• جمعه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99051712788
  • منبع : باشگاه دانشجویان

کارگاه «تحلیل استاتیکی در نرم افزار سالیدورکس» برگزار می شود

کارگاه  «تحلیل استاتیکی در نرم افزار سالیدورکس» برگزار می شود

انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک دانشگاه الزهرا (س)، کارگاه تحلیل استاتیکی در نرم افزار سالیدورکس را به صورت مجازی برگزار می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، سالیدورک نرم افزاری بسیار پیشرفته به منظور طراحی سازه های صنعتی به صورت سه بعدی است. شما با استفاده از نرم افزار Solidworks می توانید اقدام به طراحی و ایجاد مراجع هندسی، منحنی ها، پلان ها با آفست کردن صفحه، دستگاه مختصات جدید، منحنی های مارپیچ، شیب دهی به سطوح و قرینه سازی اشیای سه بعدی، چرخش پروفیل حول یک محور و ... کنند. این نرم افزار قابل توجه بسیاری از مهندسان و دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، نقشه کشی صنعتی و ... بوده زیرا نسبت به نرم افزارهای مشابه از محیط کاربری ساده ای برخوردار است و در عین حال به پیشرفته ترین ابزارهای طراحی و مدلسازی نیز  مجهز  است.

همچنین در نرم افزار Solidworks بخش های مجزایی برای مدل سازی، عملیات ورق کاری، جوش کاری، ریخته گری، قالب سازی، تحلیل تنش، مدلسازی رفتار و مقاومت قطعه تحت بار گذاری های گوناگون وجود دارد. بعلاوه در این نرم افزار ابزارهای جانبی مانند Cosmos-SolidCAMGeartrax و ... قرار گرفته که می توان از آنها برای ماشینکاری یا تحلیل قطعات نیز استفاده کرد. از دیگر قابلیت های بسیار خوب برنامه Solidworks قابلیت اتصال به نرم افزار های تحلیلی مانند: Fluenr ، Ansys و ... میتوان اشاره کرد.

محیط simulation نرم افزار سالیدورک، از جمله ابزارهای قدرتمند در زمینه تحلیل استاتیکی به روش اجزای محدود است.

توسط این ابزار قدرتمند، کاربر به سادگی می تواند قطعه طراحی شده خود را تحت بارهای وارده قرار داده و عکس العمل آن را در مقابل تنش های ناشی از بار پیش بینی کند.

طراح با مشاهده تنش های وارده به قطعه، می تواند تغییر شکل ها، گسیختگی ها و دیگر موارد مورد نیاز خود را بررسی کرده و در صورت نیاز، طراحی قطعه خود را مجددا تغییر دهد.

"تعیین جنس قطعه کار"، "قید گذاری"، "بارگذاری"، "مش بندی"، "شبیه سازی" و "مشاهده نتایج" از جمله سرفصل های آموزشی است که با تدریس مهندس علی شیرافکن، روزهای ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ مرداد ماه، ساعت  ۱۴:۳۰ الی ۱۶، به صورت مجازی و در بستر ادوب کانکت برگزار می شود.

علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با آدرسmechanic_alzahraa@ یا شماره ۰۹۹۱۰۰۵۸۵۶۲ در ارتباط باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha