• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98032813404
  • خبرنگار : 30054

آموزش زبان در کوتاه‌ترین زمان

آموزش زبان در کوتاه‌ترین زمان

در این متن روش‌هایی برای آموزش زبان ارائه می‌دهیم که بتوانید در کوتاه‌ترین زمان زبان مورد علاقه خود را یاد بگیرید و به آن زبان صحبت کنید. در این روش برای آموزش زبان هیچ اسراری وجود ندارد، تنها کاری که باید بکنید این است که به آموزش زبان جدید تعهد داشته باشید، سخت کار و تلاش کنید و از اشتباه کردن نترسید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آموزشگاه زبان سخن برتر، ما در آموزشگاه زبان سخن برتر و همین‌طور دپارتمان‌های این مجموعه مانند آموزشگاه زبان کودکان این روش‌ها را به ترتیب برای شما شرح می‌دهیم:

خودتان را غرق آموزش زبان کنید:

۱- مثلاً برای آموزش زبان انگلیسی، هر روز با کسی که زبان مادری‌اش انگلیسی است در ارتباط باشید. بهترین و ساده‌ترین روش برای آموزش یک‌زبان جدید، صحبت کردن به آن زبان است. اغلب اوقات، مردم به‌جای بیرون رفتن و صحبت کردن با دیگر افراد، وقت خود را صرف یادگیری گرامر و حفظ کردن فهرستی از لغات جدید می‌کنند. صحبت کردن با یک شخص واقعی و زنده نسبت به کتاب خواندن یا کار کردن با کامپیوتر، انگیزه بیشتری برای آموزش زبان به شما می‌دهد.

- سعی کنید دوست یا همکاری پیدا کنید که به زبان مورد علاقه شما صحبت می‌کند و تمایل دارد کنار شما بنشیند و با شما تمرین کند. علاوه بر این می‌توانید با شرکت در انجمن‌های محلی و خواندن روزنامه یا پیدا کردن کسی که بتواند به شما در آموزش زبان کمک کند، زبان موردعلاقه‌تان را یاد بگیرید. در کنار این موارد شما می‌توانید برای یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسی در دوره فشرده زبان انگلیسی آموزشگاه زبان سخن برتر شرکت کنید.

- اگر در نزدیکی شما کسی نیست که به زبان مورد نظر شما صحبت کند، سعی کنید از طریق برنامه اسکایپ با دیگران ارتباط برقرار کنید. افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، مایل هستند با دیگران به زبان مادری خود صحبت کنند. برنامه‌های زیادی برای صحبت کردن به‌صورت آنلاین وجود دارد. اگر برای ادامه تحصیل به مدرک آیلتس نیاز دارید؛ بنابراین می‌توانید در دوره آیلتس تضمینی سخن برتر شرکت کنید.

۲- بهتر است هر روز زبان مورد نظرتان را مطالعه کنید. بعضی از افراد ادعا دارند که مثلاً به مدت ۵ سال یک‌زبان را مطالعه کرده‌اند، ولی با این وجود هنوز به آن زبان تسلط کافی ندارند. وقتی آن‌ها می‌گویند به مدت ۵ سال یک‌زبان را مطالعه کرده‌اند، در حقیقت منظورشان این است که فقط چند ساعت در هفته در طول آن مدت ۵ سال، آموزش دیده‌اند و زبان را مطالعه کرده‌اند. بهتر است یک موضوع را برای شما روشن کنیم، اگر می‌خواهید در مدت‌زمانی کوتاه یعنی در عرض چند هفته یا چند ماه یک‌زبان جدید را یاد بگیرید، باید هرروز چند ساعت مطالعه مفید داشته باشید.

- یادگیری زبان مبتنی برای تکرار و تمرین است. موضوع مورد نظرتان را بارها و بارها در ذهن خود تکرار کنید تا آن را به خاطر بسپارید. اگر در طول جلسات مطالعه بیش از حد با مشکل مواجه شوید به این معناست که فراموش‌کار هستید و چیزهایی را که یاد گرفته‌اید را فراموش کرده‌اید در نتیجه باید زمان بیشتری را به آموزش زبان اختصاص دهید.

- اگر هرروز مطالعه مفید داشته باشید می‌توانید زمان از دست رفته‌تان را جبران کنید. وقتی تصمیم به یادگیری زبان می‌گیرید، هیچ روش معجزه‌آسایی برای شما وجود نخواهد داشت، فقط باید به آموزش زبان متعهد باشید.

۳- همیشه یک دیکشنری به همراه خود داشته باشید. همراه داشتن یک فرهنگ لغت موجب صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود.

- فرهنگ لغتی که به همراه دارید، می‌تواند یک فرهنگ لغت واقعی یا یک برنامه دیکشنری روی تلفن همراهتان باشد. هر بار که معنی یک لغت را نمی‌دانید، می‌توانید خیلی سریع در فرهنگ لغت معنای آن را پیدا کنید.

- داشتن یک فرهنگ لغت به شما این امکان را می‌دهد تا لغت مورد نظر را به موقع پیدا کنید. وقتی در حال صحبت کردن با یک فرد بومی هستید، اگر معنای یک کلمه را ندانید می‌توانید خیلی سریع آن کلمه را در فرهنگ لغت پیدا کنید و لازم نیست صحبت خود را قطع کنید. علاوه بر این نگاه کردن به معنای یک کلمه و استفاده سریع از آن در جمله، باعث می‌شود آن کلمه در حافظه شما باقی بماند. اگر برای تجارت نیاز به یادگیری زبان تجاری دارد می‌توانید در دوره آموزش انگلیسی تجاری آموزشگاه زبان سخن برتر شرکت کنید.

- همچنین می‌توانید وقتی در صف خرید یک فروشگاه منتظر نوبتتان هستید، از دیکشنری استفاده کنید. با این روش می‌توانید بیش از ۲۰ تا ۳۰ لغت در روز یاد بگیرید.

۴- هرروز به زبان مورد نظر خود فیلم ببینید، موسیقی گوش کنید، کتاب بخوانید و متن و یادداشت بنویسید. غرق شدن در یک‌زبان به این معناست که تمام کارهایی را که با زبان مادری خود انجام می‌دهید در زمان یادگیری یک‌زبان جدید نیز انجام دهید. این کارها می‌تواند شامل خواندن، نوشتن یا گوش دادن باشد.

- ساده‌ترین کاری که برای آموزش زبان می‌توانید انجام دهید، دیدن برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌های سینمایی به زبان موردنظرتان است. سعی کنید از تماشا کردن فیلم‌های با زیرنویس خودداری کنید، زیرا زیرنویس باعث می‌شود که زبان‌اصلی را متوجه نشوید. برای آسان‌تر شدن کارها سعی کنید فیلم‌هایی ببینید که موضوع آن را می‌دانید مانند کارتون و انیمیشن یا نسخه دوبله‌شده فیلم‌های انگلیسی. دانستن موضوع فیلم موجب می‌شود تا معنای عبارت و کلمات را بهتر متوجه شوید.

- فایل‌های صوتی آموزشی را دانلود کنید یا به ایستگاه‌های رادیویی که به زبان موردنظرتان است متصل شوید. این روش روشی عالی برای یادگیری زبان، هنگامی که مشغول پیاده‌روی هستید می‌باشد. این کار نه‌تنها به شنوایی شما کمک می‌کند بلکه این امکان را به شما می‌دهد که تلفظ صحیح لغات و عبارات را بشنوید.

- تنظیمات زبان را روی تمام دستگاه‌های الکترونیکی خود به زبان مورد نظرتان تغییر دهید، با این روش معنای لغاتی که نمی‌دانید را به‌درستی یاد می‌گیرید.

- به آهنگ‌های موردعلاقه‌تان گوش کنید. سعی کنید اشعار را یاد بگیرید و سپس معنای آن را معنای آن را چک کنید. به این ترتیب اگر دوباره آن آهنگ را گوش کنید، می‌توانید به‌خوبی معنای آن را بفهمید و از معنای آن لذت ببرید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha