• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99061712330
  • خبرنگار : 30054

طراحی سایت چیست؟ چگونه یک سایت حرفه ای داشته باشیم؟

طراحی سایت چیست؟ چگونه یک سایت حرفه ای داشته باشیم؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی و به میان آمدن فناوری های نوین، نیاز افراد به استفاده از راه های ارتباطی جدید، بیشتر شده است.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام آرمانیک، امروزه بیشتر مشاغل و کسب و کارها برای رسیدن به اهدافشان به دنیای اینترنت روی آورده اند. صاحبان کسب و کارها سعی کرده اند با طراحی سایت در حوزه تخصصی خود، ارتباط با کاربران را برقرار کنند.

مزایای داشتن وب سایت

با توجه به اینکه کاربران علاقه دارند در هر لحظه و در هر مکانی به موضوعات دسترسی داشته باشند، طراحی سایت فرصتی ایده آل برای موسسات و سازمان ها است تا به طیف وسیعی از کاربران اینترنت خدمات رسانی کنند.

از مزایای داشتن وب سایت می توان به دسترسی بسیار ساده تر کاربران به محتوا و صرفه جویی در زمان اشاره کرد. قابلیت دسترسی کاربران به محتوا بدون محدودیت مکانی از دیگر مزیت های وجود وب سایت است.

از دیگر مزایای داشتن سایت برای صاحبان کسب و کار می توان به بالا رفتن اعتبار، بهبود خدمات رسانی به مشتریان، هدف قرار دادن بازارهای بزرگتر، تعامل بیشتر با مشتریان و داشتن کانال بازاریابی عالی اشاره کرد.

طراحی سایت چیست؟ چه کسانی می توانند وب سایت تخصصی داشته باشند؟

طراحی سایت به ساخت و راه اندازی صفحات وب برای ارائه خدمات، فروش محصولات، معرفی یک شرکت یا اطلاع رسانی در بستر اینترنت گفته می شود. معمولا سایت های مختلف با هدف های متفاوتی تولید و طراحی می شوند.

امروزه اکثر مشاغل و کسب و کارها می توانند وب سایت تخصصی خود را راه اندازی کنند. مثلا می توان به سایت های فروشگاهی، وب سایت های شخصی، سایت های مربوط به شرکت ها و سازمان ها، سایت های خبری، سایت دانشگاهی، سایت آموزشی، طراحی سایت آموزشی و ... اشاره کرد.

سایت های فروشگاهی، که یکی از انواع سایت های موجود در بستر اینترنت هستند، خرید آنلاین را برای مشتریان فراهم می کنند. از مزایای استفاده از فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه فیزیکی می توان به استفاده در تمام طول شبانه روز و در هر هفت روز هفته، ارائه کالا و خدمات به هر کسی و در هر مکانی، صرفه جویی در وقت و هزینه، نامحدود بودن تعداد فروش، پرداخت آنلاین و ارسال آسان و ... اشاره کرد.

فروشگاه ساز چیست؟

همان طور که می دانید، امروزه مردم بیش از گذشته به خرید آنلاین علاقه مند شده اند و ترجیح می دهند به جای خرید از فروشگاه های فیزیکی، به صورت اینترنتی کالا و محصولات خود را تهیه کنند.

با وجود رشد دنیای تجارت الکترونیکی، شاهد رشد روز افزون ابزارها و تکنیک های مرتبط با آن هستیم. یکی از ابزارهای مهم در فروشگاه الکترونیکی، نرم افزاری است که در وب سایت نصب می شود. نرم افزار تجارت الکترونیکی یا به عبارتی فروشگاه ساز، تاثیر بسزایی در رشد تمایل مردم نسب به خرید اینترنتی دارد.

نرم افزار تجارت الکترونیکی (E-commerce) یا فروشگاه ساز سبکی جدید در طراحی فروشگاه اینترنتی است که روند طراحی و راه اندازی فروشگاه را بسیار ساده می کند.

با استفاده از نرم افزار تجارت الکترونیکی بدون داشتن تخصص و دانش فنی، می توانید تنها با چند کلیک فروشگاه آنلاین حرفه ای خود را داشته باشید.

یک فروشگاه ساز قدرتمند به شما کمک می کند تا تمام امکانات لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی از قبیل مدیریت، حذف و اضافه کردن محصولات، محاسبه مالیات، مدیریت پرداختی ها و سفارشات، به روز رسانی سایت و موارد مشابه را در اختیار داشته باشید.

استفاده از فروشگاه ساز، راه اندازی وب سایت را با هزینه ای بسیار کم تر فراهم می کند. تمامی مشتری ها از سیستمی که از قبل طراحی و آماده شده استفاده می کنند و تنها هزینه استفاده از این سیستم را پرداخت خواهند کرد.

همچنین می توان گفت که اضافه شدن قالب و یا امکانات جدید به فروشگاه ساز، در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد گرفت. تمامی کاربران در کنار هم هزینه سرویس های دریافتی را پرداخت خواهند کرد.

از مزایای استفاده از فروشگاه ساز می توان به راه اندازی ساده و سریع و همچنین ارائه رایگان خدمات مربوط به ابزارهای بازاریابی و سئو اشاره کرد.

مراحل طراحی وب سایت

برای اینکه سایت خود را راه اندازی کنید ابتدا لازم است هدف را تعیین کنید، پس از آن با مشاوره با دیگران، پلتفرم خود را انتخاب کنید. قدم بعدی دریافت دامنه (Domain) و پیدا کردن میزبان وب (Host) مناسب است.

مشخص کردن نقشه وب سایت و تعیین محتوا، قدم بعدی در راه اندازی وب سایت است. مرحله بعدی طراحی شکل ظاهری و رنگ و لعاب دادن به وب سایت است.

در گام های بعدی لازم است لوگوی اختصاصی طراحی کنید، مخاطبان و کاربران سایت را افزایش دهید و تکنیک های بازاریابی را روی سایت خود پیاده سازی کنید.

ویژگی هایی که در طراحی سایت باید به آن توجه شود

اولین خصوصیت که در طراحی سایت باید به آن توجه شود، ریسپانسیو بودن سایت است. ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن به معنی نمایش درست سایت در تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر است.

انعطاف پذیری بالا از دیگر ویژگی های است که باید در طراحی سایت به آن توجه کرد. امکان اضافه شدن قسمت های جدید در طراحی حتما باید مدنظر قرار گیرد.

استفاده از رنگ های مناسب، استفاده از تصاویر و ویدئوهایی در رابطه با نحوه ارائه خدمات، ارائه اطلاعات در حوزه کاری و ... نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای رپرتاژ آگهی