• دوشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97112915395
  • منبع : صندوق نوآوری و شکوفایی

مشارکت غیر مستقیم صندوق نوآوری در تسهیلات سرمایه‌گذاری

مشارکت غیر مستقیم صندوق نوآوری در تسهیلات سرمایه‌گذاری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری مشارکت غیر مستقیم داریم، گفت: این امر از طریق یک نهاد مالی واسط سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

به‌ گزارش‬ ایسنا، دکتر علی وحدت در جمع مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس با تاکید بر این‌که در حوزه تسهیلات به دنبال متنوع‬ سازی و تمرکززدایی هستیم، گفت: صندوق‌های پژوهش ‏و فناوری ظرفیت‌های جدی در این زمینه هستند و امیدواریم با اجرایی‬‌شدن ‏این برنامه‌ها شاهد شکوفایی هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‬‌بنیان در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی یک نهاد مالی حامی شرکت‌های دانش‌بنیان است، کوتاه‌تر شدن و تسهیل در فرآیندهای موجود و بررسی درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از اقدامات کوتاه‌مدت صندوق برشمرد.

وحدت با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی برای اصلاح ضوابط، اعطای تسهیلات، توانمندسازی و سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: در حوزه تسهیلات نیاز به تنوع تسهیلات و سرعت در بررسی و پرداخت تسهیلات وجود دارد که سبد متنوعی از تسهیلات را با توجه به نیازهای مختلف شرکت‌های دانش‌بنیان و بازده سود متنوع از ۴ تا ۱۸ درصد طراحی کرده‌ایم که این تسهیلات از طریق بانک‌ها، پارک‌های علم و فناوری و همچنین صندوق‌های پژوهش و فناوری پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی نیز با همکاری مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری سبد متنوعی را طراحی کردیم و برای شتاب دهنده‌ها نیز برنامه جدی داریم که پوشش دادن هزینه محل استقرار شتاب‌دهنده‌ها و کمک برای تجهیز آنها مهمترین این برنامه‌ها است.

وی به برنامه‌های صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: قبلاً برنامه صندوق مشارکت مستقیم بود، اما در حال حاضر برنامه ما مشارکت غیرمستقیم است تا از طریق یک نهاد مالی واسط سرمایه‌گذاری انجام شود.

وحدت ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن برنامه‌ها و سیاست‌های جدید، صندوق نوآوری و شکوفایی نقش موثرتری در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha