• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99072820811
  • خبرنگار : 30054

بهترین نوع آب برای نوشیدن

یک راهنمای کامل برای شناخت انواع آب

یک راهنمای کامل برای شناخت انواع آب

پاسخ به این سوال که «چه نوع آبی بنوشیم؟» خیلی آسان نیست. بازار انواع آب‌های معدنی و تصفیه‌شده پر است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت صنایع پلاستیک مادیران، هر کدام از این محصولات، از انواع آب‌های بطری شده گرفته تا دستگاه‌های تصفیه آب و فیلتر آب هوشمند، برای خود مزایایی برمی‌شمارند که شاید مخاطب را برای انتخاب نهایی گیج کند. با این‌ حال، سخت نیست که بدانیم کدام یک از این ادعاها درست است.

این متن به شما کمک می‌کند که انواع آب‌های اصلی امروزه را بشناسید و منافع واقعی‌شان را برای سلامتی بدانید. در پایان این مطلب می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام آب را برای نوشیدن روزمره‌تان انتخاب کنید.

آب تصفیه شده شهری

آب لوله‌کشی، همان آب تصفیه شده‌ای است که ما اینجا از آن صحبت می‌کنیم. این آب در بیشتر کشورها، از جمله ایران، توسط دولت تامین و کنترل می‌شود. آب لوله‌کشی در بیشتر قسمت‌های کشور یافت می‌شود. دسترسی به این آب آسان و ارزان است و به طور کلی بی‌خطر است. آب لوله‌کشی برای کارهایی مثل پخت‌ و پز و نظافت و لباسشویی ایده‌آل است.

اما آب لوله‌کشی نقاط ضعف پررنگی هم دارد. اول از همه این که سیستم لوله‌کشی آب در شهرهای ایران غالبا قدیمی و فرسوده هستند. لوله‌کشی‌های فرسوده ممکن است ناخالصی‌های مختلفی مثل نمک را وارد آب می‌کند. با این حال نوشیدن آب لوله‌کشی معمولا خطری ندارد.

آب بطری‌شده

آب‌های بطری تصفیه شده یا معدنی قابل حمل هستند و هر زمان که تشنه شدید می‌توانید به راحتی آن را بخرید. آب‌های بطری شده سالم هستند. هرچند گاهی آب‌های بطری شده، چیزی بیشتر از آب لوله‌کشی تصفیه شده نیستند. با این حال گزینه سالمی برای نوشیدن هستند.

آب‌های بطری‌شده البته یک عیب بزرگ دارند. تولید و بازیافت بطری‌های پلاستیکی بسیار پرهزینه است. بیشتر اوقات این بطری‌ها حتی بازیافت هم نمی‌شوند و یا در خاک دفن شده یا سرانجامشان به اقیانوس‌ها می‌رسد. این یعنی یک آلودگی محیط زیستی بزرگ که جبران آن فعلا در توان انسان نیست. این بطری‌ها همین حالا هم آب دریاها را آلوده کرده و به محیط زندگی حیوانات آسیب رسانده است.

آب مقطر

آب مقطر که گاهی به آن آب دیونیزه هم گفته می‌شود، آبی است که تمام املاح آن حذف شده است. از فلوراید و کلیسم گرفته تا نمک‌ها. آب مقطر خالص‌ترین آبی است که می‌توانید پیدا کنید. هیچ چیز خوب یا بدی در آن وجود ندارد. آبی بدون هیچ آلودگی، باکتری، و مواد معدنی و مغذی.

خلوص بالا، آب مقطر را برای استفاده‌های آزمایشگاهی و کارخانه‌ای ایده‌آل می‌کند. چرا که هیچ رسوبی ایجاد نمی‌کند. اگر شما هم دوست دارید آبی کاملا خالص بنوشید، آب مقطر گزینه‌ای عالی است و هیچ خطری ندارد. با این حال توصیه ما این است که همیشه آبی ننوشید که مواد معدنی و مغذی نداشته باشد. چرا که برخی از مواد معدنی را ما تنها از طریق آب دریافت می‌کنیم.

آب هیدروژنه

آب هیدروژنه آبی است که با مولکول‌ها هیدروژن غنی شده است. شواهد علمی نشان می‌دهد که آب هیدروژنه به آزاد کردن رادیکال‌های آزاد مضر در بدن کمک می‌کند و امکان رشد بیماری‌های زمینه‌ای را کاهش می‌دهد.

آب هیدروژنه برای کسانی مناسب است که حاضرند برای چیزی که فقط «ممکن» است برای سلامتی مفید باشد، هزینه کنند. تاثیرات آب هیدروژنه تا امروز تایید نهایی نشده است. مطالعاتی روی موش‌ها انجام شده که نشان می‌دهد مصرف این آب اثرات ضد التهابی خفیفی دارد و برای بیماری‌هایی مثل پارکینسون مفید است.

با این حال، آب هیدروژنه گران است و بیشتر علت گرانی آن، تبلیغات زیادی است که برای این نوع آب می‌شود. هنوز هیچ تضمین نهایی برای فواید این آب وجود ندارد و شاید این میزان هزینه کردن، برای احتمالات خیلی منطقی نباشد.

آب قلیایی

PH آب قلیایی ۸ یا ۹ است. این میزان قلیایی بودن بالاتر از میزان آب معمولی است ولی همچنان در بازه آب‌های مناسب نوشیدن قرار دارد. تحقیقات نشان داده که داشتن یک رژیم غذایی قلیایی برای بدن مفید است. چرا که محیط قلیایی، امکان رشد و بهبود عملکرد دستگاه‌های مختلف داخلی بدن را فراهم می‌کند. نوشیدن آب قلیایی به طور کلی برای همه افراد بی‌خطر است.

با این حال نوشیدن آب قلیایی به عنوان یک عادت معمول روزمره و همیشگی توصیه نمی‌شود. این آب میزان کمتری از مواد معدنی معمول در آب‌های معمولی مثل کلیسم را دارد. بهتر است این آب یک انتخاب ثانوی در کنار آب نوشیدنی روزمره باشد.

آب جوشانده شده

جوشاندن آب به طور کلی یکی از ارزان‌ترین موثرترین روش‌های تصفیه آب است. آبی که در دمایی بالاتر از ۸۵ درجه سانتی‌گراد جوشیده باشد تقریبا هیچ عامل بیماری‌زایی ندارد و تمیز، بی‌خطر و سالم است. جوشاندن آب برای اطمینان از سلامت آبی که به شدت آلوده نیست، بسیار مفید است.

البته باید بدانید که جوشاندن آب، نیترات، سرب، سموم دفع آفات و دیگر املاح آب را از بین نمی‌برد. اگر آب لوله‌کشی مصرف می‌کنید، از قبل درباره میزان این املاح در آب محل زندگی‌تان مطمئن شوید. به علاوه گاهی آب جوشیده شده مزه فلز می‌گیرد که بعضی افراد آن را دوست ندارند.

آب پارچ تصفیه اکسل

پارچ اکسل، یک پارچ تصفیه آب خانگی است که می‌تواند همزمان با حذف املاح مضر آب مثل نیترات و سرب، املاح مفیدی مانند کلسیم را حفظ کند. فیلتر آب هوشمند این پارچ، قابلیت این را دارد که فواید آب لوله‌کشی و مقطر را داشته، بدون این که نقاط ضعف هر کدام را هم داشته باشد. فیلتر اکسل عمری سه برابر فیلترهای مشابه اروپایی دارد و در هزینه تهیه آب نوشیدنی سالم، همراه خانواده شماست.

با استفاده از پارچ تصفیه اکسل، شما آبی سالم برای نوشیدن با حداقل میزان هدر رفت آب لوله‌کشی دارید، بدون این که بطری پلاستیکی به طبیعت اضافه کنید یا هزینه‌های اضافی برای آب هیدروژنه یا خرید آب معدنی داشته باشد. انتخاب نهایی نوع آب نوشیدنی خانواده با شماست.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha