• سه‌شنبه / ۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98070907170
  • خبرنگار : 30054

ویژگی‌های یک آگهی استخدام خوب برای جذب بهترین همکاران

شیپور

اگر می‌خواهید نیروهای خوبی استخدام کنید، اول باید بتوانید یکی آگهی استخدام خوب بنویسید تا در ادامه آن بتواند افراد مناسب را پیدا کنید.

به گزارش ایسنا بنابراعلام شیپور، زمانی که موضوع استخدام پیش می‌آید شاید ذهن ما بیشتر سراغ افراد جویای کار، موسسات و سایت‌ کاریابی، آگهی استخدام و ارسال رزومه برود. اما موضوعی که در این وسط نادیده گرفته می‌شود، این است که یک آگهی استخدام خوب برای جذب بهترین همکاران احتمالی ما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ممکن است بعد از مدت‌ها که دنبال کار بودید به فکر استخدام در تهران، کاریابی بابل، استخدام آمل، کار در ساری، استخدام ساری یا هر جای دیگری باشید، اما فکر می‌کنید چه نوع آگهی می‌تواند بهتر کارجویان را جذب کند.

حتی اگر قرار است به دنبال فردی باشید که کار در خانه انجام می‌دهد، باز هم باید این اصول را رعایت کنید تا بتوانید بهترین‌ها را پیدا کنید. اما سوال اصلی اینجاست که یک آگهی استخدام خوب واقعا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که بتوانیم بهترین‌ها را استخدام کنیم.

کسب و کارتان را درست و دقیق معرفی کنید

در بسیاری از آگهی‌های استخدام می‌بینیم که نوشته شده است «یک شرکت معتبر»، «یک استارتاپ بزرگ»، «یک شرکت بین‌اللملی» و... و هیچ اشاره‌ای به نام دقیق، نوع فعالیت، سوابق، زمینه‌های دقیق فعالیت و... نمی‌شود.

برای درج آگهی استخدام مهم نیست در روزنامه، موسسات یا هر نوع سایت کاریابی آگهی بزنید، مهم این است که باید در آگهی استخدام خود کامل و شفاف نام مجموعه و کسب و کار، حوزه فعالیت، جزئیات مربوط به شرکت و... را قید کنید تا فرد جویای کار بتواند تحقیق کند و بعد از شناخت نسبت به شما انتخاب درست‌تری داشته باشد.

شرح وظایف و شغل مورد نیاز را توضیح دهید

در تعداد از آگهی‌های استخدام می‌بینیم که هیچ اشاره دقیقی به شرح وظایف نیروی مورد نظر نمی‌شود و صرفا به عناوین کلی اکتفا می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا فرد جویای کار همچنان گنگ بماند و متوجه نشود دقیقا به چه فردی نیاز دارید، یا اینکه آیا باید رزومه بفرستد یا خیر.

تلاش کنید شرح وظایف فرد مورد نظر خودتان را به صورت تیتروار بنویسید و شغل مورد نظر و جایگاه آن در سازمان را دقیق و کامل شرح دهید تا متقاضی استخدام متوجه شود باید چه کاری انجام دهد. حتی اگر قرار است کار در خانه باشد هم جزئیات را به دقت درج کنید.

در مورد حقوق و مزایا شفاف‌تر صحبت کنید

مشخص کردن محدوده حقوق و مزایا، یا مبهم نگه‌داشتن این موضوع باعث می‌شود تا هم وقت خودتان را تلف کنید و هم فرد جویای کار نیز نتواند سطح توقعات خود را توانمندی‌های شما مطابقت دهد. ضمن اینکه در بسیاری از موارد مشخص کردن دقیق حقوق و مزایا نه‌تنها باعث می‌شود افراد مناسب را برای استخدام ملاقات کنید، بلکه کمک می‌کند تا افراد مورد نظر شما بدانند قرار است چه حقوق و مزایایی دریافت کنند و چقدر جای پیشرفت وجود دارد.

زیاده‌خواه نباشید

واقعا به استخدام افراد مناسب فکر کنید و در آگهی استخدام خوب هر سرفصل شغلی که فکر می‌کنید در شرکت خود نیاز دارید برای یک نفر در نظر نگیرید. قطعا همه نمی‌توانند آچار فرانسه باشند. بنابراین جزئیات و شرح وظایف را متناسب با توانایی‌های افراد جویای کار و متناسب با هر تخصص بنویسید.

پیدا کردن افراد چند بعدی بد نیست، اما بی‌شک همه در یک حوزه متخصص هستند و قطعا به خوبی نمی‌توانند تمام نیازهای شما را پوشش دهند.

جزئیات را شفاف بیان کنید

برای افرادی که جویای کار هستند، ساعت کاری، آدرس، نحوه دسترسی به محل کار، امکان پیشرفت و... اهمیت زیادی دارد. بنابراین تا می‌توانید جزئیات را دقیق بیان کنید تا فرد مورد نظر بتواند درست تصمیم بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.