• جمعه / ۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98110402464
  • خبرنگار : 71605

نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی اعلام کرد

راه‌اندازی "دوره مجازی اخلاق پزشکی" برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها

راه‌اندازی "دوره مجازی اخلاق پزشکی" برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها

نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی با اشاره به اهمیت ایجاد رویکرد نوین به اخلاق پزشکی در کشور، از راه‌اندازی دوره مجازی اخلاق پزشکی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی در نشست هم‌اندیشی در حوزه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه اخلاق پزشکی فعالیت‌های مثبتی را انجام داده و در این حوزه فکورانه پیش رفته است.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده وزارت بهداشت در زمینه اخلاق پزشکی، اظهار کرد: فعالیت‌هایی که در ایران در رابطه با اخلاق پزشکی صورت گرفته، برای برخی از کشورها غیرقابل باور است.
 
نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید صرفاً نگاه قدیمی به اخلاق پزشکی داشته باشند که البته آن هم مهم است، خاطرنشان کرد: نگاه قدیمی بحث اخلاق پزشکی تنها منحصر به ارتباط پزشک و بیمار بود؛ در حالی که موضوعات جدیدی نیز مانند آموزش و آشنایی دانشجویان با اخلاق پزشکی وارد این حیطه شده که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
لاریجانی با تأکید بر این موضوع که دانشگاه‌ها باید در زمینه آموزش در اخلاق پزشکی قوی عمل کنند، گفت: در این راستا قرار است به زودی دوره آموزشی مجازی اخلاق پزشکی را راه‌اندازی کنیم.
 
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نشست هم‌اندیشی در حوزه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که روز گذشته برگزار شد، دکتر محمد ستایش مسئول بسته اعتلای اخلاق حرفه‌ای دانشگاه، دکتر مینا مبشر مدیر گروه اخلاق پزشکی و دکتر نوذر نخعی استاد رشته پزشکی اجتماعی در رابطه با فعالیت‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی کرمان به در رابطه با اخلاق پزشکی گفت‌وگو کردند و فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه اخلاق در سه حیطه آموزش، پژوهش و بالینی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha