• چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98090604228
  • خبرنگار : 30054

با اخذ گواهینامه ایزو مشتری‌مداری، مشتریان خود را افزایش دهید

ایزو

استانداردهای ایزو بسیار توسعه یافته‌اند. بر طبق آمار سازمان جهانی استانداردسازی بیش از ۲۰ هزار استاندارد ایزو منتشر شده‌اند که عموما فنی هستند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ایزوسیستم، تمامی استانداردهای ایزو فنی نبوده و بخشی از آن ها که تعداد کمی هستند ویژگی‌های مدیریتی دارند. مثلا گواهینامه‌ای وجود دارند که به مدیریت کیفیت می‌پردازد مثل ایزو ۹۰۰۱ که آخرین ویرایش آن در زمان نگارش این مطلب سال ۲۰۱۵ می‌باشد. ویرایش‌های قبلی ایزو استاندارد ایزو ۲۰۰۸ و قبل‌تر از آن سال ۲۰۰۰ بود.

استاندارد دیگری وجود دارد به نام ایزو ۱۴۰۰۱ که به مدیریت مسائل زیست محیطی می پردازد. ویرایش قبلی این استاندارد ایزو هم ۲۰۰۴ بود.

یک استاندارد دیگر هم که خیلی پرکاربرد است و به مسائل ایمنی و سلامت پرداخته به نام ایزو ۴۵۰۰۱ آن را می شناسیم البته این استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ استاندارد جدید است که در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار منتشر شد.

قبل از انتشار و استفاده از این استاندارد کاربردی از استاندارد ohsas ۱۸۰۰۱ استفاده می‌شد که به مسائل ایمنی و سلامت می‌پرداخت.

و با انتشار این استاندارد جدید جایگزین قبلی یعنی ohsas ۱۸۰۰۱ شد.

اما در این مطلب می‌خواهیم به استانداردهای ایزو مدیریتی که مخصوص تامین رضایت مشتری و رسیدگی به شکایات مشتری است بپردازیم.

البته در استاندارد ایزو ۹۰۰۱ که به موضوع مدیریت کیفیت پرداخته مواردی نظیر تامین رضایت مشتری نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند ولی در استانداردهای بعدی که به نام راهنما و بر مبنای ایزو ۹۰۰۱ نوشته شده‌اند بسیار عمقی‌تر و کامل‌تر به موضوع رضایت مشتریان و رسیدگی به شکایت مشتریان پرداخته شده است.

گواهینامه های ایزو مرتبط با مشتریان چه گواهینامه‌هایی هستند؟

ما ۴ استاندارد راهنما با نام های ایزو ۱۰۰۰۱، ایزو ۱۰۰۰۲، ایزو ۱۰۰۰۳ و ایزو ۱۰۰۰۴ داریم که برای تامین رضایت مشتریان نگارش شده اند.

با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۸ ورژن جدید هر ۴ استاندارد راهنمای ISO ۱۰۰۰۱، ISO ۱۰۰۰۲، ISO ۱۰۰۰۳  و ISO ۱۰۰۰۴ منشتر شد تصمیم گرفتیم توضیحات مبسوطی در مورد این سری استانداردهای راهنما به علاقمندان ارائه کنیم.

گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۱ چیست؟

این استاندارد راهنما، رهنمودهایی برای برنامه‌ریزی، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، نگهداری و بهبود کدهای رضایت مشتری ارایه می‌دهد.

این سند برای کدهای مربوط به محصول و خدمات حاوی وعده‌های داده‌شده به مشتریان توسط یک سازمان در ارتباط با رفتار آن قابل‌استفاده است. این مقررات مربوطه با هدف افزایش رضایت مشتری صورت‌گرفته است.

گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۲ چیست؟

این استاندارد راهنما بسیار مورد اقبال شرکت‌ها، سازمان ها و بنگاه‌های اقتصادی قرار گرفته است. این استاندارد به رضایت مشتریان می پردازد.

در حال حاضر با بازار رقابتی سنگینی که بین شرکت‌های تجاری وجود دارد شرکتی برنده این رقابت است که بتواند هر چه سریع‌تر شکایت مشتریان را شناسایی و مدیریت نموده و فورا آن را تبدیل به رضایت مشتری مذکور کند.

شرکت‌ها توصیه می شوند برای گرفتن ایزو ۱۰۰۰۲ اقدام کنند تا تمرکز آن ها به تبدیل شکایات به رضایت مشتریان افزایش یابد.

گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۳ چیست؟

این سند دستورالعمل‌هایی را برای یک سازمان برای برنامه‌ریزی، طراحی، توسعه، اجرا، حفظ و بهبود پروسه حل و فصل موثر و کارآمد اختلافات برای شکایات ارائه می‌دهد که توسط سازمان حل نشده است.

گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۴ چیست؟

گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۴ را می توان پر طرفدارترین گواهینامه ایزو رضایت‌مندی مشتریان از سری چهارگانه فوق دانست. در این استاندارد با رهنمودهایی جهت پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان به سمت رضایتمندی هر چه بیشتر مشتریان حرکت می‌کنیم.

ایزو ۱۰۰۰۴ راهنمایی های لاز م برای اجرای فرآیندهای نظارت و ارزیابی رضایت مشتری ارائه می دهد ISO ۱۰۰۰۴ برای استفاده در سازمان ها بدون در نظر گرفتن نوع، اندازه یا محصول ارائه شده است. تمرکز ISO ۱۰۰۰۴ بر روی مشتریان خارج از سازمان است.

دریافت ایزو ۱۰۰۰۴ به شرکت ها برای دستیابی هر چه بیشتر به رضایت مشتریان توصیه می‌شود.

مایل به اخذ هستید و نمی دانید چگونه گواهینامه ایزو معتبر دریافت کنید؟

اگر بعد از مطالعه این مقاله به این نتیجه رسیدید که اخذ ایزو رضایت مندی مشتریان نظیر ایزو ۱۰۰۰۴ و ایزو ۱۰۰۰۲ به افزایش مشتریان شما کمک می کند پس باید برای اخذ گواهینامه ایزو اقدام کنید.

حتما باید از مراکز دارای پروانه رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت خدمات صدور را درخواست کنید تا امکان پیگیری برای شما محفوظ باشد. ایزوسیستم بهترین مرکز صدور گواهینامه ایزو است که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به عنوان واحد برتر فنی مهندسی کل کشور در این زمینه انتخاب شده است. لذا می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید و از خدمات رایگان مشاوره کارشناسان ایزوسیستم بهره مند شوید:

۰۲۳-۳۳۴۴۴۸۱۴

۰۲۳-۳۳۴۴۴۸۱۳

۰۲۳-۳۳۴۴۴۸۸۴

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.