• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99042417759
  • خبرنگار : 30054

استفاده از والپیپرهای دیواری برای زیبایی ساختمان

استفاده از والپیپرهای دیواری برای زیبایی ساختمان

کاغذ دیواری نوعی پوشش تزیینی برای دیزاین و زیبایی است که روی دیوارهای داخلی خانه ها، اداره‌ها و انواع ساختمان‌ها نصب می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ساختمانچی، بسیاری از افراد کاغذ دیواری را به‌عنوان جایگزین رنگ روغنی یا گچ استفاده می‌کنند که تاثیر چشمگیری در زیبایی دیوارها دارد. رنگ و طرح این کاغذها می‌تواند فضای اتاق را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر، گرم‌تر و یا روشن‌تر جلوه دهد.

کاغذ دیواری‌ها به‌صورت رولی یا متری به فروش می‌رسند و دارای طرح های ساده، گلدار، گل برجسته، سه بعدی، کلاسیک ومدرن هستند که به‌صورت چاپی یا دیجیتالی روی آنها انجام می‌شود.

این نوع از دیوارپوش از مخلوط الیاف فیبر سلولوزی بلند و الیاف نساجی در دستگاه کاغذ ساخته و به‌وسیله مواد آکریلیک تقویت‌شده و به کمک رنگدانه ها نوعی تار ایجاد می‌کند. مواد افزودنی مورد استفاده در این کاغذها باعث استحکام و رطوب آن می‌شود. رطوبت باعث می‌شود کاغذ به‌راحتی به دیوار بچسبد.

کاغذهای دیواری انواع مختلفی دارند که عبارت اند از:

کاغذ با روکش وینیل: این نوع کاغذ قابل شستشو و ضد لک است و مناسب برای همه فضاها اعم از آشپزخانه می‌باشد.

کاغذ با روکش پارچه‌ای: این کاغذ نسبت به بقیه سبک‌تر است و مناسب برای فضاهای با رطوبت کمتر مانند سالن نشیمن می‌باشد.

کاغذ با وینیل سخت: این نوع بسیار مقاوم، قابل شستشو و قابل کنده شدن می‌باشد و برای فضاهایی مانند انباری‌ها و کارگاه‌ها مناسب نمی‌باشد. بیشتر در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ممکن است رطوبت و چربی بگیرد.

کاغذهای وینیل فابریک بک: این کاغذها لایه‌ای سخت از وینیل روی سطحشان لمینت شده است.

انتخاب کاغذ دیواری

نکته مهم در انتخاب کاغذ دیواری این است که کاغذی را انتخاب کنید که به‌مرورزمان از آن خسته نشوید. همچنین تصویر انتخابی باید به ترکیب‌بندی منزل یا فضای کار خللی وارد نکند.

نصب کاغذ دیواری

 برای نصب کاغذ دیواری نیاز به زیرسازی داریم. به این معنی که باید قبل از چسباندن کاغذ عیب‌ها و سوراخ‌های دیوار گرفته شود و کاملا صاف و یکدست شود.

از دیگر نکاتی که در نصب اهمیت دارد این است که طول و عرض دیوار نباید انقدر کم باشد که بسیاری از نقش و نگارها بریده شود و طرح به‌خوبی نشان داده نشود. از کاغذهای دیواری برای داخل کمدها، کتابخانه‌ها و روی قاب پنجره هم می‌توان استفاده کرد.

جدا کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری را می‌توان به روش‌های گوناگونی جدا کرد. پاشیدن آب روی آن، موادشیمیایی مخصوص این کار و استفاده از بخار آب از راه‌های آسان برای کندن کاغذ دیواری است.

قیمت کاغذ دیواری

عواملی مانند جنس، کیفیت، نوع، اندازه کاغذ و برند مورد استفاده و کشور سازنده آن می‌توانند بر قیمت کاغذ دیواری تاثیر بگذارند. این کالا به‌صورت رولی به فروش می‌رسد.

رول کاغذ معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ متر طول و عرض ۵۰ سانتی‌متر تا ۱ متر عرض دارند. درنهایت با اندازه‌گیری مساحت مورد استفاده می‌توان قیمت آن را محاسبه کرد.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی مانند کاغذ دیواری به وب سایت و اپلیکیشن ساختمانچی http://price.sakhtemanchi.com مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha