• شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۸ / ۰۳:۱۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98042614091
  • خبرنگار : 71468

اسبقیان: من و سرپرستی دوومیدانی!/ انتخابات وزنه‌برداری عادلانه برگزار شد

اسبقیان: من و سرپرستی دوومیدانی!/ انتخابات وزنه‌برداری عادلانه برگزار شد

رییس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش گفت: سرپرست شدن من در فدراسیون دوومیدانی صحت ندارد و پس از پایان دوره کیهانی، طبق مقررات برای این فدراسیون سرپرست تعیین می‌شود.

محمد شروین اسبقیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی بحث حضور او در فدراسیون دوومیدانی به عنوان سرپرست بیان کرد: من این مسئله را تکذیب می‌کنم. استراتژی وزارت ورزش این است که بعد از اتمام دوره طبق مقررات، سرپرست تعیین می کند تا سرپرست انتخابات را برگزار کند.

اسبقیان در پاسخ به این پرسش که گفته شده وزارت ورزش از سفرهای مداوم کیهانی شاکی شده است و چنین چیزی وجود دارد یا خیر، گفت: نه. این مسائل طبیعی است و وزارت ورزش ناظر بر عملکرد فدراسیون ها است. کار هم روند عادی خودش را طی می کند.

او در مورد امضا نشدن حکم علی مرادی نیز تاکید کرد: ان‌شاءلله انجام می شود و فرایند اداری آن در حال انجام است.

اسبقیان در مورد اعتراض کاندیداهای وزنه برداری به تعداد رای علی مرادی و اینکه معتقدند قانون اکثریت مطلق رعایت نشده است، تصریح کرد: ما در مجمع کشتی هم اعلام کردیم اعضای مجمع ۴۳ نفر هستند و کسی که ۲۲ رای بیاورد رییس است.

او در مورد اینکه در این شرایط فکر نمی‌کند فرد پیروز به جای یک رای اضافه، نصف رای را گرفته است، گفت: فرد پیروز باید رای اکثریت مطلق داشته باشد یعنی رای نصف بیشتر. ما توضیح دادیم بر اساس تفسیری از مجلس، اکثریت مطلق یعنی از نصف بیشتر و اکثر حقوقدان ها هم نظرشان این است.

اسبقیان در پاسخ به این پرسش که فکر نمی کند در آیین نامه انتخاباتی باید در مورد این مسئله توضیح واضح تری داده می شد، گفت: ما قبل از انتخابات هم این مسئله را اعلام کردیم و در مجمع کشتی هم دوباره این مسئله تاکید شد که اعضای مجمع ۴۳ نفرهستند و فرد پیروز باید ۲۲ رای بیاورد. تمام تلاش وزارت ورزش این است در نهایت بی طرفی و عدالت انتخابات فدراسیون ها برگزار شود. من به انوشیروانی، کوروش باقری و رضازاده احترام می گذارم و نامه ای ارسال کرده‌اند که حق دارند و باید بررسی شود اما در واقع وزارت ورزش در نهایت عدالت و بی طرفی انتخابات را برگزار کرد و نتیجه انتخابات را که نمی دانستیم اما گفتیم از ۴۳ رای، هر کسی ۲۲ رای بیاورد برنده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha