• چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99050805785
  • خبرنگار : 30057

کاهش خروج ارز از کشور با عرضه تجهیزات آنالیز ارتعاشات از سوی محققان

کاهش خروج ارز از کشور با عرضه تجهیزات آنالیز ارتعاشات از سوی محققان

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید تجهیزات آنالیز ارتعاشات که تاکنون وارداتی و دارای کاربردهای صنعتی است، شد و با عرضه آنها به بازار از خروج ارز از کشور جلوگیری کردند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر وکیلی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه از سال 79 کار خود را با ارائه خدمات پایش وضعیت دوره‌ای، هم‌راستاسازی لیزری، بالانس محلی و مشاوره و آموزش آغاز کردیم، اظهار کرد: با گذشت 20 سال از فعالیت خود و توسعه کارگاه بالانس، طراحی و تولید سیستم‌های آنالیز ارتعاشات را به خدمات خود افزودیم ضمن آنکه موفق به طراحی و ساخت محصولاتی چون "آنالایزر ارتعاش VB95"، "سیستم آنلاین VM 4-96"، "کابین بالانسBALCAB 97" و "مانیتور VM4" و "سیستم مراقب VM87" شدیم.

وی دستگاه پرتابل VB95 را نخستین دستگاه پرتابل آنالایزر ارتعاش و محصول تولیدی این شرکت دانست که برای پایش وضعیت و عیب‌یابی ماشین‌های دوار است. این دستگاه در صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد، سیمان، نیروگاه و غیره کاربرد دارد و یادآور شد: سیستم آنلاین VM 4-96 تولید شده در این شرکت یک مانیتور کامل اما در ابعاد کوچک است که به راحتی در پانل‌های اتاق کنترل و یا جعبه‌های اختصاصی قابل نصب است. این مانیتور با اندازه‌گیری، نمایش و کنترل حدود ارتعاشات امکان حفاظت از ماشین را فراهم می‌کند و از این راه، قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهد.

وکیلی از دیگر محصولات این شرکت را کابین بالانس BALCAB 97 دانست و خاظر نشان کرد: این کابین یک ماژول الکترونیکی برای اندازه‌گیری، پردازش سیگنال، محاسبه و نمایش نتایج بالانس در یک ماشین به کار می‌رود. مانیتور VM4 هم یک سیستم حفاظتی قابل اطمینان برای ماشین‌های دوار است. این سیستم قادر است علاوه بر حفاظت از ماشین در مقابل خطرات احتمالی، اطلاعات مورد نیاز نگهداری و تعمیرات ماشین را هم فراهم کند.

مجری طرح با بیان اینکه سیستم مراقب VM87 که در این شرکت طراحی و تولید شده یک مانیتور 16 کاناله‌ای است که برای حفاظت و پایش وضعیت دائمی ماشین‌های حساس طراحی شده و استفاده طیف وسیعی از سنسورهای دائمی را ممکن کرده است، ادامه داد: همه محصولات وارداتی هستند و با قیمت بالایی در کشور عرضه می‌شوند اما تولیدات دانش‌بنیانی این محصولات تاثیر زیادی در کاهش ارزبری خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha