• یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98102922781
  • خبرنگار : 71469

تفاهم سازمان امور دانشجویان و فدراسیون پزشکی ورزشی/ ارزیابی سلامت تمامی ورزشکاران دانشگاهی

تفاهم سازمان امور دانشجویان و فدراسیون پزشکی ورزشی/ ارزیابی سلامت تمامی ورزشکاران دانشگاهی

تفاهم نامه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه خدمات درمانی و ارزیابی سلامت به تمامی ورزشکاران دانشگاهی و همکاری های علمی و آموزشی به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، در نشستی که با حضور صدیقی، معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان در محل این سازمان برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران توسط محمد حسین علیزاده- مدیرکل تربیت بدنی،سازمان امور دانشجویان و مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی به امضا رسید.

صدیقی در این نشست بیان کرد: زیر ساخت های ورزشی در دو سال اخیر رشد خوبی داشته است به طوری که سرانه ورزش دانشجویی کشور به دو متر افزایش یافته است. حوزه تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از جمله بخش های آموزش عالی است که بسیار فعال است و با یک زمان بندی دقیق کار می کند و برنامه مسابقات ورزشی سال آتی نیز هم اکنون مشخص است.

معاون وزیر علوم با اشاره به جمعیت بالای دانشجویان ورزشکار و اهمیت تندرستی نسل آینده کشور، همکاری دانشگاه ها با فدراسیون پزشکی ورزشی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در طرح پایش سلامت و تندرستی که به صورت سراسری در دانشگاه ها انجام می شود، مساعدت فدراسیون پزشکی ورزشی بسیار مفید است.

همچنین محمد حسین علیزاده، مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در این نشست گفت: با توجه به توسعه فعالیت های ورزشی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ضرورت دارد که ما این فعالیت های ورزشی را همراه با خدمات مناسب آموزشی و درمانی داشته باشیم که دانشجویان ورزشکار بتوانند این فعالیت ها را به طور ایمن و بدون دغدغه انجام دهند و خوشبختانه فدراسیون پزشکی ورزشی از توانایی لازم برای ارائه این خدمات برخوردار است.

وی با اشاره به تداوم مسابقات ورزشی در دانشگاه ها در تمام ایام سال و برگزاری المپیادهای همگانی و قهرمانی ، استفاده از خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی را یک ضرورت دانست و از المپیاد قهرمانی ورزش دانشجویی در گیلان در تابستان ۹۹ به عنوان نقطه آغاز این همکاری یاد و بیان کرد: ارائه بیمه ورزش به تمامی ورزشکاران دانشگاهی اهم از دانشجویان، استادان و کارکنان و همچنین استفاده از خدمات هیات های پزشکی ورزشی در استان ها از محورهای تفاهم نامه امروز بود.

گفتنی است همچنین خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: با توجه به اینکه در طول سال تعداد زیادی از دانشجویان در میادین ورزشی شرکت می کنند و خدای نکرده احتمال بروز هر گونه حادثه‌ای ورزشی وجود دارد، بنابراین با امضای این تفاهم نامه همکاری، دانشجویان ورزشکار ازخدمات فدراسیون پزشکی ورزشی در همه استان ها و دانشگاه ها می توانند بهره مند شوند.

وی با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن این تفاهم نامه، گفت: باید با تشکیل کارگروه مشترک و امضای قراردادهای اجرایی آن را پیاده سازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha