به گزارش ایسنا، بنابراعلام موسسه حقوقی بازرگان، ما در این متن قصد داریم تا بهعنوان راهنمای شما ۷ راهحل طلایی برای توسعه کسبوکارتان ارائه دهیم. چنانچه قصد توسعه و رونق کسب و کار خود را دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.
پیش از انجام هر کاری برای اینکه فعالیتهای کسبوکار شما قانونی باشد باید اقدام به ثبت شرکت نمایید.
یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص عدم موفقیت کسبوکارهای کوچک میتوان به آن اشاره کرد این است که هنگام رسیدن به یک سطح مشخص دست از توسعه برمیدارند. در واقع رشد و پیشرفت خود را تنها تا یک سطح مشخص و از پیش تعیینشدهای دیده و زمانی که به آن سطح میرسند آن را متوقف میکنند.
علاوه بر ضرورت نوآوری باید موارد دیگری نیز در نظر گرفت که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت.
۱. افزایش تاثیرگذاری کمپینهای بازاریابی
تمامی کسبوکارهایی که امروزه به یک برند شناختهشده تبدیلشدهاند از ابتدا یک کسبوکار کوچک بودند. شما میتوانید با بازاریابی اصولی و چهبسا کمهزینه، خود را به یک برند شناختهشده تبدیل کنید.
چهبسا کسانی که با صرف هزینه زیاد به تبلیغات پرداختهاند اما هیچگاه به یک برند شناختهشده تبدیل نشدهاند.
۲. ثبت برند
هر کسبوکاری برای معرفی محصولات و یا خدمات خود به مشتریان بایستی اقدام به ثبت برند نماید. ثبت برند یا نشان تجاری میتواند یک نام، طرح، متن و یا عبارت باشد که در واقع شناسنامه محصولات و خدمات آن کسبوکار محسوب میشود.
ممکن است پس از سالها فعالیت و موفقیت به دلیل نا آگاهی از روند ثبت برند اقدامی در این زمینه انجام ندهید. به این ترتیب رقبا و افراد سودجو میتوانند محصولاتی مشابه محصولات شما ولو با کیفیت پایینتر تولید کرده و با نشان تجاری محصولات شما در بازار عرضه کنند.
به این ترتیب نتیجه سالها تلاش شما در یک چشم بر هم زدن از دست میرود و شما هم عملا نمیتوانید برای احقاق حق خود کاری انجام دهید.
۳. یادگیری از رقبا
زمانی که سخن از رقابت به میان میآید بسیاری از افراد رقبا را در زمره دشمنان خود تصور میکنند. در حالی که امروزه ثابت شده که بسیاری از برندهای بزرگ و رقیب از یکدیگر نکات مهمی یاد میگیرند.
به هر حال رقبای ما اهداف و برنامههای منحصربهفردی برای جلب نظر مشتریان دارند. نکته مهم این است که مشتریان ما و آنها یکسان هستند. همین امر امکان یادگیری نکات مختلف از یکدیگر را بهشدت افزایش میدهد.
یادگیری از رقبا همیشه به معنای تقلید نکات مثبت آنها نیست. بدون شک رقبای ما نیز دچار اشتباه میشوند، بنابراین یادگیری از اشتباهات آنها باید در دستور کار ما قرار گیرد.
۴. توجه به نظرات مشتریان
توجه داشته باشید که تعامل با مشتریان همواره یکی از نکات مثبت پیشرفت و توسعه کسبوکارها به شمار میرود.
امروزه بسیاری از مشتریان میتوانند در فضای مجازی به بیان نظرات خود با برند موردنظر خود بپردازند. این امر به بهبود کیفیت و رونق کسبوکار کمک شایانی میکند.
بنابراین همواره سعی کنید راهی برای بیان نظرات مشتریان خود در نظر بگیرید. تعامل با مشتریان بهتنهایی میتواند باعث بازاریابی برند شما شود.
۵. ثبت اختراع
چنانچه محصول شما یک اختراع باشد، حتما پیش از عرضه آن در بازار برای ثبت آن اقدام کنید.
طبق قانون مخترع برای اینکه بتواند اختراع خود را در مقابل سوء استفاده و کلاهبرداری افراد سودجو مصون بدارد و همچنین از مزایای قانونی و تسهیلات موجود برخوردار شود بایستی اقدام به ثبت اختراع خود نماید.
این قضیه در مورد برند و ثبت طرح صنعتی نیز صادق است و افراد برای جلوگیری از سوءاستفاده از این افراد باید به طور قانونی آنها را به ثبت برسانند.
۶. سرمایه گذاری روی فرمت ویدئو
محتوای بصری همواره تاثیر بسزایی بر مخاطب داشته و خواهد داشت. این امر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده همگانی از فضای مجازی توسط افراد جامعه بسیار موثر خواهد بود.
شاید تا یک دهه قبل کمتر کسی میتوانست بهصورت آنلاین یک کلیپ کوتاه از محصولات شما را ببیند؛ اما امروزه بهسادگی این امر امکانپذیر شده و همین موجب توسعه کسبوکارهای کوچک میشوید.
۷. مشاوره از افراد خبره در توسعه کسبوکار:
همواره سعی داشته باشید تا در کار خود پیشرفت کنید. برای اینکه بتوانید به توسعه کسبوکار خود کمک شایانی کنید، راهحلهای ارائهشده در این مطلب را ملکه ذهن خود کنید. همچنین لازم است بدانید تمامی افراد موفق از مشاوره و راهنمایی افراد خبره نهایت بهره را بردهاند.
در پایان یادآور میشویم که برای ثبت برند، ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت خود از مشاوره و راهنمایی افراد خبره در موسسه حقوقی بازرگان به شمارههای ۰۲۱۴۵۵۱۸ و ۰۹۱۲۰۲۵۳۳۹۰ بهرهمند شوید.
موسسه حقوقی بازرگان امیدوار است تا تمامی کسبوکارهای کوچک با انجام ۷ راهحل ارائهشده در این مطلب به موفقیت و سود قابلتوجهی دست پیدا کنند.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات