• شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99091511181
  • منبع : باشگاه دانشجویان

برگزاری دوره آموزشی «مـبـانـی شـبـکه»

برگزاری دوره آموزشی «مـبـانـی شـبـکه»

انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دانشگاه الزهرا دوره آموزشی آنلاین Network را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، شبکه‌ مجموعه‌ای‌ از سرویس‌ دهنده‌ها و سرویس‌ گیرنده‌های‌ متعددی‌ است که‌ به‌ یکدیگر متصل‌ هستند. در این‌ بین‌ سرویس‌ دهنده‌ها (Server) نقش‌ خدمات‌ دهی‌ و سرویس‌ گیرنده‌ها (Client) نقش‌ مشتری‌ را بازی‌ می‌کنند. شبکه‌ها را می‌توان‌ به‌ دو دسته‌ی‌ «شبکه‌های‌ محلی‌» LAN و شبکه‌های‌ بزرگ‌تر از آن‌ (WAN) تقسیم‌ کرد.

شبکه‌های‌ محلی‌ Local Area Network این‌ نوع‌ شبکه‌ها به‌ (LAN) معروف‌ هستند. شبکه های محلی معمولا میزبان ۲ تا ۲۰ کامپیوتر و در غالب Work Group هستند. سرعت این نوع شبکه بسیار زیاد است (معمولا ۱۰۰MB Per Sec) و می توان حجم داده های بالا را در مدت بسیار کم انتقال داد.

شبکه‌های‌ گسترده‌: Wide Area Network این نوع شبکه ها به  WAN معروف هستند. این شبکه ها بزرگتر از شبکه های LAN و اغلب برای امور عمومی از آن استفاده می شود. ازجمله این Network ها می توان شبکه های VAN یا شبکه های بزرگتر مانند Internet و… را نام برد. سرعت انتقال داده ها در این نوع شبکه ها نسبت به LAN (در ایران) بسیار ناچیز است. این کاهش سرعت به خاطر فاصله طولانی است. البته می توان با استفاده از خطوط DSL یا ISDN یا بی سیم Wire Less سرعت این ارتباط را افزایش داد.

IP مخفف Internet Protocol و یک‌ عدد ۳۲ بیتی‌ است‌ که‌ پس‌ از اتصال‌ به‌ شبکه‌ (… , Internet , LAN) به‌ کامپیوتر ما متعلق‌ می‌گیرد. شکل کلی IP را می توان به صورت http://www.xxx.yyy.zzz در نظر گرفت که با هر بار اتصال به اینترنت این عدد تغییر می کند. به عنوان مثال در حال حاضر IP ما ۲۱۳.۱۵۵.۵۵.۱۰۴ است اما در اتصال بعدی ممکن است این عدد به ۲۱۳.۱۵۵.۵۵.۲۰ تغییر کند و IP به عنوان یک شناسنامه در Network است و کاربردهای بسیاری دارد

دوره آموزشی مبانی شبکه با تدریس سپهر کاویانی ـ دوره آ موزشی مبانی شبکه روزهای جمعه  از ۱۴ آذر الی سوم بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰ تا ۱۴ به صورت مجازی و در بستر اسکای روم برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت نام  و کسب اطلاعات بیشتر به نشانه روابط عمومی انجمن به نشانیAlz_IT_Association@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha