• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99082114440
  • خبرنگار : 71567

در سوگ مردی که آگاهانه زیست؛

جایگزینی برای دکتر فیرحی در دانشگاه تهران وجود ندارد

جایگزینی برای دکتر فیرحی در دانشگاه تهران وجود ندارد

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه شخصیت استاد فیرحی از نظر علمی و اخلاقی بی نظیر بود، گفت: از نظر من جایگزینی برای این استاد در دانشگاه نمی توانیم داشته باشیم.

دکتر محمدرضا تخشید در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب و با ابراز تاسف نسبت به درگذشت دکتر داوود فیرحی، به تشریح شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم حجت الاسلام فیرحی عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران پرداخت و گفت: مرحوم فیرحی حدود ۲۰ سال به عنوان هیات علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت بود که متاسفانه بر اثر ابتلا به کروناویروس دار فانی را وداع گفت.

وی در ادامه تصریح کرد: مرحوم فیرحی استادی بودند که هم دانش و تحصیلات حوزوی داشتند و هم اینکه از تحصیلات آکادمیک برخوردار بودند.این استاد فقید و دکتری خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران دریافت نمودند و در نهایت به عنوان عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی این دانشگاه فعالیت کردند.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: مرحوم فیرحی جزو اساتید برجسته، با اخلاق و بسیار منظم و دلسوز دانشگاه تهران بودند که وقت زیادی برای پژوهش و آموزش دانشجویان صرف می کردند. از طرفی مشکلات دانشجویان و کارمندان همچنین اعضای هیات علمی را همواره پیگیری کرده و کمک حال آنها بودند.

تخشید تاکید کرد: حجت الاسلام فیرحی شخصیت بسیار بزرگی داشتند که از نظر من جایگزینی او در دانشگاه غیر ممکن و یا بسیار سخت است. چرا که روحیات و شخصیت آن استاد فقید هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاقی بی نظیر بود و از نظر مسئولیت پذیری و تعهد به علم و دانش و وجدان کاری شخصیت بزرگی داشتند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر داوود فیرحی پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام، دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و تحصیلات حوزوی تا سطح عالی و استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، از چندی پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود و صبح امروز ( چهارشنبه ۲۱ آبان ماه) دار فانی را وداع گفت.

مرحوم فیرحی متولد سال ۱۳۴۳ در زنجان بود. وی مقدمات دروس حوزوی را بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ در حوزهٔ علمیه ولی‌عصر شهرستان زنجان گذراند. پس از آن مقاطع سطح و دروس خارج را از ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۰ در حوزهٔ علمیهٔ قم ادامه داد.

وی از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸به تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی در دانشگاه تهران پرداخت. 

این استاد فقید، مؤلف ۱۰ کتاب و حدود ۶۰ مقاله منتشره در مجلات و کنفرانس‌های علمی در حیطه اندیشه سیاسی اسلام بود. همچنین راهنمایی رساله‌های متعددی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه اندیشه سیاسی اسلام را بر عهده داشت.

مرحوم فیرحی از سال ۷۸ تاکنون عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و در مقطع دکترا تدریس دروس «اندیشه سیاسی در ایران معاصر» و «اندیشه سیاسی در اسلام معاصر»، در مقطع کارشناسی ارشد تدریس «فقه سیاسی» و «افکار سیاسی در ایران و اسلام»، «بنیاد گرائی و رادیکالیسم اسلامی معاصر» و در مقطع کارشناسی تدریس «نظام سیاسی و دولت در اسلام»، «تاریخ تحول دولت در جهان اسلام» و «مبانی اندیشه‌های سیاسی در اسلام» را در این دانشگاه بر عهده داشت.

اداره اخبار علمی و دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فقدان این استاد ارزشمند را به خانواده ایشان و جامعه دانشگاهی تسلیت می گوید. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha