• جمعه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۲:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99020906484
  • خبرنگار : 71560

ابوترابی: افرادی که توانمندی جسمی دارند خون اهداء کنند

ابوترابی: افرادی که توانمندی جسمی دارند خون اهداء کنند

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که افراد می توانند در ایام ماه مبارک رمضان در قالب کمک های نقدی و یا بسته های حمایتی به اقشار آسیب پذیر کمک کرده و سنت حسنه افطاری را حفظ و تقویت کنند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تاثیر ماه مبارک رمضان بر فضای سیاسی و اجتماعی کشور و ضرورت کمک به نیازمندان در شرایط کنونی، بیان کرد: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه از سوی اقشار توانمند به قشر آسیب پذیر جامعه شاهد شکل گیری همکاری بی نظیر در بین مردم هستیم و این نشان دهنده تمایز بین فرهنگ ایرانی و فرهنگ غربی است.

وی در ادامه اظهار کرد: ما شاهد بودیم در کشورهای اروپایی و غربی با شیوع ویروس کرونا مردم برای غارت به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها رفته و با یکدیگر درگیر شدند، اما مردم ما دست به دست هم داده و به یاری هم شتافتند که این امر برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ان شاءالله پویش و همدلی کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان نیز ادامه یافته تا از بحران کرونا نیز با همدلی عبور کنیم. یکی از بحران‌هایی که کرونا به وجود آورده در حوزه معیشت مردم است. این روزها که امکان برگزاری سنت حسنه افطاری وجود ندارد، افراد می‌توانند در قالب کمک‌های نقدی و یا بسته‌های حمایتی به اقشار آسیب پذیر کمک کرده و این سنت حسنه را حفظ و تقویت کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت افراد توانمند در اهدای خون، بیان کرد: اهدای خون یعنی اهدای زندگی. هر کسی که جان یک نفر را نجات دهد در هر کار خیری که آن فرد انجام دهد شریک بوده و این خود نوعی صدقه جاری است. افرادی که توانمندی جسمی دارند باید پیش قدم شده و در این ایام مبارک به یاری هم وطن خود بروند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۰۴:۵۹

فقط بفرمایند ماهی چقدر دریافتیشه .من می روم خون می دهم