• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 99112820792
  • خبرنگار : 71576

اظهارات ضد و نقیض مسئولان و چالش کرونا در تیم ملی بسکتبال

اظهارات ضد و نقیض مسئولان و چالش کرونا در تیم ملی بسکتبال

با توجه به صحبت‌های اخیر رامین طباطبایی درباره دو ملی‌پوش مبتلا به کرونای بسکتبال ایران، این نگرانی ایجاد شد که آیا سایر ملی‌پوشان هم به این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند یا خیر.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران که اردوهای خود را برای حضور در مسابقات پنجره سوم کاپ آسیا پیگیری می‌کرد، به دلیل لغو مسابقات در قطر بخاطر شیوع گسترده کرونا تمریناتش را طبق برنامه قبلی تعطیل و از سفر به دوحه خودداری کرد.

البته حواشی به همین جا ختم نشد و طی اخباری که از اردوی تیم ملی به گوش رسید، مشخص شد که تست کرونای دو ملی‌پوش حاضر در تمرینات مثبت اعلام شده و این نفرات دیگر در تمرینات حضور ندارند. البته این موضوع توسط سرپرست تیم ملی بسکتبال تکذیب شد.

قاسمی در این مورد به ایسنا گفت: تا آخرین لحظه‌ای که بنده از بازیکنان تیم اطلاع دارم تست هیچ یک از اعظای تیم مثبت نبوده و آن‌ها در سلامت کامل هستند. حتی می‌توانند تیم‌های خود را نیز در لیگ برتر همراهی کنند.

با این وجود موضوع در همین‌جا به پایان نرسید، در مصاحبه‌ای که روابط عمومی فدراسیون بسکتبال با رامین طباطبایی تهیه و منتشر کرده است، رئیس فدراسیون صمن تایید مثبت بودن تست کرونای دو ملی‌پوش، زمان مشخص شدن این موضوع را باد از تعطیلی اردوها اعلام کرده است که این مسئله خودش نگرانی‌های جدیدی را به وجود می‌آورد.

طباطبایی در مصاحبه خود با فدراسیون گفته است: طبق پروتکل‌ها اعضای تیم ملی باید ۷ روز پیش از شروع بازی‌ها و سه روز قبل از اعزام به مسابقات تست کرونا می‌دادند. دو روز پیش از انجام این تست پزشک تیم اعلام کرد که یکی از اعضای کادر فنی دارای علائم سرماخوردگی است. به همین خاطر ما بلافاصله این فرد را ایزوله کردیم تا با کسی در تماس نباشد. همان موقع طبق پروتکل‌ها از بقیه افراد تست گرفتیم، اما چون مدت زمانی طول می‌کشد تا آزمایشگاه جواب تست را به ما اعلام کند و از آنجایی که مشکوک شده بودیم، از تمام اعضا تیم تست کرونا گرفتیم. همان موقع قطر اعلام کرد که مسابقات انتخابی پنجره سوم کاپ آسیایی لغو شده است، بنابراین بلافاصله اعلام کردیم نیازی به حضور در اردو نیست و بازیکنان می‌توانند به منازل خود برگردند.

او ادامه داد: وقتی جواب تست اعضای تیم ملی از سوی آزمایشگاه به ما داده شد، فهمیدیم تست دو نفر از بازیکنان مثبت است. در حقیقت آن موقع بازیکنان در منزلشان بودند و ارتباطی با بقیه اعضا نداشتند. دوره بدون علامت این بیماری ممکن است بین یک تا دو هفته طول بکشد، خیلی سخت است که بتوانیم با یک تست متوجه این بیماری بشویم، اما خوشبختانه ما به موقع متوجه این موضوع شدیم. با توجه به لغو مسابقات انتخابی کاپ آسیایی ۲۰۲۱، فرصتی به وجود آمد تا این دو بازیکن بتوانند دوران نقاهت خود را بگذرانند.

آن‌طور که از صحبت‌های طباطبایی برداشت می‌شود، ملی‌پوشان دو روز بعد از تست در اردو بوده‌اند و همچنین به نظر می‌رسد این دو بازیکن زمانی که در اردوی تیم ملی بوده‌اند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. چون طبق گفته رئیس فدراسیون جواب تست‌ها زمانی مثبت اعلام شده است که دیگر اردوها تعطیل بوده‌اند اما با توجه به اینکه دوره بدون علائم این بیماری یک تا دو هفته است، اینگونه برداشت می‌شود که احتمالا این ملی‌پوشان درجریان اردوها به کرونا مبتلا شده‌اند.

حال با توجه به موضوع مطرح شده، این نگرانی به وجود می‌آید که در آن دو روز تمرینات پیش از اعلام ‌نتایج تست‌ها،  آیا این بیماری میان سایر ملی‌پوشان نیز شیوع ویدا کرده یا خیر؟ اتفاقی که با توجه به سرعت بالای انتشار این ویروس خیلی دور از انتظار هم نیست. ضمن اینکه این سوال هم مطرح می‌شود که ویروس کرونا چگونه به اردوهای تیم ملی ایران رسیده است؟ اتفاقی که با توجه به ادعای فدراسیون مبنی بر ایزوله بودن محل تمرین ملی‌پوشان، نباید در طول یک هفته تمرین متمرکز رخ بدهد.

البته این موضوع از جهات دیگر نیز قابل بررسی است. پس از آنکه برگزاری رقابت‌های پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در قطر لغو شد، طباطبایی در کفت و گو با ایسنا برای نخستین بار اعلام کرد که ایران درخواستی مبنی بر آمادگی خود جهت قبول میزبانی این مسابقات را به فیبا آسیا ارسال کرده است و در صورت تایید شدن این درخواست توانایی میزبانی را دارد.

در دید کلی این اقدام فدراسیون یکی از تصمیمات بسیار خوب است تا بسکتبال ایران را در مسیر پیشرفت حرکت دهد، اما این سوال ایجاد می‌شود که اگر قرار باشد در جریان میزبانی از این مسابقات هم ویروس کرونا با چنین سرعتی وارد محل اردوها و اقامت تیم‌ها شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا این تضمین وجود دارد که تیم‌ها در شرایطی کاملا بهداشتی مسابقات را به پایان برسانند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha