• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 98031205486
  • خبرنگار : 71605

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد

دسترسی مستقیم ۴۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی به منابع کتابخانه‌ای

دسترسی مستقیم ۴۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی به منابع کتابخانه‌ای

تا خرداد ۱۳۹۸، چهار هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی و عضو هیئت‌علمی به عضویت طرح غدیر درآمده‌اند که این موضوع امکان دسترسی مستقیم آن‌ها به منابع کتابخانه‌های تحت پوشش این طرح را فراهم آورده است.

به گزارش ایسنا، هم اکنون ۲۸۵ کتابخانه زیرپوشش ۹۰ مؤسسه، عضو طرح غدیر هستند که به موجب آن بیش از چهار هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و عضو هیئت‌علمی عضو این طرح می‌توانند به منابع کتابخانه‌های تحت پوشش دسترسی مستقیم داشته باشند.

عضویت فراگیر کتابخانه‌ها از مهر ماه سال ۱۳۹۵ در چارچوب دستورکار دور دوم طرح غدیر با امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بازنگری شد و به اجرا درآمد. طرح غدیر راهکاری است که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برای دسترسی مستقیم به منابع کتابخانه‌های زیرپوشش، طراحی و اجرا کرده است.

بر پایه این طرح، افراد زیرپوشش که متقاضی استفاده از منابع موجود در این کتابخانه‌ها هستند، می‌توانند از محلی که به عنوان مبدأ برای آنها تعیین شده است یک کارت عضویت و چند کارت امانت دریافت کنند و به عضویت طرح درآیند. اعضای طرح با استفاده از کارت نخست می‌توانند به کتابخانه‌های زیرپوشش طرح مراجعه و از همه خدمات آن‌ها در محل استفاده کنند و با سپردن هر کارت امانت، یک کتاب به امانت گیرند.

هم‌چنین، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، در صورتی که کتابخانه‌های وابسته به دانشکده / پژوهشکده محل کار یا تحصیل آنان در عرضه خدمات به اعضای دیگر طرح همکاری کنند، می‌توانند به عضویت طرح غدیر درآیند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند برای درخواست عضویت، با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت پرسنلی برای اعضای هیئت‌علمی و کارت دانشجویی برای دانشجویان) به محلی که به عنوان مبدأ برای آن‌ها تعیین شده مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha