• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99050704851
  • خبرنگار : 71468

بحث لفظی ساعی و سعیدی برسر آیین نامه و یکی از اعضای محروم کمیسیون

بحث لفظی ساعی  و سعیدی برسر آیین نامه و یکی از اعضای محروم کمیسیون

هادی ساعی با دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد بحث تایید آیین نامه و تغییرات آن بحث کرد.

به گزارش ایسنا، کیکاووس سعیدی در آغاز انتخابات داخلی کمیسیون ورزشکاران که در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است، بیان کرد: شما ورزشکاران سرمایه های کشور هستید و بارها  در رویدادهای مختلف درخشیدید و ما به شما افتخار می کنیم. کمیسیون ورزشکاران بسیار مهم است چون باید صدای المپین‌ها و ورزشکاران باشد و حافظ منافع  و حقوق ورزشکاران باشد و مشکلات آنها را منعکس کند. هدف این کمیسیون مشارکت در تصمیم سازی  و مشاوره به رییس کمیته ملی المپیک است. با کمک شما امیدواریم بتوانیم تحقق نهضت المپیک را داشته باشیم. 
 اوا دامه داد: از زحمات آقای میر اسماعیلی  و سعید حسنی پور رییس و نایب رییس قبلی کمیسیون تشکر می کنم. برای ما همه یکسان هستید. ما هیچ گزینه ای نداشتیم و نخواهیم داشت و اگر ما به کسی زنگ زده ایم همین الان اعلام کنید. ما پایبند به مسائل اخلاقی هستیم. ساعی به عنوان عضو هیات اجرایی در جریان کامل آیین نامه بود. اگر اعتراض می کردند قابل قبول بود و ما به آن احترام می گذاشتیم.
 
 ساعی عنوان کرد: اشتباه به دوستان توضیح می دهید. این آیین نامه را قبول دارم چون خودم آن را امضا کردم و دفاع می کنم. موقعی قابل استناد است که کمیته بین المللی المپیک تایید کند.

سعیدی هم ادامه داد: یکی از اعضای کمیسیون معترض شد به محرومیت یکی از اعضا و  وظیفه داشتم به موضوع رسیدگی کنم. فدراسیون جهانی ووشو در سال ۲۰۱۹ محرومیتی برای یکی از اعضا در نظر گرفته بود. با رییس فدراسیون مربوطه صحبت کردیم و تایید کرد. طبق قانون فردی که محرومیت دارد نمی تواند در جلسه حاضر شود. در مورد آیین نامه هم اگر به کمیته بین المللی المپیک مراجعه کنید خط مشی انتخابات کمیسیون ورزشکاران را اعلام کرده و یکی از بندها می‌گوید آیین نامه هر سال می‌تواند تغییر کند اما باید به تصویب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مربوطه برسد. در آن ذکر نشده باید حتما به تصویب کمیته بین المللی المپیک برسد. ما کار غیر قانونی نمی کنیم. 

ساعی در مورد محرومیت یکی از اعضا گفت: کمیته ملی المپیک دو سال است می‌داند اما چرا تازه دیشب ساعت ۱۲ اعلام شد. رای قلی پور ۱۰۰ درصد  برای من بود اما من خودم را ملزم به اجرای قانون دانستم اما مگر نامه ای به دست شما رسیده که نباید قلی پور در جلسه شرکت کند؟ از طرفی نباید کاری کنیم که کار غیر قانونی انجام شود بنابراین آیین نامه هم باید تاییدیه داشته باشد. رییس کمیسیون هم باید تغییرات آیین نامه را  قبول کند در غیر این صورت غیر قانونی است.

این مسئله باعث اعتراض بقیه از جمله سعیدی شد. سعید از جای خود بلند شد و از ساعی خواست بیاید جای او بشیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha