• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98070805689
  • خبرنگار : 30054

دسترسی آنلاین آتش‌نشانی به اطلاعات برج‌های تحت پوشش "تداوم آرامش"

دسترسی آنلاین آتش‌نشانی به اطلاعات برج‌های تحت پوشش "تداوم آرامش"

شرکت تداوم آرامش اعلام کرد: به منظور افزایش ایمنی برج‌های تحت پوشش این شرکت، امکان دسترسی آنلاین سازمان آتش‌نشانی به اطلاعات فنی، محیطی و انسانی این برج‌ها را فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تداوم آرامش، هفتم مهرماه به عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی در ایران نام‌گذاری شده و شرکت تداوم آرامش نیز به مناسبت این روز و با هدف ارتقاء ایمنی برج‌های مسکونی تحت پوشش این شرکت، یکی از خدمات ویژه خود را در راستای تعامل و همکاری هر چه بیشتر با سازمان آتش‌نشانی معرفی کرد.

امیر شکیبایی عضو و سخنگوی هیات مدیره شرکت تداوم آرامش با بیان این مطلب افزود: در مواقع اضطراری و به هنگام بروز حوادثی از قبیل آتش‌سوزی، رسیدن سریع به محل دقیق آتش و مهار آن از جمله فعالیت‌های سخت فیزیکی و بدنی است. در این مواقع بررسی سریع راه‌های دسترسی به مرکز آتش از اولین گام‌های اجرایی عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه وجود اطلاعات دقیق و به روز از راه‌های ورودی به ساختمان و نقشه‌های مربوطه، از اولین چالش‌های عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات به شمار می‌رود، تاکید کرد: شرکت تداوم آرامش در راستای برطرف کردن این چالش و با توجه به در اختیار داشتن مدل اطلاعاتی ساختمان ، قادر است اطلاعات ساختمان‌های تحت پوشش را به صورت آنلاین در دسترس ایستگاه‌های آتش‌نشانی محدوه مورد نظر قرار دهد .

شکیبایی در ادامه با تاکید بر این که لزوم آگاهی از متریال و محل استقرار تجهیزاتی که دچار حریق شده‌اند گام بزرگی در نحوه مهار و اطفا آتش ایفا خواهد کرد، یادآور شد:  شرکت تداوم آرامش با شناسنامه‌دار کردن حدود ۲۵۰۰ دستگاه تجهیزات مکانیکی و برقی در ساختمان‌های تحت پوشش خود قادر است در مواقع اضطراری، اطلاعات فنی تجهیزات و محل استقرار آنها را به صورت آنلاین در اختیار تیم امداد و نجات آتش‌نشانی قرار دهد.

وی با اشاره به این که وجود اطلاعات دقیق از ساکنان برج‌های مسکونی از جمله تعداد، جنسیت، رده سنی و ... در فرآیند امدادرسانی کمک شایانی خواهد کرد، افزود: شرکت تداوم آرامش با در اختیارداشتن این اطلاعات، قادر است داده‌های مذکور را به صورت آنلاین به گروه‌های امداد و نجات ارائه کند.

شکیبایی خاطرنشان کرد:  شرکت تداوم آرامش آمادگی دارد چالش‌های دیگری که سازمان‌های امداد و نجات در حوزه امدادرسانی با آن مواجه هستند را با همکاری این سازمان‌ها مورد بررسی قرار دهد و با توجه به رویکرد سیستمی که برای شناسایی فرآیندها و پیاده‌سازی و اجرائی کردن آنها دارد، در صورت ایجاد بستری برای عقد تفاهم کاری، سیستم‌های برخط لازم برای برطرف کردن چالش‌ها و بهبود فرآیندهای امداد و نجات را طراحی و اجرا نماید.

سازمان آتش نشانی، ضوابط و دستور العمل‌های ایمنی ساختمان‌ها را در سر فصل‌های مختلف از جمله ضوابط و مقررات ایمنی در مرحله طراحی، ضوابط مربوط به ارتفاع ساختمان  و عرض ترافیکی گذرهای اطراف پلاک، ضوابط مربوط به مسیر و دستگاه پله اضطراری، ضوابط مربوط به آسانسور، ضوابط مربوط به رمپ پارکینگ، ضوابط مربوط به موتور خانه تاسیسات، ضوابط مربوط به سیستم اعلام کننده حریق، ضوابط مربوط به نمای سنگ و شیشه، دستور العمل مربوط به استخر و محوطه استخر و ... تصویب کرده است.

بر اساس این ضوابط و دستورالعمل‌ها، سازندگان، مسئولان و مجموعه‌های نگهداری کننده از برج‌ها با توجه به موقعیت و نوع کاربری، ملزم به رعایت این مصوبات و همکاری و ارائه نقشه‌های مهندسی و ویژگی‌های فنی و ایمنی ساختمان به ایستگاه های آتش‌نشانی نزدیک به محدوده برج‌ها و تشکیل پرونده و اخذ نظریات کارشناسی از کارشناسان سازمان آتش‌نشانی درباره ایمنی برج‌ها هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha