• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99070705135
  • منبع : باشگاه دانشجویان

برگزاری کارگاه آنلاین "کاربرد نانو در پزشکی و دارو رسانی"

برگزاری کارگاه آنلاین "کاربرد نانو در پزشکی و دارو رسانی"

انجمن علمی و نهاد ترویجی نانو با همکاری اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی علوم و فناوری نانو، کارگاه آنلاین " کاربرد نانو در پزشکی و دارو رسانی" را برگزار می کند. .

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، برای درک جایگاه و اهمیت نانوپزشکی نیاز به درک دقیق هر دو حوزه پزشکی و نانوفناوری است. سیستم‌های زنده به طور پیوسته در معرض چالش‌های مختلفی مانند تنش، جراحت، نقص در توسعه، مشکلات ژنتیکی، تهاجمات باکتریایی و ویروسی، سرطان و ... قرار دارند. پزشکی، دانش و کاربرد آن در راستای حفظ و بازگرداندن سلامتی است و هدف آن، حفظ، بازگرداندن و حمایت از عملکرد طبیعی سیستم‌های زنده با کاهش آسیب‌هاست. علوم پزشکی با استفاده از روش‌های علمی برای مطالعه سیستم‌های زنده و با کمک علوم و فناوری‌های مختلف در حوزه‌های آناتومی، فیزیولوژی، شیمی، فیزیک، مهندسی و ... به این هدف دست پیدا می‌کند.

در رویکرد جدید، فناوری‌های نوظهور و پیشرفته اثر قابل توجهی بر توسعه علم پزشکی و شناخت بیشتر فرایندهای سلولی و مولکولی داشته‌اند. در این میان، فناوری نانو با وجود ظرفیت تجسم، برهمکنش، دستکاری و ایجاد مواد در ابعاد نانومتری اثر قابل توجهی بر پزشکی داشته چرا که بازیگران مولکولی اصلی در حوزه زیستی و همچنین اهداف دارویی در پزشکی، پروتئین‌ها و DNA، در ابعاد نانومتری قرار دارند. ورود ابزار نانو در تحقیقات زیستی و پزشکی، سهمی اساسی در پیشبرد اهداف دانشمندان در حوزه زیستی و پزشکی و یافتن راه‌های جدید در حوزه‌های تشخیص و درمان پزشکی داشته است. استفاده از نانوساختارهای مختلف در کاربردهای تصویربرداری پزشکی، حسگرهای زیستی، دارورسانی هدفمند، گرمادرمانی، خاصیت ضدباکتریایی و ... با افزایش دقت، سرعت و هدفمندی در عملکردهای مورد نیاز، روز به روز در حال گسترش است. برخی محصولات در حوزه پزشکی و سلامت نیز نظیر دارو، محصولات آنتی باکتریال، حسگرهای زیستی و .. در ایران در حال تولید و توسعه است.

"مقدمه ای برنانو فناوری"،"نانو داروها در درمان سرطان"،"کاربردهای نانو در تشخیص"،"نانو ساختارها ومهندسی بافت" و"کاربردنانو در تشخیص و درمان کرونا" از جمله عناوین و سرفصل های آموزشی این کارگاه است.

این کارگاه با تدریس امیرعلی حریری( دانشجوی دکتری داروسازی و مدرس)، روز پنج شنبه ۱۰ مهرماه ۹۹ ، ساعت ۱۵ الی ۱۷، به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند  برای ثبت نام به  لینک https://eventcenter.ir/۲۵qld۲۹۹۳۸۶۱ و برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @nanonab_admin مراجعه کنند.

انتهای پیام