• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030704313
  • خبرنگار : 50649

استاندار فارس اعلام کرد:

‌آمادگی دولت برای تخصیص زمین و تأمین آب جهت کاشت نهال در ۱۰۰ نقطه فارس

‌آمادگی دولت برای تخصیص زمین و تأمین آب جهت کاشت نهال در ۱۰۰ نقطه فارس

ایسنا/فارس استاندار فارس از آمادگی دولت برای در اختیار گذاشتن زمین و تأمین آب جهت کاشت نهال در ۱۰۰ نقطه این استان خبر داد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۷ خردادماه در جلسه هماهنگی کاشت مردمی یک میلیارد نهال در سطح کشور، خواستار تسریع در اجرای سهم استان فارس در این زمینه شد و گفت: در کنار توجه به نقش عموم مردم و سازمان‌ها به تحقق این مُهِم، باید بسته‌ای برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود تا تشویق و ترغیبی برای فعالیت آنان در این حوزه باشد.

استاندار فارس ضمن اینکه مدیران کل جهاد کشاورزی منابع طبیعی آب منطقه‌ای و محیط زیست فارس را مامور کرد تا حداکثر در مدت یک ماه ۱۰۰ نقطه برای غرس نهال به منظور تولید چوب را مشخص کنند، افزود: دولت آمادگی دارد در این یکصد نقطه با در اختیار قرار گذاشتن زمین و همچنین تامین آب به مدت ۳ سال زمینه مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح کاشت درخت با رویکرد تولید چوب را فراهم آورد.

ایمانیه با اشاره به کشاورزی‌های انجام شده در برخی محدوده‌ها با استفاده از آب غیر شرب، اظهار کرد: در سطح این اراضی به هیچ وجه نباید محصولات خوراکی کاشت شود، لذا باید تدابیری اتخاذ تا کشاورزان به سمت کاشت نهال و برداشت چوب سوق داده شوند.

نماینده عالی دولت در فارس ضمن اینکه مدیر کل محیط زیست مدیر کل مدیریت بحران استان مدیر کل منابع طبیعی را مامور کرد تا کمیته‌ای تشکیل دهند و برای مقابله با آتش‌سوزی و همچنین راه‌های اطفاء حریق آن در منابع طبیعی تدبیر کنند، گفت: شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها اعتباری در بازه ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای اطفاء حریق در منابع طبیعی و همچنین کاشت درخت در هر شهرستان اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی با تاکید بر اینکه تولید ۱۰ میلیون نهال در سال در استان هدف‌گذاری شده که باید محقق شود از ضرورت تهیه برش شهرستانی و دستگاهی نیز سخن گفت و افزود: با تولید نهال هدف‌گذاری شده نقش هر سازمان و هر شهرستان برای کاشت نهال باید مشخص و میزان عملیاتی شدن آن‌ها نیز باید رصد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۰۹:۰۲

سلام زمین هست. آب هم هست. برای درخت کاری مناسب برای تولید چوب. گرفتن مجوز سخت هست