• چهارشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98050904811
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۹ مرداد بخوانید؛

ختم رسیدگی به ۲ پرونده قضایی/واکنشها به ادعای آمریکا درباره تحریم دارویی/فرار ۴ زندانی و...

ختم رسیدگی به ۲ پرونده قضایی/واکنشها به ادعای آمریکا درباره تحریم دارویی/فرار ۴ زندانی و...

مروری بر پرونده جنجالی محمدعلی نجفی/ احتمال تمدید معافیت‌ تحریم همکاری‌های ‌هسته‌ای ایران از سوی آمریکا/ سومین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی/ تلاش کاخ الیزه برای جلب موافقت تمام طرف‌های برجام با مذاکرات/برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به پرونده واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات/ تاکید وزیر دارایی آلمان بر حمایت از توافق هسته‌ای و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، نهم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی در مراسم صبحگاه ستاد این نیرو در جمع فرماندهان و کارکنان، نیرو های مسلح را خار چشم دشمنان برشمرد و گفت: همه کارکنان پدافند هوایی اعم از فرماندهان،مسولین و سربازان بیش از پیش هوشیار باشند تا مانند گذشته بتوانیم توطئه‌ها و مقاصد شوم دشمنان را در نطفه خفه کرده و اقتدار نیروهای مسلح را به رخ دشمنان بکشند.

آیت الله سید احمد خاتمی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری هم در جمع کارکنان پایگاه شهید فکوری نیروی هوایی ارتش با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ما مکتبی هستند، یادآورشد که اگر کسی می خواهد مدیریت ولی فقیه را ببیند باید نیروهای مسلح را بنگردکه موفق ترین نهاد نظام اسلامی است .

و همچنین در ر همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب در تبریز با بیان این‌که امنیت، ویژگی دیگر برای شهر نمونه در تراز نظام اسلامی است و الحمدالله در کشوری امن زندگی می‌کنیم، افزود: امنیت زیرساخت هر توسعه‌ای است و باید در مسئله امنیت با هیچکس شوخی نداشت، هرکه بخواهد با امنیت یک شهر بازی کند محارب است و حکم محاربه نیز اعدام است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم  در نشست خبری جامعه روحانیت مبارز گفت: نظر ما بر اجماع حداکثری اصولگرایان است و تلاش می کنیم که همه تشکلهای اصولگرا گردهم بیایند اما اینکه چقدر به نتیجه برسند، هنوز نمی دانیم. وی افزود: امیدواریم همه گروه‌های ارزشی و اصولگرا دعوت را پاسخ گویند و به یک لیست واحد برسیم.

همچنین محسن سرخو، فعال سیاسی در ارتباط با امکان بروز و ظهور جریان سوم سیاسی گفت: بدون نیاز به ظهور جریان سوم سیاسی، مردم از میان دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند بنابراین به جریان سوم سیاسی نیاز نداریم.

ابراهیم امینی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هم با حکم الیاس حضرتی، قائم مقام حزب، به عنوان سرپرست حزب اعتماد ملی استان تهران منصوب شد.

یک عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس به سوابق مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و با بیان اینکه وی دارای نقاط مثبت و ارزشمندی است که باید یک مدیر نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، گفت: مراجع نظارتی در بررسی مدارک و سوابق مدیرعامل صندوق بازنشستگی عجله کرده‌اند.

همچنین نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و صنعت لازمه‌ ایجاد اقتصادی به دور از نفت است، گفت: آنچه که می‌تواند در رونق بخش کشاورزی و صنعت کشور موثر باشد نظام بانکی است که باید اصلاح شود.

واکنشها به ادعای آمریکا درباره تحریم دارویی ایران

قربانی، نایب رییس کمیسیون بهداشت: ایران علی رغم ادعای مقامات آمریکایی تحریم غذا و دارو است

همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان: تبادلات مالی غذا و دارو بر اثر تحریم‌ دچار مشکل شده است

فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی: ایران تحریم غذا و دارو است

نیکزادی‌پناه، عضو کمیسیون کشاورزی: همه دنیا می‌دانند که مواد دارویی و غذایی توسط آمریکا تحریم است

محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی: آمریکایی‌ها شرکت‌های اصلی واردکننده غذا و دارو را تهدید به جریمه می‌کنند

***

به نقل از پولیتیکو، دو منبع مطلع گفته‌اند که انتظار می‌رود مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در هفته جاری، معافیت‌های تحریم‌های مربوط به همکاری‌های بین‌المللی با پروژه‌های هسته‌ای در داخل ایران را تجدید کند.

همچنین کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه سه‌شنبه شب در یک تماس تلفنی با حسن روحانی همتای ایرانی‌اش به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته و بر خواست خود برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا تاکید کرده است. وی تاکید کرداست که این وظیفه فرانسه است که برای موافقت تمام طرف‌های برجام با یک مذاکرات باز تلاش کند.

وزیر دارایی آلمان هم ضمن تاکید بر کاهش تنش‌ها در خلیج فارس بر همکاری آلمان با فرانسه و انگلیس برای حمایت از برجام تاکید کرد.

سفیر سوئد در روسیه نیز اعلام کرد که سوئد به دنبال پیوستن به سازوکار مالی اروپا و ایران (اینستکس) است و برای پیوستن به آن تلاش می کند.

شبکه خبری لبنانی المیادین در تحلیلی به سفر اخیر هیات اماراتی به تهران اشاره کرد و نوشت که سفر هیات نظامی اماراتی به تهران تنها به معنای عقب نشینی امارات نیست بلکه این مساله نشان می‌دهد که ایران نیز به تلاش‌های امارات پاسخ مثبت داده است.

سفیر ایران در لندن هم با ارائه توضیحاتی درباره توقیف غیرقانونی کشتی حامل سوخت ایران توسط انگلیس و نیز توقیف نفتکش انگلیسی توسط کشورمان گفت: آزادی سریع‌تر گریس ۱ به حل مشکل نفتکش متخلف انگلیسی کمک می‌کند.

آیت‌الله احمد جنتی  در جلسه امروز شورای نگهبان گفت: امروز مردم مظلوم یمن توسط حکام سعودی مورد ظلم و جنایت قرار گرفته‌اند که هرچه سریع‌تر باید این جنگ پایان یافته و نهادهای مستقل بین‌المللی به جنایات سعودی رسیدگی کنند.

هم دادستان تهران خطاب به قضات مجتمع اقتصادی گفت: ما در این مجموعه می‌خواهیم کسانی را از تیغ عدالت بگذرانیم که از صاحبان نفوذ در کشور هستند. بنابراین مأموریت ما در مجتمع ویژه جرایم اقتصادی کاملاً متفاوت است و باید درک کنیم که چه مأموریتی در این شرایط اقتصادی به ما محول شده است.

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی صبح امروز(چهارشنبه) ۹ مردادماه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه گزارش مردمی از نحوه توزیع گوشت در بازار در سومین جلسه دادگاه گوشت‌های برزیلی نمایش داده شد. در پایان سومین جلسه دادگاه این پرونده، قاضی صلواتی ضمن اعلام‌ ختم رسیدگی به این پرونده گفت که حکم در مهلت قانونی صادر می‌شود.

همچنین حسام نواب صفوی گفت: دومین و آخرین جلسه رسیدگی به پرونده واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات، روز سه شنبه ۸ مردادماه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه برگزار شد.وی با اشاره به اینکه در جلسه دیروز قصور رییس دانشگاه آزاد را مجددا بازگو کردیم  و دفاعیات را انجام دادیم، اظهار کرد:  معمولا بعد از آخرین جلسه دادگاه باید طی ۷ روز حکم صادر شود.

دادستان فردیس هم  با بیان اینکه چهار زندانی از محوطه کارگاهی بنیاد تعاون زندانیان فرار کرده‌اند، گفت: این چهار نفر از داخل زندان فرار نکرده‌اند و موضوع حفر تونل از داخل زندان برای فرار تکذیب می‌شود.

درهمین ارتباط مدیرکل زندان‌های استان البرز نیز توضیحاتی ارائه کرد.

مروری بر پرونده جنجالی محمدعلی نجفی

یکی از مهمترین اخبار خردادماه سال جاری قتل میترا استاد - همسر دوم محمدعلی نجفی -  شهردار سابق تهران بود که صبح روز سه شنبه ۷ خردادماه با شلیک گلوله رخ داد و  از همان ساعات اولیه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد و پس از سه جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی، نهایتا محمدعلی نجفی متهم این پرونده به قصاص محکوم شد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha