• شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98062310838
  • منبع : پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی

سامانه نرم‌افزاری مدیریت گشت‌های دریایی به بهره‌برداری رسید

سامانه نرم‌افزاری مدیریت گشت‌های دریایی به بهره‌برداری رسید

سامانه نرم‌افزاری «مدیریت گزارش‌های گشت‌های دریایی» در مرکز ملی داده‌های اقیانوسی و دریایی ‏پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی راه‌اندازی شد. ‏

به گزارش ایسنا، سامانه مدیریت گزارش‌های گشت‌های دریایی از سوی پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و علوم جوی مطابق با استانداردهای برنامه بین‌المللی تبادل داده‌ها ‏و اطلاعات اقیانوسی به منظور تولید و ویرایش رکوردهای گزارش‌های گشت‌‎های دریایی توسط ‏سازمان‌های دریایی کشور و همچنین امکان جستجوی آنها توسط کاربران دریایی راه‌اندازی شد.

مهندس فرناز غیاثی، رئیس مرکز ملی داده‌های اقیانوسی این پژوهشگاه گفت: با استفاده از این سامانه گزارش‌ها ‎و اطلاعات گشت‌های تحقیقاتی دریایی مانند تاریخ شروع ‏و خاتمه، بنادر ورودی و خروجی، پارامترهای اندازه‌گیری شده، ابزارهای اندازه‌گیری، اسامی محققان و ‏مسئولان گشت‌ها، منطقه جغرافیایی و نقشه‌های مسیر گشت، رصد می‌شود.  ‏

وی این سامانه را شامل دو بخش "‏برنامه کاربردی ورود" و "ویرایش اطلاعات گشت‌ها" ذکر کرد و ادامه داد: این برنامه کاربردی توسط مرکز داده‌ها توسعه داده شده است و از طریق پورتال این مرکز به نشانی ‏اینترنتی ‏http://incod.inio.ac.ir/default.aspx در دسترس است.

به گفته رییس مرکز ملی داده‌های اقیانوسی پس از خاتمه هر گشت، این برنامه می‌بایست توسط محققان ارشد و مدیران عملیاتی گشت‌ها تکمیل شود و ‏فایل خروجی آن در اختیار مرکز داده‌ها قرار گیرد.

غیاثی با بیان اینکه این برنامه نرم‌افزاری به صورت رایگان در پورتال مرکز داده‌ها ‏بارگذاری شده است، خاطر نشان کرد: رابط کاربری جستجوی رکوردهای گزارش‌های گشت‌های دریایی از طریق پورتال مرکز داده‌ها، در دسترس است. در این بخش، کاربران بر اساس ‏مشخصات گشت‌ها، عملیات جستجو را انجام می‌دهند و رکوردهای مورد نیاز خود را مشاهده می‌کنند. 

وی یادآور شد: با استفاده از این سامانه یکپارچه، سازمان‌های دریایی قادر خواهند بود رکورد گزارش‌ ‏گشت‌های دریایی خود را تولید کنند و از طریق پورتال مرکز داده‌ها، آنها را برای کاربران ملی و بین‌المللی ‏به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha