• دوشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98080602731
  • منبع : دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری رویداد ملی کارآفرینی و فناوری مراقبت‌های مکمل در حوزه پرستاری و مامایی

برگزاری رویداد ملی کارآفرینی و فناوری مراقبت‌های مکمل در حوزه پرستاری و مامایی

دومین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری مراقبت‌های مکمل با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی تهران و سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دومین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری مراقبت‌های مکمل با هدف تولید و طراحی وب‌سایت، نرم‌افزار، بازی‌های رایانه‌ای، اپلیکیشن و سامانه‌های هوشمند و با محورهای اصلی درمان‌های ذهنی – جسمی، تسکینی، عضلانی- اسکلتی و بیولوژیک آبان ماه ۹۸ با همت و همکاری معاونت پژوهش‌وفناوری دانشکده پرستاری و مامایی تهران و سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

دکتر فاطمه واثق رحیم پرور، دبیر اجرایی رویداد ملی کارآفرینی و فناوری مراقبت‌های مکمل این رویداد را مختص پرستاری و مامایی و انگیزه‌ای برای طرح ایده‌ها و تجاری‌سازی آنها دانست.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشکده پرستاری و مامایی تهران با اشاره به تعداد بالای فارغ التحصیلان رشته‌های پرستاری و مامایی تصریح کرد: دانش آموختگان ما با توجه به شمار بالای آنها نباید در انتظار جذب دولت باشند؛ آنها باید با طرح ایده‌های نوآورانه و تجاری‌سازی آنها دست به کارآفرینی زده و به فکر کسب درآمد باشند.

دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تهران برگزاری رویداد را کاری ماندگار در سازمان نظام پرستاری دانست و خواستار تداوم این رویدادها شد.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تهران کارآفرینی در حوزه پرستاری در دنیا را ۳ تا ۳‌.۵ درصد عنوان کرد و بیشترین مشارکت با ۱۱ درصد را متعلق به پرستاران کشور انگلستان و بعد آمریکا دانست.  

دکتر نیکبخت نصرآبادی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانشجوی پرستاری و دانشجوی مامایی در سطح کشور داریم و اگر تنها در پرستاری یک درصد از دانشجویان بخواهند وارد حوزه کسب و کار و کارآفرینی شوند، باید ۵۵۰ ایده کارآفرینانه داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که این جریان که از دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه رتبه یک کشور آغاز شده است در بین ۱۹۲ دانشکده پرستاری سطح کشور نیز تسری پیدا کند.

دکتر ناصر محمدی، دکترای تخصصی بیماری‌های داخلی عفونی و کارشناس ارشد مدیریت در نظام سلامت و رئیس هیات مدیره یکی از شرکتهای مستقر در مرکز رشد زیست فناوری نیز با تأسی به سوره مبارکه "والعصر" در توضیح ویژگی‌های انسان نوآور گفت: افراد نوآور باید مسیر زندگی‌شان را باور داشته باشند، کار خوب انجام دهند، به درستی عمل کنند و استقامت کامل داشته باشند؛ این‌ها خصیصه کسانی است که به زیان نمی‌افتند.

وی در ادامه با توضیح مختصری از نحوه انتخاب ۲۴ پروژه از بالغ بر ۸۰ پروژه ارسالی به رویداد و انتخاب ایده‌های برتر بر اساس رای داوران و توجه به نظرات منتورها، ابراز امیدواری کرد که شاهد حضور برندگان و آغاز به کار آنان در مجموعه شتاب دهنده نظام پرستاری باشند.

در این رویداد صاحبان ایده، افراد علاقه‌مند به ایده‌پردازی، مسئولین دانشکده پرستاری و مامایی تهران و سازمان نظام پرستاری، مدیران برخی از استارتاپ‌ها و اسپانسرهای رویداد، اساتید و دانشجویان و تیم‌های علاقه‌مند به کارآفرینی و دارای ایده حضور داشتند.

ارائه آموزش‌های لازم برای تبدیل ایده به یک استارتاپ کارآمد، کارگاه‌های آموزشی، ارائه مشاوره‌های تخصصی به شرکت‌کنندگان از برنامه‌های این رویداد بود.
در پایان این رویداد دو روزه ایده های برتر به ترتیب زیر معرفی و تقدیر شدند.

رتبه اول: حسین واثقی دودران، مژده غفاری و سیامک جمالی از گروه اینوکول
رتبه دوم: فاطمه الفتی و دکتر راضیه معصومی از گروه مانیو
رتبه سوم: مینا رستمی، صدف قمری و محمدحسین نصیری از گروه زندگی در پیشِ رو، رضا باقری، دکتر خاطره سیلانی و دکتر الهام نواب از گروه Balance Therapy in Nursing و پردیس حاجی طالب و علی ابدالی از گروه اوتیسما و بنفشه قربانی، دکتر فاطمه بهرام نژاد از گروه دلبان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha