• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99082617896
  • خبرنگار : 71567

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد

ضرورت ورود دانشگاهیان صاحبان ایده به موضوعات اجتماعی

 ضرورت ورود دانشگاهیان صاحبان ایده به موضوعات اجتماعی

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم بر ضرورت ورود صاحبان ایده در موضوعات اجتماعی تأکید کرد و گفت:دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مهم‌ترین مراکز جلب ایده‌های خلاقانه هستند که باید بر موضوعات اجتماعی ایده های خلاقانه تولید کرد.

به گزارش ایسنا؛ مهندس محمد هادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه رویداد استارتاپی کارآفرینی اجتماعی دانشگاه هرمزگان بر ضرورت ورود صاحبان ایده در موضوعات اجتماعی تأکید کرد و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را مهم‌ترین مراکز جلب ایده‌های خلاقانه دانست.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر رشد و توسعه یک کشور را یک آرمان ملی بدانیم، به طور قطع مسائل و آسیب‌های اجتماعی یک مانع قوی و اساسی در راه تحقق همه جانبه کشور بوده و در این راه نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و متمرکز برای کنترل و کاهش آسیب‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، افزود: از آنجا که دولت به تنهایی نمی‌تواند مسئولیت تام کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را بر عهده بگیرد، در این زمینه عزم ملی و جلب مشارکت خلاقانه و ایده‌های کارآفرینانه ضرورت دارد.

وی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به لحاظ برخورداری از نیروهای جوان، دغدغه‌مند و باانگیزه را از مهم‌ترین مراکز جلب ایده‌های خلاقانه ارزیابی کرد و افزود: با مشارکت مسؤلانه بخش مدنی نهاد علم که همان گروه‌های دانشجویی از جمله انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی می‌توان به چشم‌انداز مثبتی در این زمینه دست یافت. بر این اساس جلب مشارکت دانشگاهیان برای کنترل و کاهش آسیب‌ها از مهم‌ترین گام‌ها در این زمینه است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به راهبرد معاونت فرهنگی و اجتماعی در زمینه دانشگاه اجتماعی گفت: دانشگاه اجتماعی به دنبال تقویت مشارکت نخبگان، مسئولیت‌پذیری دانشگاهیان و افزایش پویایی و نشاط در فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی و شناسایی و معرفی نخبگان به جامعه است.

وی تصریح کرد: از آنجا که در موضوع مقابله با آسیب‌ها به دنبال مدلی از فعالیت توأم با کسب منفعت عمومی و کمک به حل مشکلات جامعه است، توجه ویژه‌ای به کارآفرینی اجتماعی به عمل آمد و از طریق جلب توجه صاحبان ایده و کارآفرینان به موضوعات اجتماعی با رویکرد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم؛ عسکری افزود: از آنجا که پویایی جامعه و حرکت در مسیر توسعه پایدار در گرو تحکیم بنیان خانواده به عنوان زیربنایی ترین نهاد اجتماعی است و با توجه به اینکه معضل طلاق منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، توجه به کنترل و کاهش آسیب‌ها به ویژه موضوع طلاق که هم بر اساس مبانی اعتقادی و عرفی حائز اهمیت است، باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: با توجه به پیچیدگی هایی که اقتضای موضوعات اجتماعی است، عبور از کلیشه‌ها و اتخاذ رویکردهای نوین و بهره‌گیری از ظرفیت استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها ضرورت دارد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: باید زمینه ورود انجمن‌های علمی نسل دوم و کانون‌های فرهنگی مسئله محور فراهم گردیده و در این زمینه مشارکت سایر بخش‌های دانشگاه از جمله پارک علم و فناوری و مراکز رشد می‌تواند این سهم را به فرجام نیکو برسانند.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد اظهار امیدواری کرد: این اختتامیه آغازی بر بازیابی توانمندی‌ها و استعداد و خلاقیت کنش‌گران دانشجو در رصد و حل مسائل و مشکلات اجتماعی کشور باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha