• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 98101814674
  • منبع : باشگاه دانشجویان

“کنفرانس ملی بهبود و بازسازی سازمان و کسب‌وکار” اسفند ماه 98 برگزار می‌شود

“کنفرانس ملی بهبود و بازسازی سازمان و کسب‌وکار” اسفند ماه 98 برگزار می‌شود

اولین نشست خبری همایش “کنفرانس ملی بهبود و بازسازی سازمان و کسب‌وکار” که در اسفند ماه برپا خواهدشد، برگزارشد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، در این جلسه دکتر مهدی باغبان دبیر اجرایی همایش ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ عنوان کرد با توجه به مشکلات مدیریتی، سیاسی، اقتصادی در کشور امروزه سازمان ها و کسب و کارها بیش از هرچیزی نیازمند بهبود و بازسازی هستند تا بتوانند خود را با شرایط کنونی همسو کنند.

دکتر احمد جعفرنژاد عضو هیئت علمی گروه آموزشی مدیریت صنعتی دانشگاه تهران نیز با اشاره به ضررورت توجه به زنجیره تامین در نظام کسب و کارها و توجه به اکوسیستم کارآفرینی گفت: فضای کسب و کارها در جوامع کنونی به گونه‌ای است که سازمان‌ها باید برای بقا و توسعه خود، پیوسته به دنبال کسب مزایای رقابتی و کاهش هزینه‌های خود باشند. از این رو به سمت مدیریت‌های جدیدی چون مدیریت زنجیره تامین روی می‌آورند همچنین وی، توجه به زنجیره تامین را یکی از روش‌های مدیریتی دارای اهمیت در کسب و کارها دانست و اشاره کرد مدیران دولتی ما باید با مفاهیم اولیه کسب و کار آشنایی داشته باشند تا برنامه ریزی‌ها به شکل بهتری صورت گیرد.

در ادامه دکتر موسی احمدزاده عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا اظهار داشت: بخش خصوصی مشکلات بسیار زیادی دارد و با چالش‌های بسیار زیادی مواجه است و موانع و بروکراسی در سطح کسب و کارها هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، در حالی که در دنیای مدرن کسب و کارها برون‌سپاری می‌شود، اما در جامعه ما خصوصا در بدنه دولت هنوز به این موضوع توجهی نشده است.

وی اظهار داشت: ما باید از مدیران شجاع قدرانی کنیم که در شرایط تحریم توانسته‌اند، اشتغال پایدار ایجاد کنند و دغدغه آنها اشتغال است.

احمدزاده اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر دانستن ادبیات تولید است و این ادبیات به معنای آن است که تولید باید دانش بنیان و مبتنی بر صادرات باشد اگر می‌خواهیم اشتغال پایدار داشته باشیم،  باید به جوان‌های دانش محور میدان دهیم و دانشگاه و صنعت را به هم وصل کنیم، زیرا با این کار می‌توان پیشرفت اقتصادی داشت و در عرصه بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم.

همچنین دکتر سید احمد طباطبایی (مشاور سابق معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهور و عضو هیئت موسس و نایب رئیس انجمن آموزش و توسعه منابع انسانی ایران)  با اشاره به ضرورت توجه به نظام آموزشی کارآفرین،با تاکید بر توجه به آموزش کارآفرینی در مدارس و دانشگاه ها، بیان کرد:  متاسفانه پیوند  میان‌ دو بخش‌ علوم‌ و فناوری‌ با دانشگاه‌ و صنعت‌ در کشور ضعیف‌ و ناپایدار است‌ و کمتر محصول‌ تولیدی‌ را در کشور می‌توانیم پیدا کنیم که‌ از فرآیند تحقیق‌ و توسعه‌ به‌دست‌ آمده‌ باشد . شاید سهم‌ کم‌ تولید درآمد ناخالص‌ ملی‌ و پایین بودن صادرات غیر نفتی و منفی بودن تراز تجاری ما هم‌ ناشی‌ از همین مسائل باشد. اگر چه اکثر واحدهای تولیدی، امروزه به نقش تحقیقات در پیشرفت کاری خود اعتقاد دارند اما بدیهی است که بنگاه اقتصادی به تنهایی نمی‌تواند تمامی منابع مالی و قابلیت‌های علمی مورد نیاز را خود تامین نماید لذا سوق دادن واحدهای صنعتی به سمت فعالیت‌های تحقیقاتی نیاز به حمایت و سیاست‌گذاری دقیق در سطح ملی دارد.

طباطبایی افزود: البته نمی توان فقط به دانشگاه ایراد گرفت و فقط از دانشگاه انتظار داشت، صنعتگران ما نیز عمدتا همکاری قابل توجهی با دانشگاه ندارند. صنعت‌ ما در انتظار افراد مدرک‌دار نیست‌ بلکه‌ نیازمند نیروهای‌ کاربردی‌ متخصص‌ و تحول‌گرا است، متخصصانی که‌ بتوانند ایده بدهند و ایده را به یک محصول و خدمت نو و رقابتی تبدیل کنند.

در ادامه این نشست خبری دکتر بیژن عرب یزدی استاد دانشگاه الکترونیکی ایرانیان عنوان کرد: برای انتقال دانش، روش‌های جدید ابداع شده است و آموزش‌های الکترونیکی در یکی دو دهه آینده ۷۰ درصد از آموزش‌های بشر را به خود اختصاص می‌دهد و بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا بسیاری از رشته‌های خود را به صورت ترکیبی از حضوری و الکترونیکی است و دانشگاه‌های آینده یک ساختمان کوچک نخواهد بود و از ابزارهای الکترونیکی برای انتقال دانش و مهارت استفاده می‌شود.

همچنین در این جلسه دکتر علیرضا احمدیان مشاور اتاق اصناف در امور علمی و فناوری گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی صاحب مکتب مدیریتی منحصر به فردی بود که با الگوبرداری از آن می توان کشور را از برخی رکودها و بن بست های موجود نجات داد.

در سالهای اخیر دچار بن بست و رخوتی در کشور شده‌ایم که ناشی از ورود و تحمیل مدیران کم کیفیت، بی کفایت و غرب زده به کشور است که روحیه تجمل گرایی و سبک زندگی اشرافی دارند.

امروز کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند الگو برداری و مدل سازی از چهره‌های موفق است و با بهره‌مندی از نمونه‌های مدیریتی موفق مانند حاج قاسم سلیمانی می تواند از بن بست های اقتصادی و صنعتی خارج شده و حتی به رشد دست یافت.

وی در ادامه افزود: بی‌شک شهید حاج قاسم سلیمانی دارای سبک مدیریتی منحصر به فردی است که می توان با بهره از این شیوه که از مدل رهبری و مدیریت حضرت علی (ع) متاثر است، کشور را از بن بست‌های اقتصادی و سایر مشکلات پیش رو نجات داد.

در پایان دکتر کاوه لطفی کیا- مدیرکل نظارت و برنامه ریزی راهبردی جهاد دانشگاهی کل کشور- به نقش جهاد دانشگاهی در توسعه اقتصاد دانش بنیان پرداخت و گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی هم اینک با دارا بودن بیش از ۲۳ پژوهشکده و پژوهشگاه ، ۲ دانشگاه،۳ خبرگزاری،۲۲ مرکز رشد،۳ پارک علم فناوری، ۱ شتابدهنده از سال ۸۲ تا به امروز حدود۷۰۰ شرکت ،هسته و واحد فناور را حمایت کرده است که از مهمترین و شاخص‌ترین آنها پژوهشگاه رویان است که می توان گفت در خاورمیانه حرف اول را می زند.

در این نشست از نخبگان و متخصصان دعوت شد تا مقالات علمی خود را در راستای محورهای کنفرانس تا یکم اسفند ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

این جلسه در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران  و با حضور دکتر احمد جعفر نژاد استاد تمام دانشگاه تهران (دبیر علمی کنفرانس)-دکتر مهدی باغبان (دبیرشورای سیاست گذاری)- دکتر علیرضا احمدیان (مشاور اتاق اصناف در امور علمی و فناوری)- دکتر علیرضا یوزباشی ( دبیراجرایی کنفرانس) - دکتر کاوه لطفی کیا (مدیرکل نظارت و برنامه ریزی راهبردی جهاددانشگاهی کل کشور) - دکتر طباطبایی(مشاور منابع انسانی وزارت علوم و معاون اسبق سازمان اداری و استخدامی کشور)- دکتر موسی احمد زاده (عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کانادا) - دکتر منصور افشار (فعال اقتصادی) - دکتر رضا الماسی (فعال اقتصادی) و دکتر بیژن عرب یزدی (رئیس موسسه آموزش عالی الکترونیک ایرانیان)، به عنوان  اعضای شورای سیاستگذاری برگزار شد.

همایش “کنفرانس ملی بهبود و بازسازی سازمان و کسب‌وکار”با همکاری انجمن آموزش و توسعه منابع انسانی، جهاد دانشگاهی  دانشگاه تهران، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه آموزش عالی ایرانیان، موسسه نمای مدیران و سازمان مدیریت صنعتی، اتاق بازرگانی و سایر دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در دانشگاه، اسفند سال جاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha