• پنجشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98021910288
  • خبرنگار : 30054

رونمایی «شناسا» از اولین سرمایه‌گذاری خطرپذیر صنعت نشر

شناسا

شرکت شناسا از اولین سرمایه‌گذاری خطرپذیر صنعت نشر تحت عنوان «کتاب پلاس» رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت «شناسا (پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد)» بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر گروه مالی پاسارگاد، عصر سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در مراسمی در کتابخانه ملی ایران با حضور احمد مسجدجامعی، رئیس کمیسیون فرهنگی شواری شهر تهران، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مهدی فیروزان، مدیرعامل شهر کتاب، خانم میرحسینی، معاون فناوری بانک پاسارگاد، حامد ساجدی، مدیرعامل شناسا و دیگر مدیران ارشد شرکت شناسا، مهدی سعیدی کیا، مدیرعامل سامانه کتاب پلاس، مدیران شرکت‌های چاپ و نشر کتاب و کارشناسان و اصحاب رسانه، از سامانه کتاب پلاس به‌عنوان اولین سرمایه‌گذاری خطرپذیر صنعت نشر ایران رونمایی کرد.

حامد ساجدی، مدیرعامل شناسا در این مراسم، بابیان این‌که مجموعه شناسا ایجاد چتر حمایتی بر توسعه فناوری‌های نوین را مأموریت خود می‌داند، اظهار کرد: شناسا از هیچیک از فناوری‌های نوین و حوزه‌هایی که می‌توان با این فناوری‌ها در آن‌ها تحول ایجاد کرد غافل نیست.

وی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری انجام‌شده توسط شناسا در سامانه کتاب پلاس، شناسا به‌عنوان یکی از مبادی ورود فناوری‌های نوین به حوزه فرهنگ کشور شناخته می‌شود.

ساجدی با اشاره به حوزه‌های فعالیت شناسا افزود: شناسا، استراتژی فعالیت‌های خود را در سه حوزه؛ سلامت، مدیریت منابع طبیعی، انرژی و محیط‌زیست و نهایتاً حوزه سبک زندگی و هر آنچه می‌تواند زندگی یک شهروند ایرانی را در قالب یک کسب‌وکار فناورانه بهتر کند، پیگیری می‌کند.

مدیرعامل شناسا، با بیان این‌که این مجموعه طی ۸ سال فعالیت سرمایه‌گذاری در بیش از ۶۰ حوزه فناورانه را در کارنامه عملکرد خود ثبت کرده است، تاکید کرد: جدا از بحث سرمایه‌گذاری، شناسا علاقه‌مند به نهادسازی و تکمیل زنجیره ارزش در بخش‌های مختلف کسب‌وکارهای فناورانه است و در این راستا علاوه بر همکاری با مطرح‌ترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی، همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های دست‌اندرکار در امر توسعه فناوری را در دستور کار قرار داده است.

در این مراسم همچنین مهدی سعیدی کیا، مؤسس و مدیرعامل کتاب پلاس با تقدیر از ناشرانی که با اعتماد به این حرکت نوین و قرار دادن برند خود در کنار «کتاب پلاس» از این سامانه حمایت کردند، اظهار کرد: کتاب پلاس هرگز کتاب نمی‌فروشد و به کسب‌وکار ناشران ورود نمی‌کند بلکه هدف ما هویت بخشی دیجیتال به کتاب‌های منتشرشده توسط ناشران است که این کار به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی از ناشران دعوت کرد هر چه زودتر به کتاب پلاس بپیوندند چرا که هر ناشری که زودتر این اپلیکیشن را در سایت خود راه‌اندازی کند، مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند و این فرصت برای ناشرانی که دیرتر اقدام کنند، کمتر می‌شود.

بر اساس این گزارش، کتاب پلاس، اولین پلتفرم مشترک تمام ذی‌نفعان کتاب شامل ناشران، نویسندگان، مخاطبان کتاب و حامیان کتاب است. در این حرکت نوآورانه با بهره‌گیری از رویکردی دیجیتالی، ذی‌نفعان کتاب با هم مرتبط و با بازآفرینی مدل کسب‌وکاری در صنعت نشر، بازار جدیدی در این صنعت خلق می‌کنند. در واقع، استارتاپ کتاب پلاس، پلتفرمی است که با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات، پلی ارتباطی میان ناشران و مشتریان کتاب – مشترکان کتاب – ایجاد کرده است.

در پلفترم کتاب پلاس هر کتاب به‌واسطه برخورداری از سیستم کدینگ، یک هویت مستقل و شخصی‌سازی‌شده برای مشترک کتاب (خریدار کتاب) پیدا می‌کند. ضمناً در این پلتفرم، افزونه‌های کتاب منجر به تثبیت وجود کتاب فیزیکی در بازار می‌شود و کتاب با گرفتن هویت دیجیتال، به انواع فناوری‌ها از جمله فینتک، ادتک، کیدتک، دیجیتال مدیا، تجارت الکترونیک، خرید آنلاین، سرویس‌های بازی و سرگرمی و حمل‌ونقل و … وصل می‌شود.

در این مراسم احمد مسجد جامعی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز طی سخنانی بر اهمیت ورود فناوری‌های نوین به حوزه فرهنگ و کتاب تاکید کردند.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.