• شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98021407501
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

رئیس پارک فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد

لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای پیشگیری از بحران/پارک‌ها برای رشد فناوری تلاش کنند

لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای پیشگیری از بحران/پارک‌ها برای رشد فناوری تلاش کنند

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای پیشگیری از بحران، گفت: پارک‌های علم و فناوری باید برای رشد فناوری تلاش کنند و بتوان در این زمینه رشد کرد.

به گزارش ایسنا، عباس زارعی در همایش نقش فناوری در کاهش آسیب‌های حوادث طبیعی که با حضور مهندس نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، دکتر مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران، دکتر رضا کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، دکتر احمد سلطانی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ایران، سرهنگ سلمان آدینه‌وند رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: ما هر کاری انجام دهیم، بلایای طبیعی اتفاق می‌افتد و نمی‌توان از رخداد آن جلوگیری کرد، اما می‌توان از ایجاد تلفات جلوگیری کرد.

زارعی بیان کرد: کشور ما فناوری‌های خاصی دارد و می‌بینیم بعد از بلایای طبیعی فناوری‌هایی برای چگونگی آماده بودن برای حادثه، رخ دادن حادثه و اتفاقات بعد از حادثه داریم و باید در این زمینه خود را بیشتر تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در مقابله با فضای سوانح، هم آموزش و هم پژوهش برای خبررسانی لازم است؛ از طرفی دنیا دنیای دیجیتال است و فناوری‌ها به شدت می‌توانند از ایجاد تلفات جلوگیری کنند.

زارعی بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری باید برای رشد فناوری تلاش کنند و بتوان در این زمینه رشد کرد.

کنترل جمعیت انسانی؛ بزرگترین دغدغه پلیس در زمان بحران

سرهنگ سلمان آدینه‌وند، رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز با بیان اینکه نیروی انتظامی به دلیل گستردگی که دارد، اولین ارگانی است که در هر سانحه‌ای سر حادثه می‌رسد، گفت: نیروی انتظامی نسبت به حادثه و شناخت منطقه، اولین ارگانی است که در حادثه حضور دارد و می‌تواند کمک‌حالی برای برای ستاد مدیریت بحران و نهادهای درگیر باشد.

وی بیان کرد: دغدغه پلیس زیاد است و اولین و آخرین نفری است که در حادثه حضور دارد و از این بابت بزرگترین دغدغه‌اش کنترل جمعیت انسانی است.

وی با بیان اینکه پلیس وظیفه برقراری نظم و امنیت را دارد، گفت: پلیس سامانه ارتباط بسیار قوی دارد و به صورت بی‌سیم با تمام ارگان‌ها در ارتباط است. اما بزرگترین مشکل پلیس کنترل جمعیت انسانی است که امیدواریم دانشگاه‌ها و دانشجویان نخبه در این راه به ما کمک کنند و سامانه‌ای برای ما طراحی کنند و ما هم می‌توانیم در زمان خدمت این دانشجویان، تسهیلاتی مانند کسری خدمت برای آنان فراهم کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی نیروی انتظامی تهران گفت: پلیس علاوه بر برقراری امنیت، وظیفه کمک به مردم را دارد و باید در همه حالت کنار مردم باشد؛ در تمام موضوعاتی که ستاد مدیریت بحران درگیر است، حضور دارد، به امدادگران باید کمک کند، برای شناسایی فوتی‌ها باید حضور داشته باشد و بتواند به خوبی مصدومان را به بیمارستان منتقل کند.

آدینه‌وند افزود: هر موضوعی که خلا ایجاد کند، می‌تواند برای نیروی انتظامی مشکلی ایجاد کند؛ در مناطق سیل‌زده پلیس اولین ارگانی است که حضور پیدا می‌کند و این موضوعات بسیار مهم است و نگرانی‌های زیادی دارد.

وی یادآوری کرد: اسکورت محموله‌ها یکی از کارهای مهم پلیس است و بحث کنترل جمعیت را بر عهده دارد. همچنین نیروی انتظامی طرح‌های بسیار خوبی برای شناسایی بلایا دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha