• سه‌شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98061206655
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

برگزاری سمینار ملی احتمال و فرآیندهای تصادفی به میزبانی دانشگاه سمنان

برگزاری سمینار ملی احتمال و فرآیندهای تصادفی به میزبانی دانشگاه سمنان

دوازدهمین سمینار ملی احتمال و فرآیندهای تصادفی با حضور چهره برتر این رشته و دانشجویان فعال در این زمینه در دانشگاه سمنان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید زال زاده دبیر دوازدهمین سمینار احتمال و فرآیندهای تصادفی گفت: در مجموع ۱۲۵ عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از داوری مقالات ۶۰ عنوان مقاله به صورت سخنرانی و ۳۸ عنوان مقاله به صورت پوستر در این همایش دو روزه ارائه شد.

دکتر سعید زال زاده گفت : برگزاری سه کارگاه تخصصی شامل آموزش احتمال و ریاضیات مدرسه ای و دانشگاهی ، شبیه سازی فرآیند های تصادفی با نرم افزار R و نظریه بازی ها در شرایط نا اطمینان و محیط های بازی از دیگر برنامه های این سمینار بود .

وی گفت: این سمینار با محورهای نظریه احتمال، فرایندهای تصادفی، آنالیز تصادفی و ریاضیات مالی، قضیه‌های حدی، استنباط آماری در فرایندهای تصادفی و کاربردهای احتمال و فرایندهای تصادفی در سایر علوم برگزار شد.

رئیس انجمن علمی آمار ایران در این همایش با اشاره به به چاپ ۵ عنوان مجله علمی از سوی این انجمن گفت: تعداد پژوهشگرانی که در حوزه احتمال فعالیت دارند بسیار اندک است و می توان نتیجه گرفت که متاسفانه درباره نظریه احتمال و فرآیندهای تصادفی دچار غفلت شده ایم.

دکتر وحیدی اصل با بیان اینکه این شاخه از ریاضیات بسیار کاربردی و مهم است خواستار توجه بیشتر به آن شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان هم در این همایش ضمن ارائه گزارشی از دانشگاه سمنان گفت: دانشکده ریاضی آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه سمنان دارای ۳۶ عضو هیات علمی است که از سال ۸۹ مجوز فعالیت گرفت.

دکتر سعدالدین با بیان اینکه فعالیت گروه ریاضی از سال ۶۹ و گروه امار و علوم کامپیوتر از سال ۸۶ و ۸۷ آغاز شد، افزود: دکتر اسحاقی از اعضای هیات علمی این دانشکده یکی از پژوهشگران برتر و برگزیده دانشگاه سمنان هستند که قرار گرفتن در بین دانشمندان یک درصد برتر جهان، محقق جوان برتر کشور و یکی از کاشفان قضیه ریاضی لیب بعد از ۴۱ سال در ایران از جمله افتخارات دکتر اسحاقی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مسائل مهم در حوزه جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، اشتغال است گفت: باید با همفکری به دنبال ایجاد اشتغال دانش بنیان و پایدار برای فارغ التحصیلان رشته های ریاضی باشیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، دوازدهمین سمینار ملی احتمال و فرآیندهای تصادفی به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار و در پایان از پوستر و نیز داوران برتر مجلات انجمن علمی آمار ایران قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha