• جمعه / ۲۹ آذر ۱۳۹۸ / ۰۴:۰۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98092721007
  • خبرنگار : 71638

نایب رئیس بانوان فدراسیون بولینگ و بیلیارد خبر داد:

به تعداد انگشتان سالن بیلیارد بانوان وجود ندارد

به تعداد انگشتان سالن بیلیارد بانوان وجود ندارد

مریم اسدالهی نایب رئیس بانوان فدراسیون بولینگ و بیلیارد می گوید که تعداد سالن های تمرین برای بانوان در رشته اسنوکر بسیار کم بوده و به همین دلیل سرعت پیشرفت در عرصه های جهانی کند است.

مریم اسدالهی نایب رئیس بانوان فدراسیون بولینگ و بیلیارد در گفت و گو با ایسنا درباره رقابت‌های رنکینگ اسنوکر بانوان کشور که در حال برگزاری است، گفت: این مسابقات هجدهمین رنکینگ کشوری است. طبق تقویم ورزشی فدراسیون هر فصل یک مسابقه رنکینگ در رشته اسنوکر برگزار شده  و افراد برتر رنکینگ به اردو تیم ملی دعوت می شوند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بولینگ و بیلیارد بابیان این که اسنوکر بازان خانم از ۸ استان کشور در این مسابقات حضور دارند، گفت: این رقابت ها از روز گذشته آغاز شده و در روز دوم خود پیگیری می شود. در روز اول این دیدار ۱۵ اسنوکر باز خانم به رقابت پرداختند که طی رقابت در روز اول دو نفر آنان حذف شدند.

او در پاسخ به اینکه جایگاه بانوان در عرصه های بین المللی در چه سطحی قرار دارد پاسخ داد: در ورزش اسنوکر، بانوان با موانع و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند. این مشکلات را می توان به مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دسته بندی کرد. همچنین در ورزش بیلیارد درحوزه بانوان مشکلات فراوان است. کمبود های ساختاری که در این رشته وجود دارد کار را برای بانوان مشکل کرده است.

اسد الهی افزود: اکثر باشگاه ها متعلق به آقایان است و باشگاهی که بانوان به راحتی در آن به تمرین بپردازند بسیار کم است. به همین دلیل در عرصه های بین المللی کند پیش می رویم و در مقایسه با جهان و شرق آسیا به خصوص رقبای ایران( کره و تایوان) پیشرفت کمتری داشته ایم. در این کشور ها به دلیل ساختار اجتماعی که وجود دارد. بانوانشان دائم درحال فعالیت و تمرین هستند. تیم ایران با این همه موانع در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدارسیون جهانی در اسنوکر توانسته است در رده نهم جهان قرار بگیرد. ورزشکاران بسیار مستعدی در این رشته داریم که آنان بسیار تلاش می کنند که بتوانند جایگاه رنکینگ جهانی را بهبود ببخشند.

او در پایان افزود: قیاس این رشته میان خانم ها و آقایان بسیار سخت است زیرا که اگر به ظاهر هم به تفاوت ها میان این رشته در آقایان و خانم ها نگاه کنیم خواهیم دید که در کل هزار و دویست باشگاه که در کشور وجود دارد به تعداد انگشتان دست باشگاه هایی دیده می شوند که مجوز حضور بانوان در آن وجود دارد!  آقایان می توانند به راحتی در هر ساعت از شبانه روز به تمرین بپردازند و بانوان از این امکان برخوردار نیستند. 

 وی افزود: بانوان در پایگاه های قهرمانی هر استان می توانند به تمرین بپردازند و زمانی که سخت افزار این رشته موجود نباشد چگونه ورزشکاران می توانند پیشرفت کنند؟ در اکثر هیات استان ها پایگاه های قهرمانی تاسیس شده و تلاشیم که ساختارها را بهبود ببخشیم. اما با این کمبود ها سرعت پیشرفت بانوان ایران کم تر خواهد شد. امیدوارم مسئولین هم به این رشته در حوزه بانوان بیشتر توجه کنند. این ورزش یکی از پرمدال‌ترین رشته‌ها در کشور است و می‌تواند ورزش کشور ایران را در آسیا و جهان بالا ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha