• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99072719365
  • خبرنگار : 30054

گزارش نمایشگاه کار هفتم تلنت کوچ منتشر شد

گزارش نمایشگاه کار هفتم تلنت کوچ منتشر شد

گزارش نمایشگاه کار هفتم تلنت کوچ بعد از مشارکت شرکت‌های نام آشنا و ارسال رزومه توسط کارجویان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تلنت کوچ، در نمایشگاه کار تلنت کوچ که به صورت آنلاین در شهریور ماه برای هفتمین بار برگزار شد، کارجویان و تازه فارغ التحصیل شدگان به صورت آنلاین به غرفه‌های شرکت‌ها مراجعه کردند و از آخرین موقعیت‌های شغلی آنها مطلع شدند.

در این نمایشگاه که توسط سایت تلنت کوچ از زیر مجموعه‌های ایران تلنت برگزار شد، کارجویان به راحتی می‌توانستند خود و توانایی خود را با موقعیت‌های شغلی که توسط شرکت‌ها معرفی شده بودند بسنجند.

در نهایت آنها بعد از بررسی‌های کامل و سنجش توانایی‌های خود اقدام به ارسال رزومه می‌کردند و در صورت قبولی از طرف شرکت‌ها برای مصاحبه انتخاب می‌شدند. در پایان کارجو در صورت قبولی در مصاحبه، مسیر شغلی جدید خود را آغاز کرده است.

در واقع هدف اصلی برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌های آنلاین، در وهله اول ارتباط صنایع مختلف با دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان و همچنین کم کردن فاصله بین کارجو و کارفرما است.

یکی دیگر از اهداف اصلی این نمایشگاه نیز آنلاین برگزار کردن تمام کارها و مدیریت صحیح زمان است، که این مورد در همه گیری بیماری کرونا و رعایت موزاین بهداشتی هم برای کارجو و هم برای کارفرما بسیار کاربردی و مفید بود.

آمار هفتمین نمایشگاه کار تلنت کوچ

درباره گزارش منتشر شده از نمایشگاه کاری که در شهریور در تلنت کوچ منتشر شد، می‌توانیم به آمار آن اشاره کنیم و بگوییم که در این نمایشگاه چه تعداد کارجو رزومه ارسال کردند و شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت کردند، چه شرکت‌هایی بودند.

به طور کلی تعداد شرکت‌های حضور یافته در این نمایشگاه، ۲۳ شرکت بود که با شرکت در این نمایشگاه اقدام به جذب کارمند و افراد جویای کار کردند.

در این نمایشگاه تعداد ۶۸۷۷ رزومه نیز ارسال شد که سهم کارجویان تهرانی در این نمایشگاه ۶۰٪ بوده است. در آمارهای به دست آمده از نمایشگاه کار آنلاین، سهم زیادی از کارجویانی که در این نمایشگاه شرکت کردند در رشته‌های مدیریت یا بازرگانی تحصیل کرده بودند و ۱۴.۷٪ از کارجویان این مدرک تحصیلی را داشتند.

بعد از آن مهندسی کامپیوتر با ۱۰.۵٪ و مهندسی برق با ۹.۱٪ بیشترین سهم را در تحصیلات کارجویان داشتند.

امروزه بیشتر افراد هنگام انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه، سراغ رشته‌هایی می‌روند که می‌دانند در آینده شرکت‌های زیادی برای آنها نیاز به کارمند دارد.

رشته‌هایی مانند مدیریت، حسابداری، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی برق، مهندسی صنایع، معماری و شهرسازی، مهندسی عمران، حقوق و اقتصاد جزء پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی هستند که در بازار کار نیز متقاضی برای استخدام آنها نسبتا زیاد است.

اما نکته جالب در مورد کارجویان این بود که تعداد زیادی از آنها، جدا از افرادی که دانشگاه خود را مشخص نکرده بودند، فارغ التحصیلان دانشگاه تهران بودند که درصد آنها ۶.۵ بوده است. پس از دانشگاه تهران نیز دانشگاه آزاد با ۵٪ و دانشگاه پیام نور با ۴.۹٪ بیشترین سهم را در کارجویان این نمایشگاه داشتند.

در میان آنها گروه سنی ۲۵-۳۰ سال، ۴۲.۴٪ از رزومه‌ها را به خود اختصاص داد و پس از آن گروه سنی ۲۲-۲۵ سال با ۲۱.۷٪ و گروه سنی ۳۰-۳۵ سال با ۱۵.۹٪ بیشترین سهم ارسال رزومه را به خود اختصاص دادند. با این حساب حدود ۴۰٪ رزومه‌های ارسال شده به گروه سنی ۲۲ تا ۳۵ سال اختصاص داشته است.

درباره تلنت کوچ

طبق بررسی‌های انجام شده، از مهم‌ترین چالش‌ها برای دانشجویان و فارغ التحصیلان عدم دسترسی به روش‌های شغل‌یابی است و این در حالی است، که مدیران شرکت‌ها نیز با چالش عدم برقراری ارتباط با دانشجو و کارجویان فارغ التحصیل روبه‌رو هستند.

تلنت کوچ نسبت به این چالش‌ها و مشکلات آگاهی دارد و در صدد برطرف کردن تمام این موانع برآمده است. در واقع تلنت کوچ مانند پلی میان دانشگاه و صنعت عمل می‌کند که باعث بهبود رابطه این دو شده است. وب‌سایت تلنت کوچ بستری فراهم کرده است تا به وسیله آن بتواند نیروی متخصص و تحصیل کرده را وارد بازار کار  کند و آنها را با صنایع مختلف آشنا کند.

ویژگی‌های تلنت کوچ

تصمیم گیری درباره آینده شغلی و پیدا کردن مسیر شغلی صحیح، همیشه دغدغه تمام دانشجویان بوده است. ماموریت تلنت کوچ ارائه خدماتی در رابطه با هدایت شغلی به دانشجویان و تازه ‌فارغ‌التحصیلان است تا بتوانند راه ورود آن‌ها را به بازار کار هموار کند. دیگر ویژگی‌های تلنت کوچ شامل موارد زیر می‌شود:

 .کمک به کارآموزان در شناخت و پیدا کردن مسیر شغلی صحیح

. به خدمت گرفتن فارغ التحصیلان و کارآموزان و کاهش هزینه‌های استخدامی

. نزدیک‌تر کردن فاصله بین صنایع مختلف و دانشگاه‌ها و دانشجویان

. افزایش آگاهی کارآموزان از برندهای مختلف در صنعت و شیوه‌های کار در آن‌ها

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.