• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98051407264
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه شریف رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۲ دانشگاه داخلی را خواستار شد

رئیس دانشگاه شریف رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ۲ دانشگاه داخلی را خواستار شد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی از سوی اتحادیه اروپا، گفت: ما رفع این تحریم‌ها را خواستار هستیم؛ چرا که مشکلاتی در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود فتوحی در نشست رؤسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف با محوریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، چالش‌ها و راه‌های برون رفت که امروز در وزارت علوم برگزار شد، با تاکید بر اینکه همکاری‌های دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های کشورهای اروپایی بر اساس تصمیمات اتحادیه اروپا شکل می‌گیرد، گفت: در حال حاضر ما ۴۲ همکاری مشترک با دانشگاه‌های عضو EV (اتحادیه اروپا) و ۳۲ همکاری با دانشگاه‌های کشورهای عضو جنبش غیر متعهد داریم و توانستیم در خصوص برگزاری ۱۲ برنامه مشترک نیز با دانشگاه‌های اتحادیه اروپا توافق داشته باشیم. ضمن اینکه ۱۱ قرارداد تبادل استاد و دانشجو با این دانشگاه‌ها نیز به امضا رسیده است.

وی در ادامه بر ضرورت توسعه تعاملات بین‌المللی دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های خارجی تاکید کرد و افزود: لازم است این ارتباطات در حوزه‌هایی نظیر فرصت‌های مطالعاتی، اجرای برنامه‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو، تعریف پروژه‌های مشترک علمی و همچنین همکاری در زمینه ابداعات و تبادل تجربیات برتر تقویت شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف همچنین بر ضرورت رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه این تحریم‌ها موانع و چالش‌هایی را در حوزه تعاملات بین‌المللی این دو دانشگاه ایجاد کرده است و ما رفع این تحریم‌ها را خواستار هستیم.

دکتر فتوحی همچنین با اشاره به چالش‌های دانشگاه‌های داخل در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی، تصریح کرد: مسائلی نظیر انتقال ارز، انتشار مقالات علمی و ورود تجهیزات آزمایشگاهی از جمله مواردی هستند که دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه کرده و امیدوار هستیم این معضلات رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha