• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98091006519
  • خبرنگار : 71643

علیزاده در نشست خبری تندیس فداکاری:

تندیس فداکاری ادعا ندارد که همه افراد را شناسایی می‌کند

 تندیس فداکاری ادعا ندارد که همه افراد را شناسایی می‌کند

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به این‌که اساس تشکیل جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ توجه به فعالیت‌های فرهنگی بوده است، گفت: رویداد تندیس فداکاری با توجه به احساس نیاز در عرصه کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر عیسی علیزاده در نشست خبری نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران که صبح امروز (یکشنبه، ۱۰ آذر) در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: در تمام ملل‌به موضوع ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی پرداخته شده که حداقل آن در حوزه مالی و حداکثر آن در حوزه جان است که در طول دوران دفاع مقدس الگوهای زیادی داریم. در برنامه‌های ما در دانشگاه موضوع‌های اجتماعی، از فعالیت‌های مورد توجه دانشجویان است و موضوع اعطای تندیس ملی، موضوعی خودجوش توسط دانشجویان است و ما در راستای تکریم و ارج نهادن به این موضوع این برنامه را برگزار می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به این‌که رسانه‌ها نقش خیلی مهمی دارند، ادامه داد:  تندیس فداکاری ادعای این را ندارد که همه افراد را شناسایی می‌کند، زیرا در موضوع فداکاری و از خودگذشتگی افراد دوست ندارند شناسایی شوند. مستندسازی در این رویدادها می‌تواند الگوی خوبی برای جوان‌ها باشد و ضرورت توجه و اطلاع‌رسانی به دانشجویان حوزه گسترده‌ای است، زیرا خیلی از دانشجویان دوست دارند در این حوزه اجتماعی هم فعالیت داشته باشند.

علیزاده افزود: ما معلمان فداکاری داریم که نادیده گرفته شده‌اند و بضاعت کشور ما می‌طلبد که افراد بیشتری در این آیین داشته باشیم بنابراین یکی از اهداف ما ایجاد این آیین به صورت بین‌المللی است تا جنبه بشردوستانه آن تقویت شود و منجر به ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن تشکر از ریاست جهاد دانشگاهی و سایر نهادها گله‌ای را مطرح کرد و گفت: بعضی از نهادها در بعضی مراسم‌ بودند و در بعضی مراسم‌ نبودند؛ هرچقدر نهادها در این موضوع فعال‌تر باشند در فرهنگ‌سازی فداکاری نیز موفق‌تر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha