• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99061813215
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

استفاده از توان شرکتهای دانش بنیان خلیج فارس در نیروگاه اتمی بوشهر

استفاده از توان شرکتهای دانش بنیان خلیج فارس در نیروگاه اتمی بوشهر

پارک علم و فناوری خلیج فارس و نیروگاه اتمی استان بوشهر با انعقاد تفاهم نامه‌ای در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه، از ساخت داخل و استفاده از محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان بوشهر حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر رستمی رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر در نشست مشترک با مهندس نصوری مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر، با بیان اینکه تعامل با سایر دستگاه‌ها و مجموعه صنعت در استان از برنامه‌های این پارک است، اظهار کرد: نقش اصلی پارک‌های علم و فناوری کنار هم قرار دادن نوآوران و فناوران و محققان با صنایع است که در نهایت منجر به ایجاد ارزش افزوده و کسب و کارهای نوآورانه و اشتغال پایدار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس در ادامه افزود: در سال گذشته با حمایت‌هایی که از سوی پارک علم و فناوری خلیج فارس از واحدهای فناور استان شده است، بیش از ۱۱۷۰ شغل پایدار و مولد در شرکت‌های مستقر ایجاد شده و ۳۷ شرکت موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان شده‌اند.

دکتر رستمی با بیان اینکه این تفاهم نامه می‌تواند سطح همکاری‌های دوجانبه را گسترش دهد، افزود: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان بوشهر این توانایی را دارند که در زمینه‌های مختلف به تقاضاهای فناورانه مجموعه نیروگاه اتمی پاسخ داده و ورود موفقیت آمیزی داشته باشند.

مهندس نصوری ، مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی کامل همکاری مجموعه نیروگاه با پارک علم و فناوری، افزود: حمایت از صاحبان ایده، پژوهشگران و محصولات دانش‌بنیان در دستور کار نیروگاه است و این تفاهم نامه گام بلندی جهت اجرایی شدن این حمایت‌ها خواهد بود.


وی اظهار کرد: جوانان صاحب ایده و نوآوران استان بوشهر طی سالیان اخیر در زمینه‌های مختلف رشد خوبی داشته‌اند و در قالب این تفاهم نامه از آنان حمایت‌های هدفمند و جدی‌تری خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، در این نشست که معاونان و مشاوران پارک علم و فناوری خلیج فارس و معاونین نیروگاه اتمی حضور داشتند، تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر و نیروگاه اتمی در ۱۲ ماده برای مدت ۳ سال به امضا رسید. موضوع این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌ها و قسمت‌های نیروگاه اتمی بوشهر است.

انتهای پبام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha