• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98122720991
  • خبرنگار : 30054

اقدامات پیشگیرانه فروشگاه اینترنتی زنبیل در مقابله با ویروس کرونا

اقدامات پیشگیرانه فروشگاه اینترنتی زنبیل در مقابله با ویروس کرونا

فروشگاه اینترنتی زنبیل یکی از بزرگ‌ترین و با قدمت ترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور می‌باشد که هم‌زمان با شیوع کرونا و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود بلافاصله به تمام دستگاه‌های دولتی اعلام آمادگی کرد تا از توان و زیرساخت‌های خود در ارائه خدمت به مردم استفاده کند، علاوه بر آن فروشگاه زنبیل اقدامات مهمی در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس در سطح تیم‌های ستادی و عملیاتی خود و همچنین در بخش تحویل کالا به مشتریان در پیش گرفت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام زنبیل، پس از شیوع کرونا در چین و شروع شایعات شیوع این بیماری در کشور، بلافاصله بخش مدیریت HSE فروشگاه اینترنتی زنبیل که مسئولیت برنامه‌ریزی، پیاده‌سازی و نظارت بر کل پروسه بهداشت و امنیت پرسنل و محیط فروشگاه و انبار و مراکز لجستیک را بر عهده دارد، به‌طور متمرکز بر موضوع کرونا متمرکز گردید و منجر به اقدامات ذیل شد:

۱. آموزش: مهم‌ترین کاری که در زنبیل شروع و در حال حاضر نیز به‌صورت روزانه ادامه می‌دهیم، پروسه آموزش پرسنل و همکارانمان می‌باشد. ما اعتقادداریم پیشگیری بهتر و کم‌هزینه‌تر از درمان است و به همین جهت سعی نمودیم با ایجاد شناخت کافی از این ویروس، راه‌های انتقال و مقابله با آن تا حد زیادی مانع شیوع آن در فروشگاه شویم.

۲. کنترل و رصد روزانه پرسنل: در زنبیل سعی کردیم روزانه وضعیت جسمانی همکاران را بررسی و در صورت وجود هرگونه علائم بیماری از حضور آن‌ها در شرکت خودداری کنیم. علیرغم حجم بالای کاری در روزهای پایانی اسفند، به همکارانی که دچار کسالت می گردیدند، بلافاصله مرخصی استعلاجی تعلق می‌گرفت.

۳. دورکاری: از همان ابتدا با مهیا ساختن زیرساخت لازم برای دورکاری همکاران خود سعی کردیم تا ضمن جلوگیری از هرگونه اختلالی در روند کاری فروشگاه، رفت‌وآمدهای بخش زیادی از پرسنل خود را کاهش داده و ضمن ایجاد اختلال نسبی در زنجیره انتقال بیماری، امنیت و سلامت کارکنان را تا حد بالاتری تضمین کنیم. در این راستا امکانات مورد نیاز برای پرسنل از جمله لپ تاپ، مودم یا سایر ملزومات مورد نیاز آن‌ها جهت کار در منزل فراهم گردید. مقرر شد همکارانی که مجبور به حضور در شرکت هستند برای تمام رفت‌وآمدها تنها از تاکسی‌های آنلاین و یا وسایل نقلیه شخصی استفاده نمایند و فروشگاه پرداخت تمام هزینه‌های رفت‌وآمد پرسنل را بر عهده خواهد داشت.

۴. اقدامات سخت‌گیرانه: علاوه بر اقدامات فوق، از همان ابتدا اقدامات سخت‌گیرانه‌ای جهت رعایت بهداشت فردی، از جمله شستشوی مدام دست‌ها و ضدعفونی کردن میزها و کلیه وسایل پرسنل شروع شد.

۵. رعایت نکات ایمنی: طبق توصیه کارشناسان کلیه وسایلی که به‌طور مشترک مورداستفاده قرار می‌گرفت، شامل قندان، فنجان و لیوان و ظروف غذاخوری جمع و وسایل فردی جایگزین آن‌ها گردید و در مواردی که جایگزینی امکان‌پذیر نبود، ضدعفونی نمودن دائمی وسایل در دستور کار قرار گرفت و حتی چیدمان نحوه جایگیری پرسنل حاضر در محیط فروشگاه به‌نوعی تنظیم شد که تا حد ممکن سلامت آن‌ها را تا حد بالاتری تضمین کنیم.

۶. تامین وسایل مراقبتی برای پرسنل: در جهت کمک به مراقبت پرسنل از خود، روزانه ماسک، دستکش یک‌بارمصرف، مایع ضدعفونی و پد الکلی در اختیار پرسنل قرار داده شد تا در هنگام رفت‌وآمد به محل کار خود از آن استفاده نمایند.

۷. تامین مکمل‌های غذایی: مطابق نظرات کارشناسی به‌صورت روزانه یا هفتگی ویتامین‌های توصیه‌شده شامل ویتامین C، D و حتی مولتی‌ویتامین در اختیار پرسنل قرار گرفت.

علاوه بر اقدامات فوق، در بخش لجستیک، انبار و در سمت تحویل سفارشات به مشتریان نیز اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام گرفت که عبارت‌اند از:

۱. ضدعفونی نمودن انبار و مراکز پردازش و کلیه تجهیزات آن‌ها طی دو نوبت صبح و بعدازظهر

۲. ضدعفونی نمودن وسایل نقلیه تیم لجستیک طی دو نوبت صبح و بعدازظهر

۳. ضدعفونی نمودن بسته‌های سفارشات مشتریان در هنگام ارسال و نصب برچسب ضدعفونی شد

۴. ضدعفونی نمودن تبلت های تیم لجستیک قبل از تحویل به مشتری جهت ارائه رسید دریافت

۵. ارائه پک دستکش یک‌بارمصرف و پد الکلی به مشتریان در هنگام تحویل سفارشات

در شرایط دشوار این روزها، فروشگاه‌هایی همچون زنبیل با توجه به اهمیت کاهش ترددهای غیرضروری هم‌وطنانمان در حفظ سلامتشان با تسهیل خرید اینترنتی در سراسر کشور نقش پررنگی در این حوزه ایفا می‌کنند و زنبیل به شایستگی در کنار انجام این مسئولیت اجتماعی، همواره حفظ سلامت پرسنل و مشتریان خود را در اولویت قرار داده است.

امید داریم همه با هم و در کنار هم کرونا را شکست دهیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.