• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99022216141
  • خبرنگار : 71468

وزنه‌برداری تهران و هزار و یک مشکل/ نه سالن هست، نه وزنه‌بردار

وزنه‌برداری تهران و هزار و یک مشکل/ نه سالن هست، نه وزنه‌بردار

وزنه بردار فوق سنگین ایران گفت: رییس بعدی هیات تهران باید به وضعیت سالن‌ها و تجهیزات رسیدگی کند و باز شدن سالن‌ها می تواند به وزنه برداری تهران کمک کند.

به گزارش ایسنا،  تهران در سال‌های گذشته جزو مدعیان بوده و قهرمانان زیادی از محمد حسین برخواه و مرحوم فلاحتی‌نژاد گرفته تا شاهین نصیری‌نیا را به دنیای وزنه برداری معرفی کرده است اما اکنون شرایط این استان به جایی رسیده که حتی یک سالن مناسب برای تمرین ندارد و در این شرایط  رغبت جوان‌ها برای حضور در  وزنه برداری کم شده است. به طوری که در رکوردگیری وزنه برداری استان تهران در سال ۹۸ شاهد یک فاجعه بودیم و تنها چهار ورزشکار حضور داشتند که سه نفر از آنها اوت شدند و یک نفر دیگر موفق نشد به رکورود ورودی برسد. در حال حاضر تنها علی داودی  نفر اول فوق سنگین ایران است که توانسته وزنه برداری تهران را زنده نگه دارد.

هیات وزنه بردای تهران در آستانه انتخابات است و تمام دلخوشی‌ها می تواند این باشد فردی که به عنوان رییس انتخاب می‌شود اوضاع آشفته وزنه برداری را سروسامان دهد و نگذارد وزنه برداری در تهران تبدیل به یک رشته مرده شود.

 علی داودی شاخص ترین وزنه بردار تهران و نفر اول فوق سنگین ایران در مورد مشکلات وزنه برداری تهران به ایسنا گفت: بزرگترین مشکل وزنه برداری تهران سالن است و اگر دو، سه سالنی که وجود دارد را با هم یکی کنیم، فکر نمی کنم یک سالن با تجهیزات استاندارد بتوان از آن در آورد. سالن کارگران که قدیمی‌ترین سالن تهران است، بعد از ۵۰ سال بسته شد و این اواخر می‌دیدیم برخی از تجهیزات آن نیز کم می‌شود. بقیه سالن ها وضع بهتری ندارند و سالن دهکده المپیک که مدتی پلمپ بود. سالن مهرآباد هم کمبود تجهیزات دارد. وقتی آنجا تمرین می کنم اگر بخواهم وزنه سنگین بزنم، بقیه دیگر نمی‌توانستند تمرین کنند. از این رو به نظرم کسی که رییس هیات می‌شود ابتدا باید سالن‌ها را باز کند و باز شدن سالن ها می تواند به وزنه برداری تهران کمک کند همچنین باید از افراد متخصص استفاده کند.

 او ادامه داد: ما سال‌های قبل قهرمانان بزرگی را در تهران داشتیم که همه آنها رفتند و الان نمی توان یک قهرمان خوب در وزنه برداری تهران پیدا کرد. دوره قبل عملکرد هیات نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و رییس هیات بودجه خوبی تزریق کرد اما متاسفانه مشاوره های غلطی به رییس هیات داده می شد و اگر افراد متخصص در کنار او بود، عملکرد بهتر از این می شد. اینکه تمام فکر و ذکر هیات مسابقات قهرمانی کشور باشد، درست نیست. رییس بعدی حالا هر کسی که می خواهد باشد، ابتدا باید به وضعیت سالن ها و تجهیزات رسیدگی کند و به دنبال استعدادیابی باشد. از مربیان خوبی در باشگاه استفاده شود مانند مدد نصیرنیاو علیرضا حسینی. به نظر شکوفا شدن دوباره وزنه برداری تهران چهار سال زمان می برد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha