• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 99121208417
  • خبرنگار : 71506

ادامه دشمنی ماریوس ویزر علیه جودوی ایران

فدراسیون جهانی جودو: رای جدید بر اساس اظهارات میراسماعیلی علیه ملایی صادر می‌شود

فدراسیون جهانی جودو: رای جدید بر اساس اظهارات میراسماعیلی علیه ملایی صادر می‌شود

فدراسیون جهانی جودو به رای دادگاه CAS مبنی بر لزوم تصمیم گیری مجدد کمیته انضباطی فدراسیون جهانی در قبال پرونده تعلیق جودوی ایران واکنش نشان داد و گفت: با توجه به صحبت‌های اخیر رییس فدراسیون جودوی ایران علیه سعید ملایی رای خود را صادر می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، سرانجام پس از ماه‌ها بحث و بررسی، دادگاه حکمیت ورزش امروز (دوشنبه) رای خود را در قبال حکم تعلیق جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی اعلام کرد.

 هیات CAS تشخیص داد که ایران اساسنامه فدراسیون جهانی جودو را به شدت نقض کرده است و باید مجازاتی متناسب با آن در نظر گرفته شود اما نوع مجازات فعلی (تعلیق به مدت نامحدود)  هیچ پایه قانونی در مقررات فدراسیون جهانی جودو ندارد و این موضوع مجددا برای تصمیم گیری به کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارجاع داده شد تا درباره آن تصمیم گیری شود.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی جودو دقایقی پیش به رای دادگاه  CAS  واکنش نشان داد.

فدراسیون جهانی جودو در اینباره عنوان کرد: رای دادگاه CAS ثابت کرد فدراسیون جودوی ایران اصول بی طرفی سیاسی و عدم تبعیض را به طور جدی نقض کرده است، بنابراین جودوی ایران می‌تواند به صورت موقت تعلیق یا اخراج شود. از آنجا که تعلیق دائمی و نامحدود بوده، این موضوع باید بار دیگر در کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو مورد بررسی قرار گیرد. ایران همچنین باید مبلغ ۵ هزار فرانک سوییس بابت هزینه‌ها به فدراسیون جهانی جودو پرداخت کند.

با در نظر گرفتن محتوای رای CAS و همچنین اظهارات اخیر رییس فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران (آرش میراسماعیلی) علیه یک ورزشکار ایرانی(سعید ملایی)، فدراسیون جهانی جودو در حال بررسی تصمیمات و اقدامات بعدی است و به محض تصویب اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۰۸:۱۹

کسانی در داخل که با رییس فدراسیون جهانی در ارتباطند دایما بحران ایجاد می‌کنند. همین افراد با سپر قرار دادن میراسماعیلی ، تلاش می‌کنند مجددا سکان جودوی ایران را دراختیار خود یا نوچه‌های‌شان قرار دهند!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۰۹:۳۲

نمی شه هم خر را بخواهید و هم خرما را...به زودی باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با ورزشکار اسرائیلی بازی کنید یا خیر...!!!؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۱:۵۴

دشمنی با جودو وجود نداره، شما نمی تونین عضو نهادی باشی که قوانینش رو قبول ندارید. تمام ورزشهایی که زیر نظر کمیته بین المللی المپیک اداره میشن، باید به منشور المپیک که جدایی سیاست از ورزش هست احترام بگذارن. ایران با مسابقه ندادن با اسرائیل داره به قوانین منشور المپیک بی احترامی می کنه، در نتیجه باید تاوانش هم بده

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۳:۲۹

چرا برخی در داخل کشور سنگ رییس فدراسیون جهانی را به سینه میزنند ؟ آیا اظهارات و توهین ها و اهانت های ملایی به جودو و کشور نمی تواند منشا صدور رای علیه او شود ولیکن اظهارات میراسماعیلی علیه ملایی اساس صدور رای جدید می‌شود؟ کجای منشور المپیک چنین حقی به رییس فدراسیون جهانی جودو داده است؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۴:۵۸

فرمایشات آرش میراسماعیلی کاملا درست و غیرتمندانه است.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۵:۵۰

دادگاه کاس ایران رو تبرئه نکرده بلکه گفته مدت محرومیت رو مشخص کنید .این که اخبار گفت ایران برنده شد از کجا آوردن؟