مسابقات ولز را به دست بیاورد.

تنها رویارویی این دو اسنوکر باز به سال گذشته و مسابقات مقدماتی پکن برمی‌گردد که وفایی با نتیجه سه بر پنج مغلوب شد. آنها ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب به وقت ایران برای دومین بار در یک دیدار حساس برابر هم بازی می‌کنند. این تقابل در حالی برگزار می‌شود که سایت‌های بین المللی اسنوکر از حسین وفایی به عنوان رقیبی خطرناک یاد کردند که توانسته نفر اول جهان را شکست دهد.

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی بین استورات بینگهام، قهرمان این مسابقات در سال ۲۰۱۷ و جو او کانر انگلیسی برگزار می‌شود. هرچند کانر در رتبه ۱۰۳ جهان قرار دارد اما موفق شده در این مسابقات جان هیگینز، مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد و خود را به مرحله نیمه نهایی برساند. او در سال ۲۰۱۸ قهرمان مسابقات اسنوکر آماتورها شده است و امشب برای اولین بار برابر بینگهام مسابقه می‌دهد.

این چهار اسنوکر باز تا به حال در مسابقات مختلف اسنوکر مبالغی را به عنوان جایزه برنده شده‌اند که سهم روبرتسون حدود چهار میلیون پوند (سه میلیون و ۹۰۰ هزار پوند)، بینگهام دو میلیون و ۵۷۰ هزار پوند، وفایی ۱۷۵ هزار پوند و کانر ۴۱ هزار پوند بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha