• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۰۶:۱۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99070604463
  • خبرنگار : 90047

ورزش نابینایان و کم بینایان در سایه بی توجهی مدیران ورزشی استانها

ورزش نابینایان و کم بینایان در سایه بی توجهی مدیران ورزشی استانها

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: علیرغم حمایت وزیر ورزش و جوانان از ورزش نابینایان و کم بینایان و اختصاص یک سالن چند منظوره و زمین فوتبال پنج نفره در هر استان به نابینایان، متاسفانه در طی یکسال گذشته هیچ حمایتی از سوی مدیران ورزشی استانها صورت نگرفته است.

محمدرضا مظلومی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این که در ۲۰ استان  امکانات مربوط به ورزشکاران نابینا و کم بینا در حد صفر است و از یک سالن اختصاصی و زمین فوتبال پنج نفره که دارای دیوار استاندارد باشد، برخوردار نیستتد، طی نامه نگاری که با وزیر ورزش و جوانان در این زمینه داشتیم، او سال گذشته به نیک بین دستور داد که پیگیریهای لازم را در این خصوص انجام دهد تا در استانهایی که هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان حتی از داشتن یک راه پله که مختص نابینایان باشد، محروم هستند اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.
وی گفت: با وجود پیگیریهای زیاد و نامه نگاری که خود من و نیک بین مشاور وزیر با برخی از استانها و از جمله با مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان داشتیم نه تنها تا به امروز هیچ حمایتی از سوی ادارات کل ورزش و جوانان استانها برای ورزش نابینایان و کم بینایان انجام نشده است، بلکه مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در مجمع سالیانه ای که هفته پیش در این استان برگزار شد در خصوص دستور وزیر برای اختصاص یک سالن چند منظوره به هیات نابینایان و کم بینایان این استان به من گفت با ضابطه نمی توان این کار را انجام داد.

مظلومی خاطرنشان کرد: ما انتظار داشتیم براساس دستور وزیر ورزش و برحسب مصوبه ای که خود مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در مجمع سالیانه امضا کرده بود، به تعهدات خود عمل می کرد نه این که از کنار این موضوع به راحتی عبور می کرد.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در پایان  افزود: مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان به ما می گوید ما نمی توانیم ضابطه ای عمل کنیم پس چطور ۱۶ سال است که همان سالن را به بخش خصوصی واگذار کرده و نسبت به ورزش نابینایان و کم بینایان کوتاهی می کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha