• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98081911297
  • خبرنگار : 71567

معاون سازمان امور دانشجویان خبر داد

برنامه وزارت علوم برای انتخاب دانشجوی نمونه مهارتی

برنامه وزارت علوم برای انتخاب دانشجوی نمونه مهارتی

معاون سازمان امور دانشجویان از برنامه وزارت علوم برای انتخاب دانشجوی مهارتی در سال آینده خبر داد و گفت: آمار متقاضیان حضور در جشنواره امسال ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

دکتر محمد رضا علم در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از اتمام مهلت ثبت نام برای شرکت در بیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجویی نمونه تا پایان امروز 20 آبان خبر داد و گفت: تمامی دانشجویان متقاضی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی و پژوهشکده‌های تابع وزارت علوم، همچنین دانشگاه‌های پیام  نور و فرهنگیان تا پایان امروز فرصت دارند نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند.

وی در ادامه یادآور شد: دانشجویان علاقمند برای حضور در بیست و هشتمین دوره جشنواره‌ دانشجویی نمونه باید ابتدا در دانشگاه‌های خود ثبت نام کنند و بعد از اتمام فرصت ثبت نام دانشگاه‌ها اسامی آنها را به سازمان امور دانشجویان اعلام می‌کند در واقع آمار نهایی متقاضیان جشنواره این دوره ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: در مرحله نخست انتخاب دانشجویان نمونه، دانشجویان متقاضی در سطح دانشگاه به رقابت می‌پردازند و آن دسته از دانشجویانی که بیشترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه کسب کرده‌اند، به عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می‌گیرند و آن تعداد از متقاضیان که شرایط معرفی به مرحله دوم را کسب کرده‌اند به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: مرحله دوم جشنواره دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنج گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی، هنر در مقاطع مختلف انجام می‌شود که پس از ارزیابی داوران کشوری در نهایت دانشجویان نمونه کشوری انتخاب و معرفی می‌شوند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان به تغییرات برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجویی نمونه اشاره کرد و گفت: با توجه به این که شیوه نامه این جشنواره تغییراتی  داشته بنابراین ما در جشنواره امسال در بخش‌های علمی و فرهنگی شاخص‌های گزینش دانشجویان را بازنگری کردیم اما اصول کلی جشنواره همان اصول سال‌های گذشته است و تغییراتی چندانی نداشته است.

دکتر علم با تاکید بر این که ظرفیت محدودی برای شرکت در بیست و هشتمین دوره جشنواره نمونه  اعلام نکردیم گفت:  آمار نفرات برگزیده در جشنواره امسال هنوز مشخص نیست اما سال گذشته تعداد 27 نفر دانشجو از وزارت علوم و 13 نفر از وزارت بهداشت به عنوان برگزیده انتخاب شدند. که البته امسال ممکن است این آمار کمتر و یا حتی بیشتر شود.

معاون امور دانشجویان از برنامه امسال برای قرار دادن گزینه‌ای در جشنواره دانشجویی نمونه برای انتخاب دانشجویان مهارتی خبر داد و گفت: برنامه ما این است که در سال آینده از بین دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای و حتی آزاد نیز افرادی به عنوان دانشجویی نمونه انتخاب شود اما در برنامه امسال دانشجوی نمونه مهارتی نداریم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha