• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: علم و فناوری جهان
  • کد خبر: 98072317557
  • خبرنگار : 71607

در زمینه توسعه حمل و نقل هوایی

"آئودی" به نفع "پورشه" کنار کشید

آئودی

شرکت "آئودی" که در سال‌های اخیرا در حال ساخت تاکسی‌های پرنده با کمک شرکت هواپیماسازی "ایرباس" بود پس از شنیدن خبر همکاری شرکت خودروسازی آلمانی "پورشه" با "بوئینگ"(شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکا) برای توسعه تاکسی‌های پرنده، تصمیم گرفته است فعلا از توسعه تاکسی‌های پرنده دست بکشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌نت، بنابر گزارش‌ها شرکت خودروسازی آلمانی آئودی(زیرمجموعه فولکس واگن) که در سال‌های اخیر آرزوی توسعه تاکسی‌های پرنده با ایرباس را در سر خود می‌پروراند و سال گذشته نیز  نمونه اولیه تاکسی پرنده خود را به پرواز درآورد پس از شنیدن خبر همکاری پورشه(دیگر برند خودروسازی فولکس واگن) با بوئینگ در توسعه تاکسی‌های پرنده فعلا خود را کنار کشیده است.

آئودی در بیانیه ای اعلام کرد که همکاری پورشه و بوئینگ یک مزیت دو طرفه خواهد داشت و ما معتقدیم که تاکسی های هوایی در آینده حمل و نقل جا خواهند داشت.

ممکن است تاکسی‌های پرنده آئودی به این زودی‌ها در آسمان دیده نشود اگرچه این شرکت تولید کننده خودروهای لوکس آلمانی پیشتر پیشرفت‌هایی در توسعه این تاکسی‌ها داشت و حتی نمونه اولیه آنها را نیز به پرواز درآورد اما گویی اخیرا نقشه خود را تغییر داده است.

این شرکت به "Roadshow" گفت که آئودی در حال حاضر در حال تنظیم مجدد برنامه حمل و نقل هوایی شهری است و هنوز تصمیمی در مورد محصولاتی که احتمالا در آینده توسعه داده خواهند شد، اتخاذ نکرده است.

این خودروساز همچنین تصریح کرد که طرح تاکسی پرنده مفهومی "پاپ آپ بعدی" (PopUp Next) هرگز به قصد تولید درنظر گرفته نشده است بلکه صرفاً هدف این شرکت برداشتن گامی در صنعت حمل و نقل هوایی بوده است. آئودی گفت که این شرکت معتقد است مدت زمان طولانی برای تولید انبوه این تاکسی‌ها نیاز است و بنابراین زمان آن است که قدمی به عقب برداریم.

پاییز سال گذشته آئودی یک مدل مینیاتوری تاکسی پرنده خود موسوم به "پاپ آپ" (Pop.Up)  را در هفته پهپادها در آمستردام هلند به پرواز درآورد. این خودروساز آلمانی سال گذشته اولین نمایش عمومی "پاپ آپ" را که ترکیبی از فناوری‌های پهپاد و خودران بود، با یک مدل مینیاتوری از طرح اصلی به نمایش گذاشت. این تاکسی می‌تواند کابین مسافر را به وسیله یک کوادکوپتر به لطف باطری ۷۰ کیلووات‌ساعتی، به اندازه ۵۰ کیلومتر جابه‌جا کند.

آئودی پیشتر گفته بود که چنین سیستمی هفت تا ۱۰ سال آینده به پرواز درنخواهد آمد و هنوز موانع بزرگ تکنولوژیکی و قانونی برای دستیابی به آن وجود دارد. پروژه "آئودی Pop.Up Next" یک طرح مفهومی بلندپروازانه است که در همکاری با شرکت‌های "Italdesign" و ایرباس در حال تحقق بود.

هفته گذشته شرکت نامی پورشه اعلام کرد قصد دارد با همکاری شرکت‌ بوئینگ ابتدا یک طرح مفهومی و سپس یک نمونه اولیه از خودروی پرنده بسازند.

شرکت بوئینگ با خودروساز لوکس پورشه همکاری می‌کند تا یک خودروی برقی قادر به برخاستن و فرود عمودی(VTOL) بسازند. به عبارت دیگر، آنها در حال کار بر روی یک "خودروی پرنده" هستند.

مهندسان این دو شرکت برای ساخت و آزمایش یک نمونه اولیه بر اساس یک طرح مفهومی همکاری خواهند کرد که به احتمال زیاد یک مدل VTOL ممتاز با نام تجاری پورشه خواهد بود. همکاری آنها به طور کلی روی حمل و نقل شهری متمرکز است و فقط بر توسعه خودروی پرنده متمرکز نخواهد بود. در اعلامیه پورشه آمده بود که آنها به عنوان بخشی از قرارداد همکاری تفاهم نامه‌ای امضا کرده‌اند که یک تیم بین‌المللی ایجاد کنند. این تیم جنبه‌های مختلف حمل و نقل هوایی شهری را مورد بررسی قرار می‌دهد و همچنین پتانسیل بازار وسایل نقلیه پروازی را بررسی می‌کند.

"استیو نوردلاند" نایب رئیس بوئینگ در بیانیه‌ای گفت: این همکاری بر تلاش‌های ما برای ایجاد یک اکوسیستم جدید حمل و نقل ایمن و کارآمد متکی است و فرصتی را برای بررسی پیشرفت وسایل نقلیه پرنده شهری با یکی از برترین برندهای خودروی دنیا فراهم می‌کند.

بوئینگ در مورد این موضوع نیز در حال رقابت سنگینی با رقیب همیشگی خود یعنی "ایرباس" بود که سال گذشته آزمایش خودروی پرنده خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.